Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Quadbygge från grunden

Standard Quadbygge från grunden

Tänkte dela med mig av mitt första bygge, som jag har planerat och byggt på i många veckor. Jag har hämtat inspiration från en tråd här på forumet och RcExplorers enkla lösningar med buntband.

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/34931-Till-alla-nyb%C3%B6rjare-inom-multirotor

Jag följde inköpslistan i tråden ovan, med vissa undantag. Jag valde t.ex. att bygga min egen ram i kolfiber och trä samt kosta på lite bättre motorer och större ack.

Specifikationer:
    Motorer: Tiger Motor 2216-1100 kv
    Proppar: 10*45 Slowfly från Hobbyking
    Ack: 3s 5000 mAh 25C
    Styrkort: KK2 v.1,6
    Fartreglage: Multistar 30A med SimonK (Flasha inte OPTO!)
    Totalvikt med ack: 1500 gram (varav 440 gram ack med gummifodral).

Storlekar och vikter:
    63 cm diagonalt mellan motorerna (344 gram med sladdar)
    2 stycken kolfiberplattor (105 gram): 150*150*1,5 mm
    4 stycken furuarmar (128 gram): 14*14*300 mm
    4 stycken plywoodben (40 gram): 17 cm höga, 4 mm tjocka

Snart tillkommer FPV-utrustning och kanske en GoPro eller nyckelringskamera #16. På undersidan har jag förberett en SuperSimple Gimbal: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1793759

Ni får gärna låna av mina lånade idéer, som jag tror på. Jag har inte hunnit provflyga än, men håller tummarna för att allt kommer fungera som det är tänkt. Tanken med buntbanden är att både att det är enkelt och att mutlicoptern ska tåla att kraschas med (fast det hoppas jag att jag slipper). T.ex. fjädras benen in när/om man landar hårt, och man designar helt enkelt en svag länk genom att fästa motorerna och ramen med buntband. Motorsladdarna har jag inte kortat av (även fast jag köpt lödutrustning och kontakter), så att de inte rycks loss från motorn vid en eventuell krasch eller kollision.

Ni får gärna säga till om jag gjort något knasigt då jag fortfarande anser mig vara nybörjare.

Förenklad Cad-modell för att se proportioner och få ut ritningar på kolfiberplattorna:

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Quad.jpg 
Visningar:	342 
Storlek:	30,9 KB 
Id:	42334

Här är några bilder från bygget:

Namn:	IMG_0711.jpg 
Visningar:	340 
Storlek:	89,1 KB 
Id:	42320Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03333.jpg 
Visningar:	313 
Storlek:	108,7 KB 
Id:	42319Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03332.jpg 
Visningar:	320 
Storlek:	66,3 KB 
Id:	42318Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0718.jpg 
Visningar:	303 
Storlek:	97,3 KB 
Id:	42321Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0722.jpg 
Visningar:	296 
Storlek:	61,1 KB 
Id:	42324Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0715.jpg 
Visningar:	283 
Storlek:	90,5 KB 
Id:	42322Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0720.jpg 
Visningar:	315 
Storlek:	126,0 KB 
Id:	42323Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0724.jpg 
Visningar:	287 
Storlek:	120,3 KB 
Id:	42325Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0725.jpg 
Visningar:	311 
Storlek:	79,1 KB 
Id:	42326Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0726.jpg 
Visningar:	290 
Storlek:	57,3 KB 
Id:	42327Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0727.jpg 
Visningar:	277 
Storlek:	53,4 KB 
Id:	42328

Och här är resultatet:

Namn:	IMG_0785.jpg 
Visningar:	358 
Storlek:	81,2 KB 
Id:	42329Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0745.jpg 
Visningar:	321 
Storlek:	81,0 KB 
Id:	42330Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0748.jpg 
Visningar:	312 
Storlek:	136,7 KB 
Id:	42332Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0749.jpg 
Visningar:	315 
Storlek:	117,6 KB 
Id:	42333Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0736.jpg 
Visningar:	314 
Storlek:	45,0 KB 
Id:	42335Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0781.jpg 
Visningar:	250 
Storlek:	93,0 KB 
Id:	42336Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0738.jpg 
Visningar:	264 
Storlek:	58,3 KB 
Id:	42337Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0754.jpg 
Visningar:	263 
Storlek:	37,4 KB 
Id:	42338Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0763.jpg 
Visningar:	226 
Storlek:	84,3 KB 
Id:	42339Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0764.jpg 
Visningar:	238 
Storlek:	60,7 KB 
Id:	42340Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0767.jpg 
Visningar:	239 
Storlek:	48,4 KB 
Id:	42341Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0784.jpg 
Visningar:	242 
Storlek:	70,9 KB 
Id:	42342Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0742.jpg 
Visningar:	280 
Storlek:	78,0 KB 
Id:	42343
    Lyser upp hela trädgården, så någon gång ska jag testa hur bra man kan flyga i mörker (även FPV?).
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0731.jpg 
Visningar:	286 
Storlek:	128,0 KB 
Id:	42331  
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2014-03-15 klockan 10:52.

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

Standard

Har mentalt börjat skissa på kvaddar för skoj skull och beställt hem ett par KK brädor.

Buntband bra sätt att ha kontroll över brottytor när man kraschar.

Det enda jag reagreade på var att du inte har dina ESC'er i luftflödet från downwashen. Nu är de inklämda mellan värmeisolerande material.

Gillar grundkonceptet annars
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Det enda jag reagreade på var att du inte har dina ESC'er i luftflödet från downwashen. Nu är de inklämda mellan värmeisolerande material.
    Det har du rätt i. Jag vet inte hur varma de kommer bli (och kolfibern tål upp till 120 grader), men i värsta fall får jag flytta ut dem på armarna. Som de sitter nu är de dock mer skyddande och quaden blir snyggare. Jag antar att det fortfarande kommer en del luft från sidorna som kyler, till skillnad från mitt Multiplex-flyg, där ESC:n sitter helt inuti skumplasten.

Reg.datum
    Nov 2008
    Klubb
    Ingen (region JRFK)

Standard

Ser bra ut det där, när planeras premiärturen?

Standard

Har inte haft tid i veckan, tyvärr. Satte ackarna på laddning nu, hoppas på lite uppehåll i morgon.

Standard

Gjorde min premiärflygning nu i morse, och allt gick jättebra i ca 2 minuter. Se själva vad som hände:

Skulle behöva hjälp med att hitta och åtgärda felet. Det som syns och hörs i filmen efter ca 2:15:
    - Motor 1 slutade att snurra. På videon ser det ut som den snabbt bromsas in och stannas av ESC:n.
    - Fartreglagen "startas om". Man hör samma ljud som när man kopplar in batteriet.
    - På marken ser jag att även KK2 har startat om, och startskärmen "safe" m.m. visas.

Jag upplevde ungefär samma sak för länge sedan, när jag testade att koppla in allt för första gången. Efter ca 15-30 sekunder stängdes motorerna av (allihop) och hela systemet startades om. Finns det i v.1,6 av KK2 ett inbyggt kraschskydd som stänger av motorerna om den på något vis känner av en kraftig, plötslig stöt eller förändring (som när den t.ex. voltar runt av att en motor stängt av sig)?

Jag har testat att köra allting hemma efter kraschen, och allting fungerar normalt igen. Jag provkörde ca 2 minuter på ca 10-20% gas utan problem. Hade även testat den lite innan flygningen utan problem för att se så den betedde sig på rätt sätt när man lutar i olika riktningar. Alla sensorer är okej, jag har kalibrerat ESC:arna och batteriet borde kunna leverera tillräckligt med ström (nyladdat). Kan det finnas någon inställning i KK2 som kan ställa till det för mig?

Utifrån min beskrivning skulle jag själv säga att det låter som att det är glapp någonstans, så att strömmen helt enkelt bryts och sedan kommer tillbaka igen (alternativt att KK2 har ett kraschskydd och startar om). Det var inga sladdar som hade kopplats ur under krashen, d.v.s. glappkontakt mellan batteriet och ESC 1 kan uteslutas. Frågan är i så fall vart glappkontakten sitter, och jag misstänker i så fall att antingen KK2 eller fartreglagen är defekta eller felprogrammerade (v.1,6 respektive SimonK från 2013-05-15). Kan det vara möjligt att servokontakten mellan ESC:arna och KK2 glappar, dvs att t.ex. vibrationer får dem att tappa anslutningen en liten stund? De sitter absolut inte löst, men går att vicka ett par millimeter i sidled.

Är det någon som känner igen mitt problem och kan hjälpa mig att lösa det (innan jag söker igenom hela internet)?

Namn:	DSC03358.jpg 
Visningar:	221 
Storlek:	157,4 KB 
Id:	42411Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC03359.jpg 
Visningar:	193 
Storlek:	91,8 KB 
Id:	42412

Mina konstruktionsidéer för att minimera skador vid krascher fick snabbt svar med andra ord. Precis det som var tänkt att hända, hände:

- Alla buntband på mittenplattan gick av, och armarna lossnade.
    - Alla buntband till benen gick av, och alla ben lossnade. Ett ben bröts av.
    - Fartreglagen lossnade från sina kardborreband

Det som jag inte ville skulle hända och som ska göras om:
    - Buntbanden bröt av två stycken led-remsor.
    - Antennröret trycktes genom mittenplattan och fullständigt kapade antennsladdarna som var dragna inuti röret.

Vet någon om det finns det nya antenner att köpa till min Hitec minima mottagare? Verkar vara möjligt att öppna upp den och koppla ur de trasiga. Den fungerar, men jag gissar att räckvidden är decimerad.
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2013-12-30 klockan 20:09.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fluf Visa inlägg
    Jag tror vi har svaret här, dumt av mig att ignorera. Gjorde ett "riktigt" test nu, med propellrar på och samma gas som vid flygning. ESC:arna blev väldigt varma väldigt snabbt, och det var troligen det som gjorde att en stängde av sig förut. Törs jag pröva att köra dem lite längre så jag ser om någon stänger av sig, eller kan de gå sönder då? Känns i alla fall ganska säkert att detta var problemet.
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2013-12-15 klockan 18:13.

Standard

Att fartreglagen bryter vid för hög temp är högst sannolikt, och vad jag har hört så bidrar SimonK till uppvärmningen eftersom fartreglagen levererar mer effekt än vad dom ursprungligen är konstruerade för och därmed behöver mer kylning än original.
    Det andra jag skulle undersöka är batterikontakten så du inte har en dålig lödning där.
    Orsaken till att KK2 kortet startade om var för att fartreglaget för motor 1 antingen blev utan ström eller att BEC delen blev överhettad och stängde ner, dom flesta spänningsregulatorer stänger av vid hög temp.

/Jonas

Standard

Jag är ganska säker på att kontakten mellan batteri och ESC är okej. Har inte lödit själv någonstans, och använder Hobbykings "Power breakout cable" som sitter bra. Däremot vet jag nu att det inte är någon bra idé att placera ESC:arna mellan mittenplattorna. Jag kände snabbt hur varma de blev (på bara halv fart), och ska flytta ut dem på armarna. Tror ni det kommer lösa problemet helt?
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2013-12-15 klockan 22:35.

Standard

Med största sannolikhet JA.
    Jag har två KK2 kort, ett med FW 1.5 och ett med 1.6 och inget av dom har startat om varken vid flygning eller på mark.
    Du skrev att ditt kort har startat om någon gång tidigare vilket känns lite oroväckande, dubbel kolla alla lödningar på undersidan av KK2 kortet med lupp så du inte har någon dålig lödning på någon av stift listerna (kontakterna där du ansluter mottagare och fartreglage).
    När du säger att du kan "vicka på kontakten" hoppas jag att det inte är själva stiften som går ner i kretskortet som rör sig utan bara kontakthöljet du håller i?
    Bor du i Sthlm området kan jag hjälpa dig med ev. lödningar om det skulle behövas.

/Jonas

Standard

Nu har jag haft tid att testa den igen, med fartreglagen placerade fritt utanför mittenplattan (se film), och ESC 1 stänger av sig, troligtvis av överhettning.

Jag körde på halv gas, dvs det som krävs för att hålla den flygande. Då stängde ESC 1 av motorn och började pipa och vicka på propellern så som i filmen. Ljudet verkade komma ifrån motorn (och kanske även fartreglaget).

Jag bytte plats på ESC 1 och 2 och gjorde om testet. Den här gången stängde motor 2 av sig (med tidigare ESC 1) på samma vis som tidigare. Slutsats: ESC 1 är sämre än de andra, kanske på grund av att den överhettades under premiärflygningen. Jag har som tur är ett fartreglage i reserv som jag ska byta med.

Till skillnad från när jag kraschade startade inte KK2 om nu(strömmen bröts aldrig), vilket tyder på att det inte var spänningsregulatorn i ESC 1 som blev överhettad, utan att den stannade av det inbyggda överhettningsskyddet. Alla fartreglage blev så varma att om man håller tummen mot den platta värmeavledande ytan direkt efter testet, så bränner man sig efter ca en sekund.

Jag ska testa att placera ESC:arna på armarna nu så att de kyls av luften från propellrarna, men annars verkar det som att jag antingen måste byta ut fartreglage, motorer, proppar, batteri (till 2s) eller köra utan Simon K. Hur skulle ni gjort?

Motorerna har följande data, så jag tycker det borde fungera:
    http://www.autopartner.se/tiger-moto...991-c-706.aspx

Prop: 1045
    Volts: 11
    Amps: 20.2
    Watts: 222.2
    Thrust: 1170 g

ESC:arna är 30 A och körs med SimonK.

Citat Ursprungligen postat av FinnbyFraggel Visa inlägg
    När du säger att du kan "vicka på kontakten" hoppas jag att det inte är själva stiften som går ner i kretskortet som rör sig utan bara kontakthöljet du håller i?
    Bor du i Sthlm området kan jag hjälpa dig med ev. lödningar om det skulle behövas.
    /Jonas
    Det var plasthöljet jag menade, inte stiften. Bor i Norrköping
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2013-12-21 klockan 14:49.

Standard

Eftersom du kör SimonK så borde det finnas en lista över vilka beep koder som betyder vad.
    Jag gjorde en snabbsökning men hittade inget relevant.
    Men det är ganska uppenbart att det är något spök med det fartreglaget som du hade på första motorn då du havererade.
    Har du ett extra reglage så byt och se vad som händer om du kör hela setupen fastspänd på något och med propparna monterade så du får relevant last på motorerna och fartreglagen, kolla gärna tempen på motorer och reglage med jämna intervall så du kan avsluta testat innan något tar skada.
    Du borde kunna hålla i både reglage och motorer utan att bränna dig efter 5 minuters körning på 50% trottel.
    Som jämförelse är min HK 20A reglage knappt ljumna och motorerna kalla efter 8 - 10 minuters lugn flygning.
    /Jonas

Standard

Jag bytte ut det dåliga fartreglaget och satte dem ute på armarna för bättre kylning. För att kontrollera så allt fungerade innan nästa flygning gjorde ett test där jag körde motorerna i 5 minuter inomhus, med ett extra batteri monterat så att den inte lyfte. Fartreglagen blir fortfarande varma, men lite bättre är det allt.

Jag har även gjort om antennröret då det gamla kolfiberröret kapade antennsladdarna när jag kraschade. Nu sitter en träpinne som jag klädde med svart krympslang, vilket också håller pinnen på plats.

Gimbalen (SSG) tror jag inte att jag kommer få att fungera. Jag hade helt missat att man måste ha en speciell version på KK2 kortet för att mixa servona rätt. Har provat lite med en V-tail mixer, men den fungerade inte heller. En enkel lösning kan vara att bara ha stabilisering i ett led med en Y-servokabel.

Namn:	IMG_0806.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	41,3 KB 
Id:	42571Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0807.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	21,5 KB 
Id:	42572Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0808.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	91,6 KB 
Id:	42573Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0809.jpg 
Visningar:	109 
Storlek:	88,2 KB 
Id:	42574

Så nu har jag flugit den igen, och allt gick jättemycket bättre den här gången, framför allt eftersom den inte ramlade ned. Jag körde väldigt försiktigt i början, men prövade även att ge full fas (rakt upp i skyn på nolltid!). Runt 15 minuter körde jag, och hade 11.1 V kvar i acken efteråt. Någon som har koll på vad som händer om man skulle köra för länge? Stänger en motor av sig, eller blir den helt enkelt bara svagare?

När jag är bekväm med att flyga den ska det på FPV-utrustning som jag fått i julklapp, och jag ska även prova att flyga i mörker. LED-belysningen fungerar verkligen bra för att se hur quaden är positionerad.

Angående laddning: Även fast jag väljer att ladda med 5A (5000 mAh Ack), så kommer laddaren aldrig upp i mer än runt 4A. Vet ni varför? Har en X-charger 606D
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2013-12-26 klockan 16:47.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jesper Carlbring Visa inlägg
    Jag bytte ut det dåliga fartreglaget
    ---

Angående laddning: Även fast jag väljer att ladda med 5A (5000 mAh Ack), så kommer laddaren aldrig upp i mer än runt 4A. Vet ni varför? Har en X-charger 606D
    1) Laddaren klarar väl bara 50W (om nätdelen klarar 50W+) och försöker du ladda 3S med 5A så vill den mot slutet ha 5 x 4.2 x 3 = 63W; klart överbelastat mao.
    2) Det är inte så att du driver "för mycket" från fartreglagets BEC? Har haft några multistar, som inte riktigt levde upp till spec, i tri och som blev varma (de som hade BEC inkopplade satt i utgång 1 o 2 på KK2:an) och det slutade nog med att jag hade separat UBEC på 5V och några A i stället och drog bort mittstiftet även ur 2:ans port.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Standard

1) Du har antagligen rätt, men i så fall är det konstigt att man kan välja 6A i laddaren. Då tar jag och laddar på 4A i fortsättningen, så blir det i alla fall 0.8 C.

2) De ska klara 3A, och just nu är det bara ESC 1 som behöver försörja KK2 och mottagare. Det borde inte dra så mycket ström, men jag vet inte exakt hur mycket. Nu kändes det som att alla fartreglage blev lika varma. Direkt efter landning kände jag med tummen på den varma ytan, och kunde åtminstone hålla den där ett tag utan att bränna mig.

Om fartreglagen skulle krångla igen, kanske en varm sommardag, ska jag försöka med några helt nya. Antingen Afro 30A med SimonK från Hobbyking,
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...rch=afro%20sim

eller Maytech 35A med SimonK:
    http://rcflight.se/visaprodukt.aspx?id=2631

Tror ni det är någon skillnad på värmeutvecklingen mellan olika fartreglage?

Standard

Låt oss ta ett räkneexempel, väldigt förenklat och grovt räknat.

Efter den 15 minuter lugna flygningen (+- ett par minuter), laddade jag batteriet med 4800 mAh.
    => Strömförbrukning = 4,8Ah/0.25h = 19.2 A
    Det blir ca 5 A per motor. Låter lite.

I motorspecifikationen ger 20 A 1170 g lyftkraft. Min quad väger 1500 g, vilket innebär att det går åt 375 g per motor för att hoovra.
    => Förhållandet blir 375g/1170g = 1/3
    20A * 1/3 = 7 A

Hur som helst borde de inte dra mer än låt säga 10 A, och reglagen ska klara 30, men blir ändå väldigt varma. Vore intressant att verkligen belasta dem med närmare 30A och se om de klarar det. Blir lite förundrad över att vissa reglage inte sägs bli varma alls, medan mina blir väldigt varma, trots god marginal. SimonK gör visserligen att de utvecklar mer värme.

Namn:	Motor spec.jpg 
Visningar:	107 
Storlek:	141,4 KB 
Id:	42575

Reg.datum
    Aug 2013
    Klubb
    Electric Angels RC

Standard

Jag tror att FinnbyFraggel menade att det kanske är BEC-delen av fartreglaget som blir varmt. Har du 25 minuter över kan jag rekommendera RCModelReviews genomgång av BEC:ar som jag tyckte var en bra intro.

Eller så kan jag förenklat säga att om det är en linjär BEC, vilket är troligast i ett ESC, så kan man förenklat säga att ju högre ström (i Ampere) du drar ur din linjära BEC, desto mer värme genereras i BEC:en.

Standard

Nu har jag flugit den lite mer, och allt verkar fungera bra. Den blir lite ostabil när man sjunker snabbt, precis som många andra quaddar. Runt 12 minuter är lagom att flyga per batteri, hade hoppats på lite mer. Det är någonting som man hör vibrera p.g.a resonans vid vissa gaspådrag, men annars går den relativt tyst och fint. Tack för all hjälp, och roligt att så många läst tråden!

Först en lite för lång film på en brun död åker, och sedan en flygning i mörker.

Citat Ursprungligen postat av High Five Visa inlägg
    Har du 25 minuter över kan jag rekommendera RCModelReviews genomgång av BEC:ar som jag tyckte var en bra intro.
    Ok, tack för tipset, ska se den.

Standard

Flög lite FPV idag, när quaden plötsligt vänder sig upp och ned och håller på att krascha, men räddas i sista stund. Känsliga tittare varnas

Någon som känner igen det här från sin KK2-quad? Jag körde med self-level, men det ser ut som att den stängs av en kort stund, och sedan kommer tillbaka. Det hörs totalt två pip från KK2 under tiden det händer, ett när den flippar över och ett när den vänder tillbaka. Vad jag vet brukar inget höras när man t.ex. växlar mellan self-level och manuell (som jag inte gjorde). Det var lite blåsigt, så det kanske kan ha gjort att den blåste över i och med att jag styrde fullt framåt och sjönk samtidigt. Hade hållit mig på mycket lägre höjd under resten av flygningen, så det var tur att det inte hände då.
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2014-01-25 klockan 14:59.

Standard

Vad jag kan avgöra av filmen stannar inte motorerna vilket dom borde göra om KK2 startarom.
    Sen borde kortet dessutom gått in i SAFE om det startat om och då hade kraschen varit ett faktum.
    En gissning är att den tippade av blåsten, vet inte om du har lågvolt larm på på KK2 men det kan vara det som reagerade då det blev hög last på motorerna när den tippade runt.

/Jonas

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •