Reklam

Resultat 1 till 9 av 9

mne: Lite frgor frn en nybrjare.

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    r inte med ngon

Standard Lite frgor frn en nybrjare.

Hej har en frga bara har 4 Turnigy Plush 30A.Skall jag ta bortden rda kabeln p alla eller bara p en eller kan dom sitta kvar.Har NAZA V2 motorer har jag SunnySky V2216-12 KV; 800.Den vger 1,8kg ngon som vet om mina motorer o ESC funkar bra ihop vill ha lite kraft i quaden.Och en frga till nr jag flyger i brjan flyger den som den skall men nr lipot r p sg 11volt s blir de som att kra p hal is,har Turnigy nano-tech 5.0 helt nya.

freddan_6s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlgg
    2 577
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslv MFK

Standard

Om du avser rd kabel mellan fartreglage och NAZA eller mottagare ska exakt en vara ansluten. Den ger spnning till NAZA/mottagaren. Flera anslutna kan slppa ut den dyra rken ur fartreglagen, d de har FET p utgngen. Flera FET anslutna med olika spnning brinner. De r helt enkelt inte gjorda fr det.
    fredrik

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    r inte med ngon

Standard

D skall jag ha ettan med den rda i frn fartreglaget till nazan?Jag har Futuba T8J har skall jag koppla nr jag skall stlla in ESCna villken ingng?

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    73
    Jobb
    fiskare
    Klubb
    r inte med ngon

Standard

Jag kr med s-bus.De str ju 12345678 r de ngon av dom?

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

nazan har vl en separat bec?
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Standard

Du kan ta bort alla rda kablar om du ska kra med naza, den har separat bec precis som Simon sger

Sent from my Futaba T8Fg Super
    Skywalker 1900
    Bixler 2

Quads i lite olika storlekar

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

och jag r rtt sker p att inget brinner om du skue ha kvar dom .

vill nog uppmana folk att veta saker innan man berttar hur det ligger till .
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    May 2007
    Inlgg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

Standard

Japp, Nazan har separat bec s ingen rd tt frn nt av reglagen. Det str i manualen hur nazan ska kopplas in och du br verkligen lsa igenom den annars r risken stor att du kommer bli vldigt olycklig. Det r viktigt att f till failsafe och alla kalibreringar rtt.

r 11v spnningen nr du har landat eller under flygning? Du br inte dra ur mer n 80% av batteriet, vilket i ditt fall innebr 4000mAh. Att den flyger konstigt kan bero p att batteriet r fr urladdat.

Du nmner inte vilka propellrar du flyger med. Med dom motorerna och den vikten s funkar inte 8" nt vidare d nazan grna vill hovra i nrheten av halvgas.

edit: Haha, det hinner hnda mycket nr man kollar p tv och skriver svar samtidigt

Standard

Angende de rda sladdarna s str det inget om att man br ta bort dom i manualen lngre. Det fanns med i dom frsta utgvorna bara.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •