Köpte mig en Tarot T-2d gimal på ebay här i veckan, och fick den igår! men nu har jag stött på massvis med problem..

När jag ska koppla in tilt/roll-kabel till mottagaren för att kunna styra kameran så går hela gimbalen bananas.. båda motorerna åker fram och tillbaka och jag kan inte göra något med knobsen på radion för att ställa in gimbalen i den position jag vill ha.
kopplar jag ur kabeln från styrkortet till min mottagare så blir den normal igen.
tips på vad jag gör fel där? allt är inställt rätt på radion så att den ska styra kanal 7/8 där jag vill.

sen en till grej, när jag ska koppla in styrkortet till datorn så dör den.. slår av motorer och börjar blinka blått (blåa blinket är tydligen rätt så det är ju bra).. men går inte att göra några inställningar eller något i software-programmet på datorn. har valt att motorer ska vara på, men det står bara "please connect gimbal" typ.

problem 3 är att gimbalen bara slår av sig själv så jag lär dra ur och koppla i batteriet igen. använder ett fulladdat 3s batteri, 1200mah..


någon som kan hjälpa mig med dessa problem? vad ska jag göra? kan inte installa ny firmware eftersom jag ibland, läs ofta, inte kommer åt styrkortet via datorn.
blir galen snart! tacksam för tips.


/chricke