Reklam

 
Sidan 9 av 9 FörstaFörsta ... 456789
Resultat 161 till 168 av 168

Ämne: Utmaning - Malmöbor (eller turister/gäster)

  1. #161

    Standard

    Fick dålig video så blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Blev istället upp och sen ner så fort det bara gick.
    Som bonus så bröt man ju inga regler. Hade spotter och flög LOS
    Någon i Malmötrakten som körde FPV på 1.3ghz runt kl 11 i tisdags? Hade störningar som att någon körde video på samma frekvens.


  2. #162
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kanon, man fick en skymt av taket precis innan du svängde bort.. Bra fluget.
    Vart hade du störningar, hela vägen eller bara uppe i tornet. Det är en byggarbetsplats med mycket radiostyrda grejor, kranar lastbilar walkytalk ...
    Men var det bara där uppe kan det vara att du behövde rikta din antenn uppåt för att få kontakt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #163
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Snyggt NEU , ärligt talat hade jag lagt ut störsändare på 1,3 bandet ha ha , då får vi se när jag har möjlighet klippa TT
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #164

    Standard

    Hade inte flimmer som när antennen var felriktad eller man flyger out of range men det blev värre när jag kom högre upp.
    vet inte hur jag ska förklara störningarna men liknade störningarna jag hade när vi testade att flyga flera stycken på 1,3ghz det började nästan direkt efter att jag hade lyft från marken.

    Ska se om jag kan dra ut till MRFS till helgen där jag vet att 1.3ghz bandet är dött och se om jag får samma störningar.

    Tack haha skulle inte ha förvånat mig

  5. #165

    Standard

    Nice. Jag gillade trädtoppen du nästan klippte i början. Tur du inte klippte toppen på TT. Jag fattar inte varför jag sitter framför datorn och får en liten adrenalinkick av att titta på filmen.
    Coolt!

  6. #166
    Ultra Bandits avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    373
    Klubb
    Stockholms RFK, Tullinge MFK, Laxå Flygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Som bonus så bröt man ju inga regler. Hade spotter och flög LOS
    Hmm!
    Har du verkligen läst RCFFs regelverk?

    Jag citerar RCFFs regelverk.

    Undvik att flyga i närheten av bebyggelse, gator, vägar, samt gång- och cykelvägar. Säkerställ att all flygning sker inom ett område där du minimerar risken att orsaka skada på människor, djur och materiel.

    /Lasse P

  7. #167

    Standard

    Handlar om hur man tolkar det. Jag ansåg inte att jag var nära några byggnader, gator, vägar, samt gång- och cykelvägar(var som närmst 10m när jag flög in för att landa). Med tanke på hur lite folk det var där och att man jag inte flög direkt över någon (räknar inte min kompis i slutet på videon) så anser jag inte att jag bröt några ''regler''.


    Hmm misstänker att jag hittade boven till min dåliga video signal
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-02-27 19.29.23.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	42,3 KB 
Id:	44076
    tyckte att antennen såg konstig ut så kände på den och märkte att limmet som dom hade satt i mitten var sprucket så blev till att löda om och sen på med epoxi för att sen spraya hela antennen med flytande eltejp.

  8. #168

    Standard

    du kör ju trådlöst
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •