Reklam

 
Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Spyder 360 från pitchup

  1. #1

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    16
    Jobb
    Lastbilschaufför

    Standard Spyder 360 från pitchup

    Tjenare

    Tänkte egentligen inhandla mig en TBS discovery men eftersom jag inte får tag i en beg så tycker jag de är lite för dyrt med en ny.
    Så hittade jag den här på pitchup http://www.pitchup.se/SPYDER360 .

    Vad tror ni om den?
    Eller ska man fortsätta söka efter en TBS discovery?
    Var isåfall?

    //Jim Lundgren

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Där har du är nog en väldigt bra quad. Dom har ju inte snålat på prylarna men vilket pris.
    Är du lite teknisk så fixar du en likvärdig för mycket mindre pengar men det kräver naturligtvis mer av dig.

    Den där är det väl bara att sätta ihop, trimma in den och flyga.
    Men som sagt det kostar ju där efter.

    Vad är Du ute efter för egenskaper på din quad?

    //Stefan

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    bra grejer helt klart. men anser att man ska bojkotta pitchup som ständigt tar idiotpriser för allt, blåser massor
    folk som inte vet vad det egentligen borde kosta.

    kolla prylarna och jämför sedan med readymaderc.com så kan du nog få ihop ett bra paket till vettigt pris.
    även med momsen inräknad
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    16
    Jobb
    Lastbilschaufför

    Standard

    De som jag har tänkte göra är att flyga FPV och hänga på en Gopro och filma lite.
    Har fastnat helt för naza så hade gärna velat testa på Naza lite som jag tror räcker för mig.

    Men har fastnat helt för TBS eftersom allt är draget i chassiet och bara till att lödda på, sen att den har core mer gör ju saken mycket bättre att man inte behöver bry sig att koppla in fpv prylarna hela tiden

    Såg även att mikrokopter.nu har ett erbjudande på ett F450 kit med naza lite gps för 3295.
    Är det något att slå till på och sen med tiden uppgradera till ett Discovery chassi?

    //Jim

  5. #5

    Standard

    Vem är copycat? PU eller TBS? Det kan inte vara en slump att bilderna är så lika
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	copycat.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	41528

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Hade jag köpt något idag så hade det blivit en QAV400 eller om man vill ha något ännu mindre en Blackout Mini H, båda verkar grymma att flyga FPV med. Å skulle jag ta något ännu mindre så får det nog bli min Ecksfibre som jag håller på att bygga just nu men den blir utan FPV.
    //Stefan

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    16
    Jobb
    Lastbilschaufför

    Standard

    Okej men vill ändån ha en hyffsat stabil quad. Tänkte mer på DJI F450 att börja med nu när de e första gången på naza och dom har i princip färdiga inställningar.
    Är det inte värt och köpa en DJI F450 för 3295 med naza lite gps?
    Vad ska man ha för ackar?
    Ska man byta propellrar?

    Tycker de verkar va ett väldigt prisvärt kit

    //Jim

  8. #8
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Jag skulle nog rekommendera den från mikrokopter.nu, bra att börja med och sen går det ju alltid uppgradera om man känner för det.

    Och instämmer med vad Simon sa, bojkotta pitchup till varje pris. Helt värdelösa att ha och göra med, och idiot priser!

    Citat Ursprungligen postat av J.Lundgren Visa inlägg
    Okej men vill ändån ha en hyffsat stabil quad. Tänkte mer på DJI F450 att börja med nu när de e första gången på naza och dom har i princip färdiga inställningar.
    Är det inte värt och köpa en DJI F450 för 3295 med naza lite gps?
    Vad ska man ha för ackar?
    Ska man byta propellrar?

    Tycker de verkar va ett väldigt prisvärt kit

    //Jim


    Sent from my HTC One using Tapatalk

  9. #9

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    16
    Jobb
    Lastbilschaufför

    Standard

    Då beställer jag hem en sån nu

    Men Vad ska man ha för ackar? Har 2st 3s 2600 Gens ackar hemma. Räcker de eller?
    Ska man byta propellrar? Ska man handla några andra när man ändån e i farten och isåfall vilka?

    //Jim

  10. #10

    Standard

    I have seen that spyder frame for around $60 on a Chinese website. Its a small machine (360 in fact)

    Edit: its actually 450 diagonally.
    http://www.goodluckbuy.com/reptile-a...mera-lens.html
    Senast redigerat av ecks den 2013-10-30 klockan 21:41.

  11. #11
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    It's not a complete ripoff from Goodluckbuy (strangely enough), but the spyder frame is almost identical to the TBS Discovery tho

  12. #12

  13. #13

    Standard

    Börja med att skaffa tillstånden som krävs...jag skriver det eftersom ingen handlare skriver ut att man måste ha det för att få fota/filma från luften eller använda RTH funktioner eller navigering.

    Skall du använda NASA's RTH funktion som gör att det kan flyga hem igen så måste du ha UAV tillstånd från transportstyrelsen.

    Skall du flyga långt bort gäller samma sak (annars måste du vara inom synhåll som vanlig RC)

    Och för att uppfylla ovan krav måste du ha specifik försäkring.

    Skall du dessutom ha starkare videosändare och eller starkare radio måste du minst ha amatörradiocert



    Jobbigt - ja
    Dyrt - ja
    Årliga kostnader - för en vissa av kraven

    Sedan kan man börja ha kul med att fota och filma och flyga runt som en tok...


    Det går givetvis att göra som du tänkt dvs att köpa sig ett färdigt kit - och då bryta mot de flesta lagar och regler för denna sport.

    Många väljer då att strunta i det och kör på ändå - men tänk då vad som kan hända med sporten när du som är oförsäkrad krashar in i ett hus som brinner ner pga LIPO-brand och fölk dör...


    Det informeras på tok för lite om sådant hos de flesta handlare...
    Senast redigerat av UndCon den 2013-10-31 klockan 14:15.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #14

    Standard

    You dont need big to have fun, this is 230mm, i will be putting FPV equipment on very soon, 260g with camera and 950 2cell.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	81,5 KB 
Id:	41547  
    Senast redigerat av ecks den 2013-10-31 klockan 16:14.

  15. #15
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Vad jag förstår av transportstyrelsen så vad gäller modellverksamet som privatperson inte tjänar pengar på, så ska det inte behövas några UAV tillstånd av transportstyrelsen sålänge du flyger inom synhåll, med eller utan RTH och liknande.

    Flyger du FPV så måste du ha en spotter som alltid kan se din farkost inom synhåll givetvis.

    Ska du däremot tjäna pengar på att flygfota och sälja så måste du ha UAS 1A/1B tillstånd, och ska det säljas specifikt så måste man även ha tillstånd från försvarsmakten om det är över landskap.
    Vill inte minnas att det funnits krav för autonom flygning sålänge det görs inom räckvidden av det du kan se.

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Börja med att skaffa tillstånden som krävs...jag skriver det eftersom ingen handlare skriver ut att man måste ha det för att få fota/filma från luften eller använda RTH funktioner eller navigering.

    Skall du använda NASA's RTH funktion som gör att det kan flyga hem igen så måste du ha UAV tillstånd från transportstyrelsen.

    Skall du flyga långt bort gäller samma sak (annars måste du vara inom synhåll som vanlig RC)

    Och för att uppfylla ovan krav måste du ha specifik försäkring.

    Skall du dessutom ha starkare videosändare och eller starkare radio måste du minst ha amatörradiocert



    Jobbigt - ja
    Dyrt - ja
    Årliga kostnader - för en vissa av kraven

    Sedan kan man börja ha kul med att fota och filma och flyga runt som en tok...


    Det går givetvis att göra som du tänkt dvs att köpa sig ett färdigt kit - och då bryta mot de flesta lagar och regler för denna sport.

    Många väljer då att strunta i det och kör på ändå - men tänk då vad som kan hända med sporten när du som är oförsäkrad krashar in i ett hus som brinner ner pga LIPO-brand och fölk dör...


    Det informeras på tok för lite om sådant hos de flesta handlare...

  16. #16

    Standard

    Det där med autonoma funktioner som RTH eller självstabiliserande farkoster är inte riktigt klart.

    UAS 1a, 1b samt 2 skall även dessa ske inom synhåll

    Du måste ända upp till 3 för att få flyga utom synhåll




    http://www.transportstyrelsen.se/sv/...uftfartyg-UAS/
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #17
    Hayvoshs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    63
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Piteå Flygklubb

    Standard

    Jodå det vet jag, är UAS 3 som gäller enligt lag om man ska utom synhåll.
    Det jag mer menar, är att i dagsläget så behöver du inte UAS 1a/b eller 2 om man ska flyga som privatperson för "modellverksamhet" oavsett om du har autonoma funktioner på din modell farkost

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Det där med autonoma funktioner som RTH eller självstabiliserande farkoster är inte riktigt klart.

    UAS 1a, 1b samt 2 skall även dessa ske inom synhåll

    Du måste ända upp till 3 för att få flyga utom synhåll




    http://www.transportstyrelsen.se/sv/...uftfartyg-UAS/

  18. #18

    Standard

    Nej, men så fort du publicerar bilder eller film från luften, tex till youtube så måste du ha tillstånd från Säksam (militären) oavsett om det är privat eller ej.

    Och när man vill expandera sin verksamhet och kanske tjäna en slant så måste man ha UAS av någon form. Sälja bilder till mäklare eller privatpersoner där man flyger över deras hus eller marker är samma sak.

    Poängen är att det inte informeras om sådant.

    Tyvärr gäller det även om man flyger med ideella verksamheter som Missing people eller Sjöräddningen då det är flygning på uppdrag.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  19. #19

    Standard Vad blev det?

    Citat Ursprungligen postat av J.Lundgren Visa inlägg
    Tjenare

    Tänkte egentligen inhandla mig en TBS discovery men eftersom jag inte får tag i en beg så tycker jag de är lite för dyrt med en ny.
    Så hittade jag den här på pitchup http://www.pitchup.se/SPYDER360 .

    Vad tror ni om den?
    Eller ska man fortsätta söka efter en TBS discovery?
    Var isåfall?

    //Jim Lundgren
    Är i samma bryderi, vad gjorde du till slut?

  20. #20

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    16
    Jobb
    Lastbilschaufför

    Standard

    Jag har faktiskt köpt mig en dji f450 ifrån mikrokopter, dom har ju flytteebjudande nu så där är jävligt bra pris.
    Tänkte flyga ett tag med den o sen köpa en tbs Discovery pro när jag känner att den behövs

    //Jim

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •