Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Hubsan fpv

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Hej Copterdude
    Nja, det står att kabel och antenn ej ingår. Jag har mailat och ställt frågan
    Har just gjort 2x13 minuter med Y6:an i det råkalla vädret! Kul men fy vad jag blev kall...
    Göran
    Dom brukar skriva så under dimensionera för att man ska veta vad den väger utan kablar och antenn. Så det kan ändå ingå. Annars vore det konstigt att det står "100% ready to use".

    Var också ute och flög lite, blåsigt värre va det.

  2. #22

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Hej Copterdude
    Antenn ingår. Fick svar på min förfrågan idag. Nu saknar jag bara 5V regulator sen skall grejerna inhandlas. Såg den här på www.lawicel-shop.se Pololu 5V Boost Reg. NCP1402. Borde funka eller vad tror du?

    Flög en acc idag men frös som attan. Testade acc-tiden och den håller bra med 12 minuter trots kylan och lite busigare flygning än i går
    Gott slut
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  3. #23

    Standard

    Denna ska du ha: http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=1472

    Finns här också: http://www.lawicel-shop.se/prod/5V-S..._55653/SWE/SEK

    filtrerar bort alla störningar hos min hubsan.

    Dock så finns det ju onboard regulator på denna: http://www.readymaderc.com/store/ind...oducts_id=2284 så det enda du behöver tänka på är att kameran ska klara 3.6V.

  4. #24

    Standard

    Den som TimTimTim länka är beprövad och funkar bra. Den kan driva både kamera och sändare utan problem.
    Fint att antennen ingick. Vad jag läst ska det vara en vanlig monopol antenn men man kommer senare även kunna köpa till klöverantenn för att köra circulärt. Det går lätt att byta antenn då den har en kontakt.

    Citat Ursprungligen postat av Utmanaren2002 Visa inlägg
    Hej Copterdude
    Antenn ingår. Fick svar på min förfrågan idag. Nu saknar jag bara 5V regulator sen skall grejerna inhandlas. Såg den här på www.lawicel-shop.se Pololu 5V Boost Reg. NCP1402. Borde funka eller vad tror du?

    Flög en acc idag men frös som attan. Testade acc-tiden och den håller bra med 12 minuter trots kylan och lite busigare flygning än i går
    Gott slut

  5. #25

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Tack grabbar
    För bra tips. Nu känns det som om jag är hemma och kan beställa grejerna. Ser fram emot att flyga FPV med mQX inomhus på våra flygträffar i vinter. Har även tänkt köpa monitor för utomhusbruk till min Y6:a. Finns en del att välja på. Jag vill kunna se bilden vid filmning med goPRO 3:an. Den är kopplad till Videoswitchen på DJI OSD MK2 så jag kan växla med FPV kameran.
    Vill ha en stor monitor med bra kontrast i dagsljus som komplement till Fatshark AttitudeSD. Har ni erfarenheter i liknade setup vore jag tacksam för tips. Inte klokt vad prylar man behöver....
    Hörs
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •