Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: stationär bildöverföring

  1. #1

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    5
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

    Standard stationär bildöverföring

    Hej, Detta gäller inte flyg men jag har en känsla av att ni har lösningen på mitt "problem" Jag vill ha tag i en lätt utrustning
    som kan filma ett objekt (stationärt) med bra skärpa och i realtid överföra filmen till en mobiltelefon eller läsplatta/monitor.
    Skall vara batteridrivet och kunna sända helst över 1000 m.
    Det gäller långhålls-skytte med gevär och det är förbaskat trist att behöva sätta sig i bilen för att köra fram för att se om/var det tog.
    Jag förmodar och hoppas att ni har en enkel bra lösning på detta.

    "vilande" RC-flygare

  2. #2

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kör med vit stålplåt, hörs och syns vid träff.

    Har svårt att se en kamera med tillräcklig upplösning som kan överföra tillräckligt bra för att se träffar på papptavla.

    Jag har kört med min okto genom att flyga fram och tillbaka, med 700x600 upplösning, men jag kunde inte se hålen på tavlan.

    Blir nog svårt med trådlös överföring, jag har dock hittat en fiber förstärkare hos en av mina kunder som klarar full hd på kilometrars avstånd, men dock med tråd.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    en HD-kamera kopplad till bärbar dator och riktad WLAN - klarar lätt detta avståndet
    Som mottagare - en enkel dator - typ RPI med en skärm räcker...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    5
    Klubb
    Lunds Radioflygklubb

    Standard

    Jag har tänkt mig en lösning med en video-kamera kopplad till en tubkikare (digiscoping) det borde lösa problemet med förstoring och kvalitet , det är närmast överföringen från videon till mig som jag känner att jag behöver hjälp med.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •