Reklam

Resultat 1 till 3 av 3

mne: Programmera futaba TFG8Super fr att f motor p switch (p eAVAn)

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef fr teknikgrupp p Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard Programmera futaba TFG8Super fr att f motor p switch (p eAVAn)

Jag blir inte klok p motorfanatikers i min TFG8S sndar. Hur gr jag fr att f till det. Fr det att funka men d r trotteln i botten (dvs ingen trottel on varning d jag slr p sndaren) d jag fr motorn att g. Dvs. Trotteln r reverserad men jag kan inte reversers genom reverseringsfunktionen fr d gr stapeln t fel hll frn mitten. Behver flippa om den s att den reverserad ovan mittstrecket p rangen. Vet inte om det gr att frst min beskrivning men ngon som ftt det att funka dr ute?

Med vnlig hlsning, kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Standard

Vet inte om jag hajjar men frsker: Det r la elmotor? Och du har vl senaste FW (eller 3.0 eller hgre tminstone?) G till Function och ndra trottelkanalen frn THR till MOT i stllet. D fr du en motormeny ocks i, hmmm, nn av LNK eller MDL menyerna (dr du kan stlla in typ throttle cut och lite hastigheter etc, se ev nedladdningsbara addendum till manualen). Fast stapeln kommer "alltid" g t fel hll nd, iom den visar vad kanalen snder och futaba har ftt fr sej att den ska g t andra hllet mot "alla andra". Dvs en ESC gr i fullgas nr stapeln r nere och noll nr den r uppe. Lika rrigt svar som frga kanske men stter du den till MOT vet sndaren iaf att du jobbar mot elmotor. Och nr du stller om den till mot s kommer sndaren ven frga om du vill ha kanalen reverserad fr att stickan ska g t rtt hll (om du nu inte tnker kra fransk gammelstil).
    Annars fr du fylla p med hur/vad du stllt in och vill uppn.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, vggar, stolpar, trd mm. som flyttar sej etc...

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef fr teknikgrupp p Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard

Tack fr scaret. Det lste sig. Var tvungen att ndra ett vrde dr man vljer funktion till kanal
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •