Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Polisen vill ha spionplan

  1. #1

    Standard Polisen vill ha spionplan

    Hittade precis en artikel i Sydsvenskan.....

    http://www.sydsvenskan.se/skane/poli...-ha-spionplan/

  2. #2

    Standard

    Det är tydligt att dom inte har någon direkt koll på vad dom pratar om när man läser detta ''man kan tänka sig gisslansituationer där vi flyger in en mini-UAV i ett hus för att skaffa oss överblick.''.

  3. #3
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Det är tydligt att dom inte har någon direkt koll på vad dom pratar om när man läser detta ''man kan tänka sig gisslansituationer där vi flyger in en mini-UAV i ett hus för att skaffa oss överblick.''.
    Höj priset till ett par miljoner så kan du säkert kränga en Hubsan X4 FPV till dom...
    /\/\vh // /\/\r J.

  4. #4

    Standard

    hahaha bra ide! Jag kommer bli miljonär!

  5. #5

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Vadå ingen koll?

    Tekniken finns redan.

    https://www.gov.uk/government/news/m...nt-line-troops

  6. #6

    Standard

    Väldigt tveksam att dom skulle klara av att flyga med den inomhus och hur tror du att kidnapparna skulle reagera när dom ser den komma flygande? Även min hubsan fpv är mycket svår att flyga på små platser då den sugs in i väggarna.

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    finns massor tester med liknande modeller idag så inget nytt alls. sensorer som kollar föremål runtomkring finns för svensson att skaffa så inga bekymmer , det enda som jag tror är ett problem idag är att kidnapparna eller liknande helt enkelt slår sönder den om dom får syn på den .
    men för personsök och liknande i byggnader så tror jag inte det dröjer länge innan dom flesta sökarfolk har något liknande.

    har själv ett projekt på g som aldrig riktigt blir testat men det är en quad med en xboxkinect sensor på som scannar av rummet och skapar en 3d bild av det. tekniken finns och är inte alls vidare svår att använda.
    vet att även detta är gjort med diverse farkoster men idag är det så billigt och enkelt så man kan skapa det hemma.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Väldigt tveksam att dom skulle klara av att flyga med den inomhus och hur tror du att kidnapparna skulle reagera när dom ser den komma flygande? Även min hubsan fpv är mycket svår att flyga på små platser då den sugs in i väggarna.
    Hur ett gisslandrama skulle reagera på på en quad är en femma, men att autonomt navigera inomhus är inga problem.

    Lite standard konsumentelektronik och lite programmering bara
    http://youtu.be/4ErEBkj_3PY?t=12m12s
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •