Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vad är Dynamax C352610 för motor?

  1. #1

    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    36
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard Vad är Dynamax C352610 för motor?

    Jag står lite fundersam eftersom jag inte hittar särskilt många uppgifter om Minicars Dynamax C352610 outrunner!

    Jag hittar viss info som lämplig för 4S, 11x7", 870kv, 42A, 714W, 9900rpm, 2000 g.


    Men just nu fungerar jag över andra propellerval m m, men då hittar jag inte denna motor i några tabeller för motor och propeller-beräkningar.


    Jag tror att den säljs i Sverige/Europa under ovanstående namn p g a namnkonflikt med utländsk tillverkare!


    Vad är det egentligen för tillverkare och alternativa beteckningar på motorn? PS Jag har spenderat över 3 tim för att försöka hitta mer upplysningar, och tillverkar-info.

    Bägtjesen

  2. #2
    Ken1s avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    402
    Blogginlägg
    1
    Jobb
    Sia Glass AB
    Klubb
    Falkenbergs Modellflygklubb

    Standard

    Här finns lite data om den.
    http://3fhobbyservice.jetshop.se/dyn...661-c-177.aspx

    Men du kanske redan hade sett den sidan
    EDF Pilot och Slöinge bo! :P
    Google är en sökmotor, Goggles är glasögon.

  3. #3

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 851
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Dynomax outrunners är generellt mycket bra och matchar Axi och liknande fabrikat.
    Min erfarenhet är att dom närmast är underspecade vilket inte jämt är så vanligt.
    Hittar du inget mera så kolla t ex en Axi av motsvarande vikt och KV.
    Roger

  4. #4

    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    36
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard

    Tack Ken1 - den hade jag sett för grunduppgifterna. McRegor ledde mig in till AXi och http://www.modelmotors.cz där hittade jag något som liknade C352610 och heter AXi-2820/14. Det fanns fler detaljspecar, men det skiljde också
    lite på på kv och A men det var mer hur de redovisades. Därefter gick det bra att föra de riktiga siffrorna till http://www.ecalc.ch/ räkna på propellrar och uppnå ett bättre förhållande mellan vikt och dragkraft... Det ger dock också vid handen att jag behöver mera A i LiPo, för längre flygtid...

    Tack för hjälpen!

    Bägtjesen

  5. #5

    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    6 851
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Kan säga att en Dynomax som jag kört väldigt mycket med har jag likaså maxbelastat ungefär dubbelt så mycket som är specat så jag är rätt övertygad om att dom är robust byggda. Det är en motor som väger ca: 85 g och som jag matat in upp till 350 W i under hela tiden jag använt den. Visst - normalt kör jag inte så mycket men varje flygning har absolut innehållit ett antal maxkörningar. Så din stora rova tål antagligen en hel del under kortare stunder.
    Roger

  6. #6

    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    36
    Jobb
    pensionerad datakonsult

    Standard

    Ja, jag tror dig McRegor - Ecalc räknade ut att min "rova" inte skulle bli mer än just över kroppstemperatur vare sig med 3S eller 4S - och 1:1 dragkraft/vikt med rätt prop. Har dock bara testat värden med nuvarande ackar och vikt-diff på max 1-1,5 hg mot modellen i slutgiltigt skick!


    Bägtjesen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •