Reklam

 
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 114

Ämne: Projekt Quad 001

  1. #81

    Standard

    Tjugo dagar och inga delar än från Bang good. Vill minnas dom skrev 7 till 20 dagar men så klart räknade dom bara vardagar. Men den som väntar på något gott..............
    Difference between men and boys is the price of their toys

  2. #82

    Standard

    Ja, det kan ta lite tid att få sakerna från BG, dock är dom ganska billiga på expressfrakt om man har bråttom.
    / Jonas

  3. #83

    Standard

    Ja, såg dom hade express, men då hade jag redan skickat ordern. Man kan fundera hur dom kan få det gå så sakta, säkerhetskontrollen gick fort men sedan hände inget mer. Nu står det bara transport.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  4. #84

    Standard

    BangGood 29 dagar och inga delar, hur kan dom tro dom får några kunder från Sverige då? Får inte ens svar på mejlen.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  5. #85
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Tänk på att de menar "business days" lördagar och söndagar räknas inte så 7-20 dagar är 9 till 28 dagar när man tar hänsyn till lör/sön. Sen är ju inte Svenska posten något raketföretag när de ska leverera.

  6. #86


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Måste nog säga emot nimmis när det gäller "Svenska posten". Det är nästan aldrig dom det hänger på när det tar lång tid för försändelser från t ex Hongkong att nå mottagaren utan det är tiden fram till dess "Svenska posten" tar hand om grejorna. Sen har man ofta prylarna inom ett dygn eller så - lite beroende på vara man bor givetvis. Det är i alla fall min erfarenhet.
    Roger

  7. #87

    Standard

    Jo, jag vet att det är arbetsdagar dom räknar, men tvivlar på att flyget ligger nere på lördag/söndag. Sedan börjar dom inte räkna förrän dom skickat paketet och inte från orderdatum.
    Nu så packades det på flyget den 13/9 efter alla deras kontroller som kan ta tid. Det borde ha landat på Arlanda men det har inte inkommit.
    Posten brukar vara snabba , har inget att klaga på dom men kan ju bero på vart man bor..
    Difference between men and boys is the price of their toys

  8. #88
    nimmiss avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    34
    Jobb
    Systemadministratör
    Klubb
    Ingen just nu men flyger i Luleå

    Standard

    Sista avin jag fick hemskickad fanns inte ens med när jag sökte på posten. En Expresspaket från Hongkong tog 3 dagar till Arlanda men 4 dagar från Arlanda till Luleå så jag vet inte om jag tycker det är snabbt.

    Får erkänna att det finns värre företag att få leveranser inom Sverige.
    Senast redigerat av nimmis den 2014-10-01 klockan 10:20.

  9. #89

    Standard

    Programmerings kortet hemma. Ingen av ESC stod på samma värde på "timing mode" och detta kan knappast jag ha påverkat. Nu vet jag inte vad det har för betydelse men någon som vet?
    Difference between men and boys is the price of their toys

  10. #90

    Standard

    Det kan förklara det märkliga beteendet...
    Både hastighet och kraft är beroende av rätt timing.
    Sätt alla på samma värde och välj "Middle 15 grader" för timning och 0.75 för start, alltså dom värdena som är default enligt manualen så kommer den troligen att flyga som den ska efter det.
    /Jonas

  11. #91

    Standard

    Har ställt om inställningarna, men tyvärr så är vädret inte flygvänligt. Nästa bygge blir nog en vattentät eller åtminstone paraply på den. Får fortsätta med båt projektet.

    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  12. #92

    Standard

    Nån plastburk och lite packtejp så borde det gå få hyfsat tätt fast flyga i regn är nog inge bra ändå. Motorerna kanske blir nog dåliga efter ett tag. Packtejp är iaf min plan för vintern så man håller snö och slask borta.

  13. #93

    Standard

    Testade i dag, fungerar inte. Motor tre går för sakta och motor fyra stannar när spänningen är för låg.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  14. #94

    Standard

    Kalibrerade du reglagen efter att du gjort om inställningarna med programmeringskortet?

    /Jonas

  15. #95

    Standard

    Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.

    Se film: http://bertssida.se/
    Difference between men and boys is the price of their toys

  16. #96

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nimbus-Bert Visa inlägg
    Kalibrering är fixad men en propeller var sprucken. Testade i morse men även om den flyger så snurrar den hela tiden. Får den inte att sluta snurra hur jag en försöker styra den.

    Se film: http://bertssida.se/
    Har du kollat så alla motorer snurrar åt rätt håll? Det ska vara två motorer som snurrar cw(medsols) och två motorer som snurrar ccw(motsols).

  17. #97

    Standard

    Kolla även att du har 0 (noll) på roder i servotest menyn i KK2, om inte så får du först nolla alla trimmar och sen justera med subtrim till du har 0.
    Dubbel kolla också att alla motorer snurrar rätt och att propellrarna sitter på rätt plats och är rättvända.

    /Jonas

  18. #98

    Standard

    Allt är i sin ordning men motor tre sackar efter. Ska kolla alla kablar ,anslutningar och lödningar. Ska prova byta motor.

    Bert
    Senast redigerat av Nimbus-Bert den 2014-10-10 klockan 07:34.
    Difference between men and boys is the price of their toys

  19. #99

    Standard

    Gått genom inställningar, kablar, kontaket och skiftat två motorer. Ingen skillnad motor tre sackar efter. Är det kk2 kortet som är felaktigt eller fartreglagen. Kan man koppla samman alla reglagen och sätta dom direkt på sändare för att se om någon motor beter sig annorlunda?
    Bert
    Difference between men and boys is the price of their toys

  20. #100

    Standard

    Nu nya motorfästen på plats, väntar bara fästen för propellrarna.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_9396.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	103,5 KB 
Id:	48256
    Difference between men and boys is the price of their toys

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •