Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31

Ämne: Vad använder ni/vad funkar bäst

  1. #21

    Standard

    1.Yes
    2.EZuhf för jag trodde det va bäst och hade läst mycket bra om det
    3.nja inte direkt. Betalar man några hundra dollar för ett system så förväntar man sig att det är genomtänkt
    4. Har inte provat men 1.2km och 100% link quality
    5. Nej för ppm kontakten på EZuhf är skit. Bara en vanlig S-video plugg som sitter löst och inte går att låsa.
    6. TSLRS, kostar mer men tycker det är mer seriöst och så har det låsande kontakter så det inte finns någon chans att det lossnar.

  2. #22
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gadget Visa inlägg
    Ok, jag kanske får omformulera frågan.

    1.Använder du ett longrangesystem?
    Joop
    2.Vilket system och varför just detta.
    Föll för reklamen och antalet nöjda kunder spridda över hela jordklotet.
    3.Är du nöjd med ditt system / om inte, varför?
    Super nöjd
    4. Vad är max range du vågar flyga och fortfarande är 100% säker på att du ligger inom räckvidden?
    Har bara varit 9km bort.
    5. Hade du köpt samma system idag med den erfarenhet du har av prylarna?
    Joop, skall köpa en ny sändarmodul i dagarna för installation i min bil för att kunna flyga på vintern utan att frysa ihjäl.
    6. Om inte, vilket hade du hellre flugit med?
    Ser inga andra alternativ

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Har bara varit 9km bort...
    Det låter ju lovande, har du inte upplevt de problemen med ppm-kontakten som Neu påpekar?

  4. #24

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ppm pluggen sitter riktigt bra. visst hade det varit nice med en låsning som säkerhet men jag har släpat runt på min lite överallt och den sitter lika bra som den gjorde när jag tryckte i den.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #25

    Standard

    1. Ja

    2. TSLRS, när jag köpte fanns bara TSLRS. Jag har dock uppdaterat hela mitt system och ändå valt TSLRS pga en grymt underbar support från Thomas samt bra kvalitet och prestanda på utrustningen.

    3. Mycket nöjd!

    4. Jag vill inte riktigt säga vilket räckvidd jag flyger maximalt för att undvika negativa kommentarer här på forumet. Men samma system som jag har har använts på över 10mils avstånd (dock med riktad antenn på sändaren).

    5. Ja.

    6. Även om jag är nöjd med TSLRS så vet jag att ImmersionRC också gör bra grejer men jag tror inte att man får samma personliga service som av Thomas. Jag skulle dock inte valt DL pga att jag inte gillar hur de hanterar kritik eller hur de skryter om sitt system (set senare var mer förr innan alla problem med 1.2GHz video började dyka upp. Jag skulle inte heller valt något av Kinasystemen (Rangelink, Chainlink etc) eller openLRS (det senare för att det verkar knepigt att få att fungera bra.

  6. #26

    Standard

    Tack för alla svar, tror dock att jag kommer falla för dragonlink då de allra flesta verkar vara nöjda ändå!

  7. #27

    Standard

    Kolla upp innan vilken version du köper innan då det har funnits en hel del problem med DL och 1.2GHZ video. Om du kör annan videofrekvens spelar det nog kanske ingen roll.

  8. #28

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skall man tro på Flitetests och iBzcrazys test så är det EzUHF i toppen tätt följd av Scherrer UHF LRS och sedan en bit ner till Dragonlink, etc.

    Jag skulle ha satsat på Scherrer eller EzUHF om jag var du. Jag kör Scherrer och är mycket nöjd

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Skall man tro på Flitetests och iBzcrazys test så är det EzUHF i toppen tätt följd av Scherrer UHF LRS och sedan en bit ner till Dragonlink, etc.

    Jag skulle ha satsat på Scherrer eller EzUHF om jag var du. Jag kör Scherrer och är mycket nöjd
    Hmmm, jag kommer def. köra 1.2 video.
    Det är precis detta som gör det så svårt, vissa är supernöjda med ett system medan andra
    kan ha stora problem med detsamma. Tur att vissa saker var på backorder så jag kan fundera lite till.
    Vad är det för problem Bopidoo nämner och är det isåfall knutet till en specifik frekvens?

  10. #30

    Standard

    Ja nu blev det något helt annat.
    Rangelink.
    Väldigt fördelaktigt pris, har en kompis som är jättenöjd med den och
    jag har inte kunnat hitta något negativt om den på forum.

  11. #31

    Standard

    Det skulle om något kunna vara supportdelen men om den fungerar felfritt behövs kanske inte den. Att kontakta någon i Kina mot att skicka ett privatmejl eller ringa till en dansk skiljer sig ju lite.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •