Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 71 av 71

Ämne: Jetflyg verkar vara ganska enkelt..?

  1. #61

    Standard

    Off topic:
    Thomas du kan få ensamrätten på den här.
    Har en bekant som har varit frisksportare sedan 2 års åldern.
    Efter att startat i Vasaloppet förra året för 784:e gången berättade han att han fått bryta loppet pga av ett dyslexianfall...
    Ja, han hade fått ett stavfel...
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  2. #62

    Standard

    Jetflyg verkar ju vara det ultimata helt klart!
    Men jag som gillar förbränningsmotorer,finns det nåt bra nybörjar/instegsflyg till jet där att rekommendera?
    Har tidigare kollat på Weston Magnum R, kan det vara nåt? http://westonuk.co.uk/westonuk2_103.htm

    Vore ju kul med en modell som är snabb men ändå ok att landa med (typ långsam)
    /Anders

  3. #63

    Standard

    Bra initiativ, fråga bara på i tråden ni andra också! Jag har orerat på tillräckligt!

    För att hålla tråden lite desperat till avdelningen "Publika filmer"..

    Weston Magnum R




    Vet om en annons på en sådan, PM:a om du inte redan sett den!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-11-22 klockan 01:40.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  4. #64

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Off topic:
    Thomas du kan få ensamrätten på den här.
    Har en bekant som har varit frisksportare sedan 2 års åldern.
    Efter att startat i Vasaloppet förra året för 784:e gången berättade han att han fått bryta loppet pga av ett dyslexianfall...
    Ja, han hade fått ett stavfel...
    Den köper jag!!
    Retroholic!

  5. #65

    Standard

    Du får den, alldeles gratis!
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  6. #66
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg

    Weston Magnum R



    Vet om en annons på en sådan, PM:a om du inte redan sett den!
    200mph+, det är alltså över 320km/h. Vi nämnde Funjet innan i tråden, den närmar sig 300km/h med en vass 6S setup. Säg att man kör in 3000watt.(2000W ut). En Magnum är betydligt större och dubbelt så tung med en motor som på pappret ska ge 2.8hk, dvs samma 2000watt. Jag tror alltså inte att Magnum går några 320km/h+ Ni som har tid och verktyg kör lite doppler på filmerna och se vad den säger. Alltid kul att dubbelkolla info genom att mäta så gott man kan.
    Superhero

  7. #67

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg

    200mph+, det är alltså över 320km/h. Vi nämnde Funjet innan i tråden, den närmar sig 300km/h med en vass 6S setup. Säg att man kör in 3000watt.(2000W ut). En Magnum är betydligt större och dubbelt så tung med en motor som på pappret ska ge 2.8hk, dvs samma 2000watt. Jag tror alltså inte att Magnum går några 320km/h+ Ni som har tid och verktyg kör lite doppler på filmerna och se vad den säger. Alltid kul att dubbelkolla info genom att mäta så gott man kan.
    Ja om den går lite futtigt med orginalmotorn kan man väl alltid sätta på en sån här
    Senast redigerat av administrator den 2013-11-24 klockan 11:08.

  8. #68

    Standard

    My model airplane clocked 169,3KPH on the Android HKDoppler App @HobbyKingLive


    Film 1, men tror inte att jag fick till det där riktigt som jag borde... Verkar typ 50-100 km/h för sakta om jag kollar filmen. Ska testa igen när jag kan vrida upp volymen ordentligt på dataapparaten, vill inte väcka den björn som sover.......... Ehhhh typ..
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-11-22 klockan 09:33.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  9. #69

    Standard

    Film 2, dopplad till 176 km/h, tror inte det funkar så bra, film-dopplerapp!??
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

  10. #70

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Medeashusse Visa inlägg
    Film 2, dopplad till 176 km/h, tror inte det funkar så bra, film-dopplerapp!??
    Jag testade mot och var inom ett par km/h, så det skulle kunna funka bra.
    Senast redigerat av administrator den 2013-11-24 klockan 11:08.

  11. #71

    Standard

    Testade faktiskt Baiojetvideon också och då blev det 359 istället för 370 km/h, det stämmer ju lite bättre med vad de skrivit i förtexterna än på de andra filmerna.. Kan väl tänka mig att ljudkvalitet, snack i bakgrunden och blåst i mikrofonen kan inverka, men vad vet jag. Det mesta verkar vara en stor gåta för mig!
    Senast redigerat av Medeashusse den 2013-11-24 klockan 16:53.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •