Reklam

Sidan 2 av 2 FrstaFrsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

mne: Nybrjare vill ha lite sikter och hjlp

Standard

Ska dom st med texten uppt?

ISF s r det ett ltt problem

Nu e det ju mrkt men ska kolla det imon d

Tack!

Standard

Eftersom dom undre motorerna sitter upp och ner borde vl texten vara nedt p dessa?

En annan sak, har ngon testat den hr Scorpion ramen som en Y4?
    Jag r lite sugen p att testa men jag vet inte om den blir fr tung?

/Jonas

Standard

Nej du vill alltid ha texten i samma riktning som motorn ska dra. Kvittar om det r en pusher. Sitter p telefonen s orkar inte frklara men googla lite s ska du f se varfr.

Standard

vnda p dom som du sa.. blev en helt annan maskin

Tack!

Nu r jag i full gng att stlla in P och I.. inte det lttaste men det brjade ta sig innan batterierna sa tack och snn brjade komma

Standard

Hej alla

Jag har ftt ett problem med min hexa.

Pitch,roll och throttle funkar som det ska.. men ska jag anvndar jaw.. det r du problemet brjar. vrider jag t hger roterar den Lngsamt stiger lite. men roterar jag den t vnster s sticker den ivg uppt med god fart samt roterar vldigt lngsamt.

nn som varit med om detta innan/ vet va det r fr ntt?

MVH

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

ingen skum mix i radion ?
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

P apm r det ett problem med att ha 2 av samma uppe och 2 av motsvarande nere p y6 dr r lsningen att ha 3 samma uppe och 3 samma nere. S om du har blandat typ uppe och nere kansle du har samma problem.

Standard

Nu frstr jag inte riktigt vad du menar s du fr grna frklara tydligare.

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Upps svarade p fel trd ur minnet.
    Vad jag menar r.
    Du har pusher propellrar p ovansidan och vanliga p undersidan inte blandat.
    Cad som ska sitta verst och vad som ska sitta umders mins jag ek. Men det mste vara 3 likadana annars fr apm problem med fysikens lagar att kunna gra yaw manver. Man fr en snedvriden kraft heltenkelt.

Standard

Har kopplat det enligt schemat fr min kk2.1 borde bli konstigt om man stter enbart en modell av proppar p ovansidan och andra modellen p undersidan.. eller har jag missat att man ska gra s?

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	kkconfig_2_2.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	119,1 KB 
Id:	46757

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

om jag frstr den bilden rtt s ska du ha propellrarna precis som p apm alla av samma sort p samma plan och inte mixa 2pusher med 1vanlig.
    S d br du inte ha det problemet med att hela helikoptern dippar och har sig nr du ger yaw, pgrund av det.
    Mer n s kan jag inte svara d jag aldrig anvnt ett kk2

Citat Ursprungligen postat av Bronx Visa inlgg
    Har kopplat det enligt schemat fr min kk2.1 borde bli konstigt om man stter enbart en modell av proppar p ovansidan och andra modellen p undersidan.. eller har jag missat att man ska gra s?

Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	kkconfig_2_2.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	119,1 KB 
Id:	46757

Standard

kan de vara s att frgkoderna r fr om det ska vara en push eller en pull propp?.. isf s r det det som r problemet. har satt propparna i denna ordningen :
    M1: 10x4,5 R
    M2: 10x4,5
    M3: 10x4,5
    M4: 10x4,5 R
    M5: 10x4,5 R
    M6: 10x4,5

propparna har kommit i set om 2 i varje frpackning (en cw och en ccw) r det ena en push och den andra en pull eller har jag bara massor av den ena sorten?

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

nu nr jag kollar nrmre p bilden s har dom hittat p ett eget system fr propellrarna.
    rd pil gr t olika riktningar samma med bl dom har mixat.

Att mixa olika sorter p en y6 ger yaw prolem d kontrollen mste kompensera fr det jobbiga vridet som blir av att en propeller p ena planet drar t andra hllet ock p s stt ger en roll kraft.

Standard

nu nr jag kollade p instruktionerna som vissas p kk2 skrmen s visade de olika frn den bilden jag skickade.

s nu r alla p ovansidan CW och p undersidan r 2st CCW och en CW (enligt skrmen p kk2 bordet ska de vara s )

s vi fr hoppas att detta hjlpte nu

tack s jttemycket fr svaren

Reg.datum
    Apr 2014
    Inlgg
    1 024
    Jobb
    Maskin frare

Standard

Det lter helt fel. Du ska ha 3 av varje. inte 4 av en och 2 av en

nr jag kollar p bilden har dom vxlat de hgra 2 propellrarna.
    Nr det r konsturerat p det sttet s fr du ett snedvridet lyft vid yaw d den undre eller den vre propellern alltid snurrar snabbare och det r d kontrollen fr problem p apm och mnga andra iallafall. Den rknar med att det ska vara en jmn kraft frdelning.

Du kan testa att vxla motor 3 och motor 4 med varandra. s heltenkelt vxla servo kontakten och sedan ndra riktning p motorerna och vxla propellrarna s att alla de vre snurrar CW och alla de undre CCW.

Sedan fr du gra ett test med den i handen s du mrker om det fungerar riktigt qatt gra s med

funkar den som den ska i handen p dina spakrrelser och hller sig stabil kan du ju testflyga den och se ifall det hjlpte.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •