Reklam

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Quadbygge från grunden

Standard

Nej, jag kopplade aldrig in lågvolts-alarmet, så det är de två pipen som utgör hela mysteriet. Jag vill också tro att den blåste runt, men om man lyssnar på pipen (hördes bättre på min dator i slow motion), så piper det precis i de ögonblick den tippar runt och när den stabiliserar tillbaka igen. Jag tror inte det här har något med överhettningsproblemen jag hade tidigare, eftersom fartreglagen sitter ute på armarna och kyls i 5 minusgrader och startar inte om.

TILLAGT:
    Nu har jag felsökt en del och kommit fram till att den troligen tappade radiokontakten en kort stund. Motorerna stängdes då av och startade sedan igen. Det hade jag inte riktigt trott då den var inom ca 100-200 meter, men ändå klantigt att inte ställa in fail-safe ordentligt. Nu ska jag se till att den hoovrar eller sjunker lite långsamt om kontakten bryts igen.
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2014-02-01 klockan 14:33.

Standard

Ett litet klipp från helgens vår-premiär på motorstadion. Filmen avslutas med en liten krasch som troligen berodde på att ett buntband från en motor lossnade.

Uppdaterad: Troligen gick en propeller av i luften, samma sak hände min nya multicopter nyligen. Undvik dessa från hobbyking med andra ord:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store...dProduct=25824
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0827.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	53,3 KB 
Id:	44852
    Senast redigerat av Jesper Carlbring den 2014-04-04 klockan 14:48.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •