Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 64

Ämne: GoPro-utmanare??

  1. #41

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Mja, inte fönsterputs!
    Åpeln har precis slagit över till 27.000 mil, så det är inte så konstigt.
    Retroholic!

  2. #42


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Mja, inte fönsterputs!
    Åpeln har precis slagit över till 27.000 mil, så det är inte så konstigt.
    Förstod nästan att det var en "gammal" bil eftersom den hade fungerande blinkers... På nyare bilar så har jag fått för mig att det är ett dyrbart tillval och därför väldigt ovanligt...
    Roger

  3. #43
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Förstod nästan att det var en "gammal" bil eftersom den hade fungerande blinkers... På nyare bilar så har jag fått för mig att det är ett dyrbart tillval och därför väldigt ovanligt...
    Roger
    Amen!
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #44

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Förstod nästan att det var en "gammal" bil eftersom den hade fungerande blinkers... På nyare bilar så har jag fått för mig att det är ett dyrbart tillval och därför väldigt ovanligt...
    Roger
    Ja, kostar säkert fleratusenfemhundra att köpa till det...

    (Å andra sidan så jobbar jag med att utbilda truck drivers, så det vore väl f*n om man inte skulle föregå med gott exempel!)
    Retroholic!

  5. #45

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Filmade lite på inomhusflyget idag...
    Synd att Tuben drar ner på kvalitén, den är bättre IRL.



    Nu har jag också (gratis på Sony's hemsida) uppgraderat kameran till 1080/60p, en himmelsvid skillnad i 'flyt' i filmen!
    Retroholic!

  6. #46

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Själv är jag allergisk mot Sony, haft flera dåliga prylar med det namnet på så det märket är bannlyst i mitt hem.....
    LCD tv som hade "årsringar"... men den "smarta" demon som Sony skickat med till affärerna dolde det fenomenet...

    Sony Vaio, gick inte att hitta drivrutiner som fungerade (de gör ju inte alla prylar själv i datorn men dessa senaste drivrutiner var inte möjliga att ladda in), var spärrat i programmet och krävde en ny installation med nytt Windowssystem för att komma runt, eller batteriet till den som inte höll mer än ett år, det gick inte att köpa pirat eftersom Sony lagt in ett chipp i batteriet för att endast deras egna skräpbatterier skulle säljas..
    Hela paketet från dom är bara lurendrejeri och såna firmor sådan tycker jag inte man ska gynna.

    Oj vad det kändes bra att få kräkas över Sony Jag är jäkligt glad att de inte gör "RC" prylar, kom nu inte och berätta att deras produkter finns i våra RC prylar för det vill jag inte veta!

  7. #47
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flygrc Visa inlägg
    Själv är jag allergisk mot Sony, haft flera dåliga prylar med det namnet på så det märket är bannlyst i mitt hem.....
    LCD tv som hade "årsringar"... men den "smarta" demon som Sony skickat med till affärerna dolde det fenomenet...

    Sony Vaio, gick inte att hitta drivrutiner som fungerade (de gör ju inte alla prylar själv i datorn men dessa senaste drivrutiner var inte möjliga att ladda in), var spärrat i programmet och krävde en ny installation med nytt Windowssystem för att komma runt, eller batteriet till den som inte höll mer än ett år, det gick inte att köpa pirat eftersom Sony lagt in ett chipp i batteriet för att endast deras egna skräpbatterier skulle säljas..
    Hela paketet från dom är bara lurendrejeri och såna firmor sådan tycker jag inte man ska gynna.

    Oj vad det kändes bra att få kräkas över Sony Jag är jäkligt glad att de inte gör "RC" prylar, kom nu inte och berätta att deras produkter finns i våra RC prylar för det vill jag inte veta!
    Nästan alla har liknande erfarenheter av olika leverantörer. Jag kommer exempelvis aldrig någonsin mer använda mig av telefonoperatören 3. Där emot finns det andra som aldrig kan tänka sig någonting annat än just 3. Kanske otur, kanske slumpen, kanske för att häxan Mara jobbar i min trebutik etc.

    Denna typ av tråd gillar jag, för den spränger myter och ger riktig info från livet. Man sågar hål på Gopros hype och visar att det finns bra alternativ på ett sakligt och bra sätt. Sen kan det vara vilken produkt som helst, just nu råkade det vara gopro.
    Superhero

  8. #48

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Man kan spy galla över mycket som man är missnöjd med här i livet.

    GoPro i all ära, det är en jättebra kamera som ger finfina filmer, men JAG tycker att priset är lite i överkant.
    Sony'n imponerar i alla fall på mig, priset är överkomligt, formatet på skalet är smidigt och filmkvalitén är super.
    För att inte tala om uppgraderingen av mjukvaran så man kan filma med 60 fps, det blir nästan proffskvalitét!
    Retroholic!

  9. #49


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Thomas,
    Men visst är det så att utan "undervattenshuset" så finns det ingen möjlighet att använda olika fästen till kameran ? M a o - ingen stativgäng eller motsvarande på själva kameran - eller har jag missuppfattat detta ?
    Roger

  10. #50

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Du har så rätt Roger, det är bara ett slätt hus.
    Men jag tänkte göra ett vadderat klämfäste av en remsa alu-plåt för att kunna sätta på nån kärra i framtiden...
    Retroholic!

  11. #51


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Lite synd att dom inte kostat på en enkel stativgäng på undersidan - men så är det så det är inte mycket att göra åt.
    Du får fortsätta att rapportera om din användning av kameran och om dina erfarenheter, Thomas.
    Roger

  12. #52

    Standard

    Vikt o form hade ökat med gängan direkt i kameran. Såg hillebillen flyga med kameran, fast har inte sett resultatet än - skuret epp-block på trikopter i början på:
    http://www.youtube.com/watch?v=tKV7A4f5D_Q
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  13. #53


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Vikt o form hade ökat med gängan direkt i kameran. Såg hillebillen flyga med kameran, fast har inte sett resultatet än - skuret epp-block på trikopter i början på:
    http://www.youtube.com/watch?v=tKV7A4f5D_Q
    Vikten ökar ju också rätt mycket när man måste ha undervattenshuset på ständigt så det argumentet har jag svårt att se. Och en insatsgäng med lite extra plastförstärkning runt kan rimligen inte bygga så många gram. Men nu är det som det är...
    Roger

  14. #54

    Standard

    Det där med att man måste ha undervattenshuset till sonyn är lite fel, jag kör med AKA-SF1 (http://www.sony.se/product/cac-other...sories/aka-sf1) som är ett grymt tillbehör. Dessutom fick jag 30% rabatt på tillbehören när jag reggade kameran! Passa även på att köpa denna http://www.sony.se/product/cac-other...sories/aka-lu1 så har ni en grym videokamera att föreviga jul och familj med.

    /fredrik

  15. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Förstod nästan att det var en "gammal" bil eftersom den hade fungerande blinkers... På nyare bilar så har jag fått för mig att det är ett dyrbart tillval och därför väldigt ovanligt...
    Roger
    + 100 !!
    "Allting beror på allting"

  16. #56

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Igår var det perfekt väder med nollvind, så det blev en tur till Råå Vallar.
    Jag fick till ett enkelt fäste för kameran för placering ovanpå vingen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20131226_121911.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	163,2 KB 
Id:	42590

    Kvalitén på filmerna skäms inte heller för sig, trots att det är Youtube-kvalitét.





    Senast redigerat av Thomas den 2013-12-27 klockan 08:02.
    Retroholic!

  17. #57


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fina filmer och "snyggen" kärra, Thomas...:-)
    Roger

  18. #58

    Standard

    Hur fint som helst Thomas

    /Kurt

  19. #59

    Standard

    Detta skulle förbjudas, fint plan och toppen filmer. Kan inte annat än orsaka utgifter.

    Blir klart sugen på en Sony.
    Läser detta och funderar över hur långt avstånd fungerar det på "Du kan nämligen strömma video direkt till din smartphone och på så vis få kameran att sitta perfekt. Du kan dessutom använda telefonen som en fjärrkontroll, börja spela in, ändra lägen och kontrollera SteadyShot-inställningar m.m."

    Bert
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2013-12-27 klockan 18:42.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  20. #60

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nimbus-Bert Visa inlägg

    Läser detta och funderar över hur långt avstånd fungerar det på "Du kan nämligen strömma video direkt till din smartphone och på så vis få kameran att sitta perfekt. Du kan dessutom använda telefonen som en fjärrkontroll, börja spela in, ändra lägen och kontrollera SteadyShot-inställningar m.m."

    Bert
    Normalt Bluetooth/wifi-avstånd, har jag för mig. Nånstans runt 20-30 meter, fri sikt.
    Retroholic!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •