Reklam

 
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 114 av 114

Ämne: Projekt Quad 001

  1. #101

    Standard

    Nu är frågan, ska jag byta hobby eller fortsätta jävlas, även om det går framåt så är batteriet kaputt och propparna på uppeldning. Nu dansar den ju när jag ska flyga.

    http://bertssida.se/Bert/flyg.mp4
    Difference between men and boys is the price of their toys

  2. #102

    Standard

    Nu var det så att när jag bytte den trasiga ESC så byggde jag om quaden lite. Klantade mig då och satt två motorer fel. Var rätt från början ser jag på att jag sparade fästena.

    Nu bara justera igen.
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2014-11-23 klockan 17:56.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  3. #103

    Standard

    Men nu flyger den iaf :-)
    Börja med att ställa maskinen plant och i våg (alla propellrar samma horisontalplan) och gör sen en Acc. kalibrering, efter det kan du börja med justeringarna för att få den att flyga snällt och fint.
    Lycka till med justeringarna.

    /Jonas

  4. #104

    Standard

    Du ska ha ett stort TACK FinnbyFraggel för all hjälp.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  5. #105

    Standard

    Nu med nya propellerfästen och propellrar så står den och väntar på att snön ska försvinna. Kollade på detta med programmering av ESC. Vad är : "Curve Mode: There are 4 options, OFF, Low, Middle and High." Den står på Off, skulle Low göra den mindre snabb när man ändrar gaspådraget?
    Difference between men and boys is the price of their toys

  6. #106

    Standard

    Du vill ha snabb respons på fartrelaget för att quadden ska bli stabil, vill du ha mindre känslighet på spaken får du lösa det med expo eller kurva på trottelspaken.
    /Jonas

  7. #107

    Standard

    Tack för det, tyckte själv det lät fel när jag fick rådet att ändra det. Tror han menade en helikopter.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  8. #108

    Standard

    Efter en veckas envis förkylning så tog jag fram quaden. En del småjusteringar så står det fint kvar i luften men snurrar sakat runt. Går ej att påverka med radion så något är fel. Blev lite flygning men hittar inte felet på snurrningen.I dag så blåser det byigt så vågar nog inte flya, hoppas det mojnar till eftermiddagen.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  9. #109

    Standard

    Hade samma fel på ett exprimentbygge. Visade sig att 1 motor lutade 0,5 mm

  10. #110

    Standard

    Eftersom KK2 inte har stabilisering i yaw så är det fullt möjligt att det är som Quaddaren säger att någon motor / arm sitter något snett, men det borde gå att kompensera med lite trim på radion.
    Fenomenet kan även uppstå om kortet är något vridet i förhållande till motorerna.
    /Jonas

  11. #111

    Standard

    Det märktes för mig även på att vid Yaw åt ena hållet stannade quadden direkt, men åt andra hållet så fortsatte den ca 1/8
    dels varv innan den stannade. Sedan kröp den igång sakta åt det hållet den inte stannade direkt. 0,5 mm låter inte mycket men om jag mätte ute vid propellertoppen så gjorde det på min proppstorlek nästan 3 mm.

  12. #112

    Standard

    Tack, ser att en av armarna är lite krokig. Nackdelen med dessa tunna aluminium profiler. Blev nog när jag körde sönder propellern för några veckor sedan.
    Ska försöka rikta upp den annars så får man väl byta.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  13. #113

    Standard

    Blev betydligt bättre efter att riktat armarna, med tanke på att det var vindbyar på över 10 sekundmeter så var det stabil. Nu blev det så att en propeller bestämde sig för att dela sig i två delar, så det blev en buklandning.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  14. #114

    Standard

    Nu går den i graven, funkar inte med dessa långa och smala armar. Sätter jag ner den lite hårt så har den helt fått egna vägar
    Stort tack till dom goda råd jag fått.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •