Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: New Zeta - Ultra Blaze

  1. #1
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard New Zeta - Ultra Blaze

    En modell jag byggt och testat lite under hösten är Ultra Blaze. Det är en funjetliknande maskin som är utmärkt för jetdrift, eller varför inte 1st 64mm fläkt och 2st 55mm fläktar! Skummet kan jämföras med en vanlig Funjet, alltså inte Ultran. Den väger strax över 200gram tom. Jag gjorde ett kit för montering av Kolibri och det funkar kanon, dock bör man välja en T15 eller T20 som störst. Det mjuka skummet tål inte mera. (fråga inte hur jag vet det)

    Den väger 950gram torr och är väldigt snabbyggd. HS65MG servon som vanligt och en tank på 360cc. Modellen verkar vara felgjuten för man behöver en hel del uppåttrim för den skall flyga rakt(se bilderna), i övrigt fungerar den bra och den större påbyggnaden funkar som luftbroms - perfekt när man kör jetmotor.

    Jag gjorde lite detar i 3D printern för att få lite mera jetkänsla, inloppskonorna modell SR71 och en utloppskona för att täcka bakre delen av jetmotorn.







    Superhero

  2. #2

    darkling76s avatar
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    235
    Jobb
    Engineer /3d artist
    Klubb
    Älmhults rc klubb

    Standard

    Coolt!
    Jäklar vad du bygger modeller.....så 3.5kg drag var för mycket eller hehe?

    //Pierre

  3. #3
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Smutt Henke!

    Antar att detta är den "riktiga" versionen av den Radjet Ultra som HobbyKing precis släppte?
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...90mm_ARF_.html


    Hur känns det med de extra tunnlarna under stabilisator på denna modellen, onödigt luftmotstånd eller hjälper stabiliseringen?
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  4. #4
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Smutt Henke!

    Antar att detta är den "riktiga" versionen av den Radjet Ultra som HobbyKing precis släppte?
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...90mm_ARF_.html


    Hur känns det med de extra tunnlarna under stabilisator på denna modellen, onödigt luftmotstånd eller hjälper stabiliseringen?
    Vad som är riktig och kopia vet jag inte. Ser ut som den Delayking har är en nyare variant med rätt vingprofil och servona på ovansidan vilket är bättre.

    De extra tunnlarna är superba för dem med jetmotor som behöver bromsverkan. Vill man åka fort är en skumvåffla aldrig rätt verktyg
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •