Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Duger skärpan i Gopro Hero 3

  1. #1

    Standard Duger skärpan i Gopro Hero 3

    Skärmdumpar från film tagen exakt samtidigt med 2 kameror

    Till vänster Sony Cybershot DSC-WX5 som filmar i 1920 x 1080 25 fps, maximalt utzoomat. Den komprimerar rätt hårt och orginalfilen är på 81 MB

    Till höger GoPro Hero 3 filmad i 1920 x 1080 29,97 fps, medium vidvinkel. Detta är filmat med ProTune utan vitbalans, orginalfilen är på 260 Mb

    Det känns som att linsen på GoPron är helt feljusterad. Det är ju en fixfocuskamera men skärpan verkar inte sträcka sig till oändligt.

    Hur ser era filmer ut? Är de skarpa eller är det fel på min kamera?

    Joakim

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2013-12-02 kl. 10.55.11.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	78,5 KB 
Id:	42183

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Du har ju redan skapat en likadan tråd där du dessutom börjat få svar så jag tycker att du tar bort denna omgående.
    Roger

  3. #3

    Standard

    Sorry trodde jag tog bort den när jag insåg att den hamnat under fel rubrik, men jag gör ett nytt försök

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Fast gör om jag sa och ta bort denna tråd för du har/hade ju flera svar i den andra och du lär inte få tillbaka dom svaren om du tar bort den tråden. Det är denna (andra) tråd du skall behålla - http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...5-Gopro-Hero-3
    Roger

  5. #5

    Standard

    To late

    men det skulle vara intressant att se ett par skärmdumpar från flera Gopro kameror

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Då jag skrev mitt förra inlägg så fanns fortfarande din andra tråd kvar så bye, bye till de kommentarer du fått - dom kommer tyvärr inte tillbaka.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •