Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tomten kom tidigt i år!

  1. #1

    Standard Tomten kom tidigt i år!

    Hej.
    Ville bara dela med mig om vad som damp ner i posten idag
    Ni kan förstå min förvåning när jag inte hade beställt den eller ens visste om att den var på väg

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	.JET!.jpg 
Visningar:	382 
Storlek:	44,9 KB 
Id:	41956

    Det är en PST 600J, bredvid ligger en G-Mark 30 men den är svår att märka i bilden.

  2. #2
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    ...och var, eller i vad tänker du att montera den?

    /Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  3. #3

    Standard

    Det är inte helt bestämt ännu, men tankarna går i vägar kring Reactor 54 samt Super Reaper. Fast sen ska jag väl försöka kolla den begagnade marknaden.

  4. #4
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Reaction 54 är inte hel fel. Har tyvärr inte provflyget min än, bygger för mycket och flyger för lite...... Har faktisk bara blivit EDF i denna säsongen.

    Det är ju onekligen mer jobb, när man ska lasta bilen med alla grejor och modell/er och åka många mil, istället för bara att gå 500 meter till åkern, som ligger just där vi bor, kasta modellen/erna och flyga!

    Flyga jet gör man dessutom inte ensam, och flygkompissen är inte så mycket ledig som jag.

    /Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  5. #5

    Standard

    Gôtt men en jetflygare till i Gbg-trakten!

  6. #6

    Standard

    Nu står det klart vilken modell turbinen ska husera i.
    Det blir en Ziroli Turbinator. Spv 72" och Längd 80". Det ska bli trevligt att få bygga den, Är fortfarande ganska ung (18år) och har precis fått mitt körkort så nu skall det börja flygas mycket mer än innan, så antar att den kommer stå klar om några säsonger kommer kanske flygas först med elfläkt och sedan konverteras.

  7. #7
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Just nu håller Jannica på med ett Turbinatorbygge och byggtråd på Jet Sweden. Och jag kommer att börja på min inom kort tid. Så snart vimlar det med Turbinators.

    Jag skulle inte rekommendera att sätta fläkt i Turbinatorn. Den är helt klart bättre förtjänt med en turbin. Enligt dom, som har byggt och flugit den, är den otrolig lätt flygen och med en PST 600 på ca 6,3kg tryck får du ingen raket direkt!
    Jag installerar en Jet Cat P100 i min, och det gör den ju så klart snabbare....

    Lycka till med din Turbinator.

    /Pete
    Senast redigerat av petera38 den 2013-11-24 klockan 10:17.
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av petera38 Visa inlägg
    Just nu håller Jannica på med ett Turbinatorbygge och byggtråd på Jet Sweden. Och jag kommer att börja på min inom kort tid. Så snart vimlar det med Turbinators.

    Jag skulle inte rekommendera att sätta fläkt i Turbinatorn. Den är helt klart bättre förtjänt med en turbin. Enligt dom, som har byggt och flugit den, är den otrolig lätt flygen och med en PST 600 på ca 6,3kg tryck får du ingen raket direkt!
    Jag installerar en Jet Cat P100 i min, och det gör den ju så klart snabbare....

    Lycka till med din Turbinator.

    /Pete
    Hej Pete! Har nu hunnit fundera lite vidare på vilken motor som ska husera i turbinatorn, och bestämt att det blir edf, jag tänker till och med gå så långt att säga att jag tror att den kommer flyga bättre med edf än turbin. Har pratat lite med en nära vän som byggt och flugit 2st. Och om man bygger turbinatorn med el fläkt, el ställ och el bromsar så kan man undvika blyet i nosen, och vad jag har fått fram så kan det röra sig om upp till 1,5-3kg bly i nosen för att få cg rätt på den. I och med detta tror jag den kommer flyga super med EDF.
    / David

  9. #9
    petera38s avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    592
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Fritidsforskare
    Klubb
    LUDVIKA RFK

    Standard

    Hej David,

    Jag såg, att du har annonserat ut din turbin till försäljning. Så det blir elfläkt i stället. Vilken då?
    Min Turbinator är nu träklar och skal slipas och glasas i sommar, hoppas jag? Skal bli intressant att se hur det blir med el....

    /Pete
    An Expert has done every mistake ...
    A Master has done every mistake....Twice!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •