Tack Jocke för ditt tips om vad som skall förlängas för att få fartreglaget på rätt plats. Jag visste att jag hör ngt om vad som skulle skarvas men "det kändes bra" att förlänga batterikabeln. Det som är bra är att nu kan jag skarva kablaget mot motorn och på så vis sätta fartreglaget längre fram i planet och på så vis lösa kylningen av detsamma. Fartreglaget hamnar då i botten på insuget (bild kommer i nästa inlägg) och får då utmärkt kylning.
Utloppsröret baktill på fläkten kommer, den är tillsammans med röret framför fläkten på "klippningen". Vikten på kärran är på 1230 g och då är batteriet med i vägningen. Det känns ganska bra då det inte är mycket kvar som skall monteras.
"Skillnad på draget", jag har en liten episod från i höstas när jag testade min då nyinköpta fläkt. Jag hade sedan tidigare en J35 i 6 mm depron försedd med fläkt som var lite klen... Sagt och gjort den gamla monterades ur och den nya i. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WP_20131018_001.jpg 
Visningar:	202 
Storlek:	34,5 KB 
Id:	43158 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WP_20131020_001.jpg 
Visningar:	200 
Storlek:	60,5 KB 
Id:	43159
Den första bilden är med gamla, klena, fläkten och den andra med den nya "oprövade" fläkten. Med första fläkten var det alltid en utmaning att kämpa sig upp i luften, lite motvind, fullt skaft... Ca 4 min flygtid på 1800 mA, 4s. Jag satte i ett större batteri 3300 mA för att få tyngdpunkten på ett lagom ställe. Startvikten blev ca 850 g. Jag startade med samma metod som tidigare men hakan trillade i backen efter start då kärran försvann som ett streck.... Den blev otroligt känslig på rodren och gick i backen efter ett halvt varv... Utvärderingen efter flygning visade att eftersom den tidigare varit trög och "okänslig" hade jag aldrig ställt in någon exponent. Det kommer att ske nu. Det känns också bra med lite mer vikt = kanske lite lugnare denna gång. Återigen, tack för tipsen!
Forts följer.