Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Nybörjare vill ha lite åsikter och hjälp

  1. #21

    Standard

    Ska dom stå med texten uppåt?

    ISF så är det ett lätt problem

    Nu e det ju mörkt men ska kolla det imon då

    Tack!

  2. #22

    Standard

    Jepp alltid texten upp.

  3. #23

    Standard

    Eftersom dom undre motorerna sitter upp och ner borde väl texten vara nedåt på dessa?

    En annan sak, har någon testat den här Scorpion ramen som en Y4?
    Jag är lite sugen på att testa men jag vet inte om den blir för tung?

    /Jonas

  4. #24

    Standard

    Nej du vill alltid ha texten i samma riktning som motorn ska dra. Kvittar om det är en pusher. Sitter på telefonen så orkar inte förklara men googla lite så ska du få se varför.

  5. #25

    Standard

    vända på dom som du sa.. blev en helt annan maskin

    Tack!

    Nu är jag i full gång att ställa in P och I.. inte det lättaste men det började ta sig innan batterierna sa tack och snön började komma

  6. #26

    Standard

    Hej alla

    Jag har fått ett problem med min hexa.

    Pitch,roll och throttle funkar som det ska.. men ska jag användar jaw.. det är du problemet börjar. vrider jag åt höger roterar den Långsamt å stiger lite. men roterar jag den åt vänster så sticker den iväg uppåt med god fart samt roterar väldigt långsamt.

    nån som varit med om detta innan/ vet va det är för nått?

    MVH

  7. #27

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ingen skum mix i radion ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #28

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    På apm är det ett problem med att ha 2 av samma uppe och 2 av motsvarande nere på y6 där är lösningen att ha 3 samma uppe och 3 samma nere. Så om du har blandat typ uppe och nere kansle du har samma problem.

  9. #29

    Standard

    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar så du får gärna förklara tydligare.

  10. #30

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Upps svarade på fel tråd ur minnet.
    Vad jag menar är.
    Du har pusher propellrar på ovansidan och vanliga på undersidan inte blandat.
    Cad som ska sitta överst och vad som ska sitta umders mins jag ek. Men det måste vara 3 likadana annars får apm problem med fysikens lagar att kunna göra yaw manöver. Man får en snedvriden kraft heltenkelt.

  11. #31

    Standard

    Har kopplat det enligt schemat för min kk2.1 borde bli konstigt om man sätter enbart en modell av proppar på ovansidan och andra modellen på undersidan.. eller har jag missat att man ska göra så?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kkconfig_2_2.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	119,1 KB 
Id:	46757

  12. #32

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    om jag förstår den bilden rätt så ska du ha propellrarna precis som på apm alla av samma sort på samma plan och inte mixa 2pusher med 1vanlig.
    Så då bör du inte ha det problemet med att hela helikoptern dippar och har sig när du ger yaw, pågrund av det.
    Mer än så kan jag inte svara då jag aldrig använt ett kk2

    Citat Ursprungligen postat av Bronx Visa inlägg
    Har kopplat det enligt schemat för min kk2.1 borde bli konstigt om man sätter enbart en modell av proppar på ovansidan och andra modellen på undersidan.. eller har jag missat att man ska göra så?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kkconfig_2_2.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	119,1 KB 
Id:	46757

  13. #33

    Standard

    kan de vara så att färgkoderna är för om det ska vara en push eller en pull propp?.. isf så är det det som är problemet. har satt propparna i denna ordningen :
    M1: 10x4,5 R
    M2: 10x4,5
    M3: 10x4,5
    M4: 10x4,5 R
    M5: 10x4,5 R
    M6: 10x4,5

    propparna har kommit i set om 2 i varje förpackning (en cw och en ccw) är det ena en push och den andra en pull eller har jag bara massor av den ena sorten?

  14. #34

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    nu när jag kollar närmre på bilden så har dom hittat på ett eget system för propellrarna.
    röd pil går åt olika riktningar samma med blå dom har mixat.

    Att mixa olika sorter på en y6 ger yaw prolem då kontrollen måste kompensera för det jobbiga vridet som blir av att en propeller på ena planet drar åt andra hållet ock på så sätt ger en roll kraft.

  15. #35

    Standard

    nu när jag kollade på instruktionerna som vissas på kk2 skärmen så visade de olika från den bilden jag skickade.

    så nu är alla på ovansidan CW och på undersidan är 2st CCW och en CW (enligt skärmen på kk2 bordet ska de vara så )

    så vi får hoppas att detta hjälpte nu

    tack så jättemycket för svaren

  16. #36

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Det låter helt fel. Du ska ha 3 av varje. inte 4 av en och 2 av en

    när jag kollar på bilden har dom växlat de högra 2 propellrarna.
    När det är konsturerat på det sättet så får du ett snedvridet lyft vid yaw då den undre eller den övre propellern alltid snurrar snabbare och det är då kontrollen får problem på apm och många andra iallafall. Den räknar med att det ska vara en jämn kraft fördelning.

    Du kan testa att växla motor 3 och motor 4 med varandra. så heltenkelt växla servo kontakten och sedan ändra riktning på motorerna och växla propellrarna så att alla de övre snurrar CW och alla de undre CCW.

    Sedan får du göra ett test med den i handen så du märker om det fungerar riktigt qatt göra så med

    funkar den som den ska i handen på dina spakrörelser och håller sig stabil kan du ju testflyga den och se ifall det hjälpte.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •