Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Köp sälj delen

  1. #21

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    DrHanke: Jo vi är nog vuxna allihop men diskussionen har
    uppkommit pga att ett problem finns. (Har väl alltid funnits i på salusajter)
    Men detta är ju en salusida så jag tycker att det är självklart att
    sådan info skall vara med i annonsen utan regler.
    Har man en regel så måste ju någon se till så att den följs och det skall
    väl inte moderatorerna behöva hålla på med.

    Kanske är dags att öppna ett till val förutom Säljes/Bytes/Skänkes/Köpes.
    "Bud annonser" kanske men då blir det väl tomt på salusidan.

  2. #22

    Standard

    Ska det vara så svårt att ge ett bud även om det är ett fast pris. Vill Olle ha 500 kr för sin radiostyrda tröja och jag bjuder 400 kr så kan det bli två nöjda personer.
    Ska man skriva "pris idé" eller ska det alltid gälla.
    Bara skriva bud kan bara bli en massa skambud, rekommenderas Tradera i stället.
    Tänk på att det finns dom som inte sett en radiostyrning på 40 år och då vet man inte vad en ex. ( Futaba 10 CHG ), skriv i stället vad det är (Radiostyrning Futaba).
    När jag köpte min radiostyrning så var jag ut på nätet och letade begagnat, det fanns massor av annonser men hittade ingen som sålde en radiostyrning som passade mig. Detta troligen beroende på att jag inte visste vad en del annonser var för något.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag tycker att det är upp till var och en att uttrycka sig hur man vill i en annons. För lite information och man inser att man får svara på en massa frågor, för mycket och man skrämmer kanske iväg intresserade.

    Sedan tycker jag att man skall vara sjyst vid förhandling av priset, tänk på att personen har nog gett fullpris och kommer nu att sälja sin detalj utan att känna press om att tvunget sälja till underpris. Som det är nu vill man knappast sälja något utan tycker det är nästan bättre att kasta skiten eftersom man ändå inte får något för det. Så har jag gjort jag körde två hela släp med modellgrejor och flygmodeller till Spillepengen/Sysav eftersom jag inte orkade med alla som ville pruta och sedan inte vill betala frakt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Folk får naturligtvis skriva hur lite eller hur mycket de vill i sina annonser. Min egna erfarenhet av att sälja begagnat är att det går smidigast om man anger ett utgångspris och direkt talar om var prylen finns.

    Jag har själv köpt en hel del begagnat men hoppar alltid över alla annonser utan pris.

  5. #25

    Standard

    Vill man sälja så får man väl försöka ägna lite tid att få till säljes-annonsen så det lockar köpare.

    Köpare är oftast jävligt snåla och vill helst inte köpa, egentligen, men de kan, om det är billigt...
    Jag lade ut 7.000 kr på en Cessna 182, den ville folk köpa för 500-1000kr för en ny kostar 1500kr.
    HALLÅ, 1500kr för en tom, min var komplett med ny OSFS70Blåskalle, nya servon, sullivan-glöd, osv.
    Ibland är det bäst sälja allt skilt.

    Ett tips, sluta köpa en massa nytt billigt skit, det drar ner priset på allt det vettiga. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Ålänningen! Det tyder på att vissa försöker skambuda. :-)
    Vissa läser ju inte ens hela annonsen innan dom frågar en
    massa saker som redan står.

    Ja köpare är oftast jävligt snåla utom jag för jag är bara dumsnål.

    Nu tror jag att vi tagit upp att alla som "säljer" skriver fel i annonserna
    och att alla som "köper" gör alla andra fel.
    Vilken tur att alla gör fel för då måste väl alla göra rätt för det
    säljs ju ändock en massa prylar på detta ställe.

    Dom grejer jag köpt här har skett utan bud i annonsen och det har varit lätt att se
    vart grejerna funnits och ibland har t.o.m frakten varit med i priset.
    Jag tackar alla mina säljare för detta år för nu är det nog färdig köpt för i år.
    Alla återstående f-kasse pengar skall gå till familjen. Nästa år räknar jag med att
    synas mindre på detta forum pga arbete.

  7. #27

    Standard

    Gillar inte att pruta när jag köper något men om jag tycker priset är rimligt och dom skriver tex 500+frakt så säger jag 500 med frakt (brukar inte va några större grejer så handlar kanske om 20kr i frakt) för då känner man sig nöjd med att man fått ner priset och säljaren är glad för dom slapp dividera om priset..

    Säljer jag saker så skriver jag alltid pris och försöker få med så mycket info som möjligt. Brukar skriva en del info och sen linka till tillverkaren för dom som vill läsa lite extra. Har sålt mycket grejer på blocket där dom ringer om kompispris så jag lägger (oftast) till en slant på vad jag vill ha så kan dom få pruta lite (Så tänk nu på det om ni är sugna på något man säljer ).

    Ger någon skambud som tex en kille som bjöd 300kr på min EPP-FPV som jag begärde 800kr för så svarar jag inte ens.

    Tycker förövrigt att det värsta är folk som säger att dom ska ha en grej och sen så hör dom aldrig av sig. Det var då en person på forumet som bjöd 500kr för min epp-fpv och det tyckte jag va ok bara den kommer till nytta (nästan helt nya servon för 800kr) och så bad han mig att hålla den i en vecka för han hade inte möjlighet att hämta den. Gick 2 veckor sen sket jag i det och epp-fpvn åkte upp på vinden (lär väl kasa den till slut).

    Blev att man skrev av sig lite

  8. #28
    Carls avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    102
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Bollnäs MFK

    Standard

    Hej!

    Vid ett tillfälle höll jag på en rökpump som skulle betalas när lönen kom om ca. 2 veckor! Den stackaren blev utan lön i flera månader tydligen för varje gång jag påpekade att det fanns ett paket till honom så var det ebb i kassan!

    Nåväl, en bild på det man säljer i annonsen är inte för mycket begärt, och även bilder på ev. skador, och det viktigaste, priset!

    Tycker jag!

    Mvh. Roger.
    Medlemskap: RCflyg
    Flyg: Rcfactory EPP. Sbach 55 cc, Pitts Pyton 50 cc, CAP 232 30 cc bensinmodeller, HK 450, HK 500 helikoptrar. Har även en gammal Bäver!
    Radio: Futaba FF9 Super, Futaba T 12 Z.

  9. #29

    Standard

    Slutsats:
    De som ger skambud vill egentligen inte ha grejerna, såvida säljaren inte godkänner skambudet.
    Så om nån ger skambud så struntar man helt enkelt i dem, dyker förr eller senare upp nån som verkligen vill ha grejerna.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  10. #30
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    .....hen tänker 1000kr medan prylen egentligen är värd 750kr. Köparen har en idé och tar i i underkant 500kr, fast hen vet att prylen är värd 750kr.
    ???
    http://www.apg29.nu/nbilder/hen-1348520380.jpg
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •