Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: stationr bildverfring

Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    5
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard stationr bildverfring

Hej, Detta gller inte flyg men jag har en knsla av att ni har lsningen p mitt "problem" Jag vill ha tag i en ltt utrustning
    som kan filma ett objekt (stationrt) med bra skrpa och i realtid verfra filmen till en mobiltelefon eller lsplatta/monitor.
    Skall vara batteridrivet och kunna snda helst ver 1000 m.
    Det gller lnghlls-skytte med gevr och det r frbaskat trist att behva stta sig i bilen fr att kra fram fr att se om/var det tog.
    Jag frmodar och hoppas att ni har en enkel bra lsning p detta.

"vilande" RC-flygare

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 209
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Jag kr med vit stlplt, hrs och syns vid trff.

Har svrt att se en kamera med tillrcklig upplsning som kan verfra tillrckligt bra fr att se trffar p papptavla.

Jag har krt med min okto genom att flyga fram och tillbaka, med 700x600 upplsning, men jag kunde inte se hlen p tavlan.

Blir nog svrt med trdls verfring, jag har dock hittat en fiber frstrkare hos en av mina kunder som klarar full hd p kilometrars avstnd, men dock med trd.
    Ken
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

en HD-kamera kopplad till brbar dator och riktad WLAN - klarar ltt detta avstndet
    Som mottagare - en enkel dator - typ RPI med en skrm rcker...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    5
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

Standard

Jag har tnkt mig en lsning med en video-kamera kopplad till en tubkikare (digiscoping) det borde lsa problemet med frstoring och kvalitet , det r nrmast verfringen frn videon till mig som jag knner att jag behver hjlp med.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •