Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: semestergas på spaken

  1. #1

    Standard semestergas på spaken

    Ibland när jag söndagsflyger, ni vet när man bara glider runt sakta (jag vet att alla inte vet att man kan det) så funderar jag på om man skulle aktivera fjädringen på vänster-spaken. Eftersom EzOSD är helt värdelös på att visa ifall man stiger eller dyker så kan man bara släppa spaken när maskinen är i GPS eller ALT läge när man är i lagom höjd. Egentligen så har jag svaret själv: -Prova!
    Jag vet också att jag kommer att återställa radion ganska direkt till NonSemesterGas.

    Har någon provat?
    Är det sant att nya DJI Phantom har semestergas på vänsterspaken?

  2. #2

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Kan du utveckla.
    Förstår inte vad du menar med fjädring?
    //Lasse

  3. #3

    Standard

    Förmodligen att spaken auto centrerar till halv gas på samma sätt som höger spak centrerar är man släpper den.
    Personligen tycker jag det låter lite farligt då man inte kan släppa radion innan tackeoff för då blir det halv gas....

    /Jonas

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har för mig nån här på forat kör med en sådan lösning kan det varit undcon ?

    finnbyfraggel,

    inga som helst problem då man nästan alltid har nån typ av armering av multirotorer
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Autocenter låter mest korrekt. Min quad startar när man sätter båda spakarna snett neråt, men när den sedan är igång så kanske man skall vara försiktig.
    Jag funderade på detta när jag insåg att jag inte ser spaken och hur centrerad den är när jag flyger, eftersom jag kör med Fatshark brillorna. Det skulle vara nice att ha ett litet klick där spaken är centrerad. Och som jag skrev innan så var jag bortskämd med höjdmätaren i iOSD II, men i EzOSD är den ganska kass.
    Jag såg något Youtubeklipp från DJI på hur man "hackade" i Phantom radion. En sådan har jag haft och den var ganska plastig när jag kollade innuti den. Jag vågade inte lita på den eftersom center inte alltid hamnade på samma ställe.
    Vid närmare eftertanke tror jag att det är bättre att lära känna sin maskin och vad den sysslar med. Inte bara lita på tekniken.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    att få ett muskelminne i vänster handen är nog snarare rätt teknik

    jag brukar flyga mina maskiner rätt mycket och lära känna dom väl innan jag ens monterar fpvutrusningen.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •