Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Dji Groundstation ang inställningar

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    9
    Klubb
    Ingen då jag inte vet någon som flyger multirotor i Trelleborg

    Standard Dji Groundstation ang inställningar

    Har kollat runt lite på denna!
    Har en fråga dock eller två!
    Är det inbyggt i denna så att man kan göra samma inställningar i Naza-M software, som man kan göra med en BTU-modul? För att ställa in så att flygningen blir så jämn och fin som den skall vara! Eller skall man tvunget koppla in en BTU modul också?

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Hej

    Du kan inte göra inställningar i Naza eller WKM med gamla Datalinken så tyvärr måste du ha en BTU om du vill göra det trådlöst i det fallet , däremot nya med Bluetooth enligt ovan inlägg
    Senast redigerat av Stiffe den 2013-12-05 klockan 20:52.
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Hej

    Du kan inte göra inställningar i Naza eller WKM med Datalinken så tyvärr måste du ha en BTU om du vill göra det trådlöst

    Det går visst att göra det med datalänken med BTU. Jag gör det och det fungerar utmärkt.

  4. #4
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Det går visst att göra det med datalänken med BTU. Jag gör det och det fungerar utmärkt.
    Sorry Magnus men kan du förklara det närmre ?? jag trodde frågan gällde om man kan göra det enbart med datalänken och det var det jag svarade på men det kan vara att jag missat någon funktion, DJI uppdaterar som sagt hela tiden och i så fall ber jag om ursäkt
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #5
    Magnus Lindgrens avatar
    Reg.datum
    apr 2013
    Inlägg
    34
    Jobb
    Elektriker
    Klubb
    MFK Bluemax, Falköping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Stiffe Visa inlägg
    Sorry Magnus men kan du förklara det närmre ?? jag trodde frågan gällde om man kan göra det enbart med datalänken och det var det jag svarade på men det kan vara att jag missat någon funktion, DJI uppdaterar som sagt hela tiden och i så fall ber jag om ursäkt
    Har man iPad Ground Station, dvs senaste datalänken med bluetooth modul, så kan man ansluta med vanliga appen för iPhone för att justera inställningar i både Naza, Wookong och A2. Så man behöver mao inte ha någon extra BTU monterad för att få den funktionen. Detta har fungerat sen dagen då iPad Ground Station släpptes.

  6. #6
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindgren Visa inlägg
    Har man iPad Ground Station, dvs senaste datalänken med bluetooth modul, så kan man ansluta med vanliga appen för iPhone för att justera inställningar i både Naza, Wookong och A2. Så man behöver mao inte ha någon extra BTU monterad för att få den funktionen. Detta har fungerat sen dagen då iPad Ground Station släpptes.
    Efter att läst på lite så stämmer det helt klart precis som du säger med nya ipad Ground station som har Bluetooth från början som kom i Sep, själv har jag gamla datalink utan dessa funktioner , ber om ursäkt om jag spridit felaktiga uppgifter som sagt man hinner inte med i DJI s svängar hela tiden
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •