Hej igen!


Tänkte testa multicopter så jag köpte en.
http://mlhobby.com/multirotor/quadro...et-460-ss-arf/


Men åter bekymmer och ingen fkt trots assistans av två erfarna RCare varav den ene har en likadan copter...


Har ju tidigare fått hjälp här rörande X5 trubbel och jag börjar nästan tro att hela radioutrustningen är felaktig men ett par allmänna frågor utifall att nån känner till nåt.


Radio Turnigy 9Xr
Modul Frsky
Mottagare Frsky V8FR-HV


Sladdarna till coptern har kollats åtskilliga ggr av tre pers - stämmer.


Uppstart enligt schema ESC-init vilket coptern sväljer såtillvida att den hittar max trottel och min trottel.


ESC-init: sändare på med max gas, ström till coptern, vänta på pipet, min trottel, vänta på pipet, ström till coptern av, vänta 5 sek, ström på inställningarna skall då vara låsta i gyrots trottelminne.


Efter detta skall coptern vara redo för uppstart vilket innebär upplåsning genom att dra spakarna längst ner till vänster resp höger - propellrarna skall då starta på tomgång - släpp spakarna - coptern skall vara redo för flygning.


Men det är den inte för eländet står bara och piper!


Nåt som det kanske kan bero på är att vissa av kanalerna skall vara reverserade men Turnigy finns inte med i schemat för detta. (Vi försökte åtskilliga inställningar)


Nån som vet vad en Turnigy klassas som signalmässigt?
Futaba? Spektrum? Annat?


Eller känner nån till nåt annat om dessa coptrar som kan tänkas ställa till det?




/Hasse L