Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny inom quadcopter - Söker lite tips!

  1. #1

    Standard Ny inom quadcopter - Söker lite tips!

    Hallå!

    Kom precis hem från Brasilien där jag kitesurfat ett par veckor och blev helt såld på konceptet att filma med Quad!
    Fick testa en Phantom med H3-D2 gimbal och blev verkligen imponerad av resultatet!

    Nu ska jag införskaffa mig egen utrustning och vill gärna börja på en vettig plattform som jag kan uppgradera över tid.
    Då jag är ute efter bättre flygprestanda än en Phantom (filma kitesurfing innebär vindiga förhållanden upp till 10m/s), FPV flygning och gärna längre flygtid är frågan: Vilken typ av plattform ska jag välja?
    Vision 2 verkar vara en vettig plattform samtidigt som den har allt för många begränsningar.

    Jag har tittat på TBS dic pro som går att uppgradera i förbannelse som jag förstår det.
    Går det att få 15min+ flygtid på en sån och är det en vettig setup för det jag letar efter?

    Förslag mottages med glädje :-)

  2. #2
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skydive Visa inlägg
    Hallå!

    Kom precis hem från Brasilien där jag kitesurfat ett par veckor och blev helt såld på konceptet att filma med Quad!
    Fick testa en Phantom med H3-D2 gimbal och blev verkligen imponerad av resultatet!

    Nu ska jag införskaffa mig egen utrustning och vill gärna börja på en vettig plattform som jag kan uppgradera över tid.
    Då jag är ute efter bättre flygprestanda än en Phantom (filma kitesurfing innebär vindiga förhållanden upp till 10m/s), FPV flygning och gärna längre flygtid är frågan: Vilken typ av plattform ska jag välja?
    Vision 2 verkar vara en vettig plattform samtidigt som den har allt för många begränsningar.

    Jag har tittat på TBS dic pro som går att uppgradera i förbannelse som jag förstår det.
    Går det att få 15min+ flygtid på en sån och är det en vettig setup för det jag letar efter?

    Förslag mottages med glädje :-)
    Efter vad jag har läst och hört så har en quadcopter ett helt annorlunda flygsätt än en vanlig fbl heli. Quadcopters är makalöst stabila i luften därför används dom oftast till flygfotografering. Jag är själv inne på att skaffa en quadcopter och flygfilmning, kollar just nu på eBay och HobbyKing efter en phantom quad, AR drone eller Hubsan med inbyggd videokamera. Har sett en jysst Hubsan med videokamera på eBay för 49.99 GBP från Tyskland med fri P&P.
    Mathias, simulatortränad.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    501
    Klubb
    Edefors Penguins

    Standard

    Jag har en Discovery pro och det är en trevlig liten sak med smarta lösningar. Jag personligen brukar inte flyga när det blåser mycket men att döma av en del filmer så tål den det också. 15 minuters flygtid är möjligt men 10 är mer realistiskt.

    En annan ram jag tycker att du ska kolla in är Qav400 från Lumenier och deras kommande gimbal. Den verkar bli grym :-)

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Visa inlägg
    Jag har en Discovery pro och det är en trevlig liten sak med smarta lösningar. Jag personligen brukar inte flyga när det blåser mycket men att döma av en del filmer så tål den det också. 15 minuters flygtid är möjligt men 10 är mer realistiskt.

    En annan ram jag tycker att du ska kolla in är Qav400 från Lumenier och deras kommande gimbal. Den verkar bli grym :-)

    Tack för svaren =)

    Var lite otålig så jag köpte en DJI F450, Naza m V2 med GPS, zenmus Gibal och en Futaba T14SG sändare.
    Tror det kan vara en vettig plattform så jag kan få lite hjälp med att lära mig flyga. Dico Pro'n vr lite väl mycket pengar kände jag för tillfället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •