Reklam

 
Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: "Barn finds"

  1. #1

    Standard "Barn finds"

    Kunde ju va kul läsa och se vad ni andra hittat för "barn finds" (vad det nu kallas på svenska). :-D
    Är lite kul hittat rariteter och få liv i dem. Själv har jag några stycken...

    1. Träffade en gubbe på en mässa vår RC-klubb ställde ut en massa på för flera år sedan. Han fick veta att jag höll på med helisar och efter att ha snackat en del om mina helis och allt som hör därtill så sa han "du får betalt om du går igenom min helikopter, samt får den flygbar och flyger den!". Jag fråga varför han inte gjorde det själv och han höll upp händerna, som skakade. Så mja okej. "Vaaa har du för heli då?" frågade jag och han berättade vad det var och då gick det upp ett ljus för mig.
    För typ 20 år sedan hade jag för mig att jag skulle ha en RC-heli, men de var för dyra. En polare hade dock nån släkting som hade en heli, så på nån vänster lyckades vi besöka honom och kika på en klart frän helikopter, stor och häftig på alla vis. Då vart man mer sugen på att skaffa en heli, i framtiden. Gissa vad? Det var samma gubbe och heli. ;-) Så för nåt år sedan erbjöd jag mig att restaurera den (den hade aldrig flugit). Så jag fixa den flygklar och flög den. Han köpte ny dator och simulator och flög i den men konstaterade att det inte skulle bli nåt, så jag fick helin. :-D En Kalt 60 Baron Long Ranger. Återstår: Den ska få nannat gyro och stabilare stjärt, sen målas osv.
    Fix-tråd: http://forum.motorportalen.net/viewt...hp?f=61&t=9364
    Film när den premiärflögs:
    Senast redigerat av administrator den 2013-12-16 klockan 12:36.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •