Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: MinimOSD till DJI Naza

  1. #1

    Standard MinimOSD till DJI Naza

    Hej är det någon som har testat någon av de mycket billiga OSD alternativen för DJI Naza?

    Exempelvis denna som i stort sett bara kräver en MinimOSD för under hundralappen samt lite lödning.

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2020638

    Det finns även en annan liknande som dessutom behöver en Arduino. Jag har tänkt bygga bägge och testa.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-01-01 klockan 20:48.

  2. #2

    Standard

    Länken funka inte Fick hem en MinimOSD för någon dag sen. Ska Testa den på mitt naze32 kort när jag får ett nytt.

  3. #3

    Standard

    Nu ska den fungera.

  4. #4

    Standard

    Minnazaosd verkar vettigast fast kanske svårast att löda. Videon nedan tycker jag verkar klottrig men vad jag förstår så kan man ändra vilken information man vill ha på skärmen. Har dock inte pillat så mycket på MinimOSD så mycket tidigare men man lär väl hinna lära sig.

    http://code.google.com/p/minnazaosd/



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	003_minNAZAOSD_ConnectionsTop.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	85,5 KB 
Id:	42852 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Solder_010.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	95,6 KB 
Id:	42850 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Solder_011.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	94,0 KB 
Id:	42851
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-01-01 klockan 21:10.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Vill bara varna lite för detta, inte för resultatet för det verkar funka, MEN det är inte lätt att göra dessa lödningar på
    processorn det är smått och man får inte värma på för hårt .
    du bör vara en riktigt van elektroniklödare för att lösa detta, det går inte jämföra med att löda en batterikontakt.

    Om du ändå ska göra det så se till att ha en smal och bra spets, ett tenn som är lämpat för detta , flussmedel , förstoringsglas,
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Nu har det gått flera månader sedan jag gjorde någonting åt dessa. Jag gjorde två kompletta uppsättningar inkl strömsensor. Allting fungerar bra på bägge förutom strömsensorn som jag inte lyckas kalibrera. Om någon har lust att hjälpa mig kan jag pröjsa för detta alternativt sälja en av de jag har billigt. Kanske kan vara skönt för den som inte vill löda på processorn?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •