Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Afro 30 A esc

  1. #21
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Jag sålde mina istället när de inte funkade för mig , vill ha grejor jag litar på och som funkar , men det är ju bra att det funkar för andra , nu blir det flyudino med Simon K istället får vi se hur det går
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lidén Visa inlägg
    Jag har upplevt samma problem som du!

    Köpte en ny större hexa med MT2814-10.
    Satsade då på afro30 då de var nya o skulle vara bra.
    Fick det aldrig att fubnka och jag krashade flera ggr. Motorerna stallar vid pådrag och får jag igång allihop så "jittrar" de utav sjutton. Höll på att bli totalt gråhårig. Bytte tilslut till gamla hederliga flyfun o sen kände jag igen Nazan igen.
    Reglagen fun´kar bra direkt i mottagare så ngt är det som inte lirar.

    Trist är det...

    Lyfter denna tråd då jag upplever samma bekymmer med mina Afro 30a i en tarot 690 med Multistarmotorer 3508 580kv.
    Vid hård manövrering/kompensering så fallerar nån eller ett par motorer, "jittrar" som fan nån sekund o rusar sen upp i "rätt" varv.
    Men vid det laget har modellen redan hunnit lägga sig i 45 graders vinkel o går med hög fart mot backen.

    Har lagt in nyaste firmware, problemet reducerades något, men finns fortfarande kvar.
    Styrsystem Naza lite.

    Förslag någon?

  3. #23
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Afro är känsliga på pwm-signalen, se till att dom är jordade i styrkortet och att inte strömkablar går parallellt med signalkablarna för långt.

  4. #24

    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    207
    Klubb
    Valdemarsviks mfk

    Standard

    Antar att de är jordade i styrkortet. Är ju som sagt ett naza.
    Signalkabeln går högst 2-3cm med strömkablarna, men inte paralellt.

    Har likadana esc även på min y6 med tigermotorer, där finns ej detta problem.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2011
    Inlägg
    27
    Klubb
    Vänersborgs MFK

    Standard

    Efter det misslyckade första försöket har jag åter gett Afro 30A en chans. Fast nu med senaste programvara. En stor del av problemen är borta. Men tycker ändå att det är ngt som saknas för att få den där riktiga känslan av trygghet. Ibland slänger den till lite skumt. Jävla märkligt detta alltså. La nu en order på 6 multistar 30A opto istället. Vill få det att funka. Får testa i ett annat sammanhang vid senare tillfälle.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •