Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Fpv Battle Of Bredlanda

  1. #1

    Cool Fpv Battle Of Bredlanda

    Så var det nytt år då...regn..o regn..o mera regn.. oxo lite blåst på det!.. men plusgrader iallafall!
    svensk vinter som den är emellanåt.

    Då kanske ett sommar projekt kan komma till pass o se tillbaka på?!..
    Årets stora projekt för min del har varit ett musikvideo projekt!..Med Ett Hyfsat stort Hårdrocksband från Karlstad.. strax före Jul fick jag meddelande om att de ej kommit överens i detta projekt varvid de kommer att göra video av en annan låt istället.. så är musikbranschen..tvära kast o nya ideer..

    nåväl,klippte ihop en film med lite material från sommaren som var..
    sommar... sol... varmt... Fpv flygning... o lite WW2 kärror o jaga.. ger förhoppningsvis lite höpp om att sommarn snart är här igen,för det är den!!..

    Håll tillgodo:
    "The FPV Battle Of Bredlanda"



    //Patrik

  2. #2
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jäklar så läckert! Det måste ligga en massa jobb bakom.
    Synd på P-40'n...
    Nu blev jag ännu mer sugen på sommar
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #3

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard

    Riktigt tjusig film!!
    Snyggt jobbat, båda två!
    Retroholic!

  4. #4
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Fräckt se warbirds filmat från luften , bra jobbat
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  5. #5

    Standard

    Jag vill ha en warbird...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Och jag vill ha en tri.
    Otroligt skön film, vilket flyt i filmningen och verkligen läckra warbirds. Fick nästan en tår i ögonvrån när man såg den som kraschade. Förstår vilken tid och engagemang som man måste ha lagt ner i ett sånt projekt.
    Men som sagt. Gott flyt i din film.

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    38
    Klubb
    Ingen (region JRFK)

    Standard

    Först tänkte jag, 12min! Oj, ja ja se om man orkar titta igenom hela! Men vilken komposition, vilka scener, drama, tragedi, inspiration! Än av de absolut bättre FPV filmerna jag har sett….


  8. #8

    Cool

    Tack för alla positiva komplimanger!. Jo,mycket tid lades ner.. men resultatet blev rätt hyfsat.
    P-40 maskinen är faktiskt snart "Reborn" trot eller ej..Vingen var för svårt skadad runt balkar för att kunna göras nåt åt.
    Men Kroppen sattes ihop helt o hållet o hela maskinen står nu redo för målning,som i den "nya" versionen kommer att få en stilla havs Look istället för ökenkamoflaget som tidigare..
    vi återkommer nog med mera film efter sommaren 2014 med flera av Unos maskiner,då han under de decennier han byggt och flugit rc,har byggt nästan alla Brian Taylors maskiner i någon form o storlek.. näst ut ur hangaren är en B-25a som vi hoppas få lite fina bilder på.
    det som finns planer att filma i sommar är: tvåmotoriga Beaufightern, B25 an, hawker hurricane o några till..
    men dä blir te sömmern dä!.. Tjillevipp..... bara en vinter emellan!,men Dän går fort dän.. hehehe..

    //Patrik.

  9. #9
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Air-to-air är så jäkla läckert! Precis som Swedishclouds så tänkte jag också "12 min, oj då" men den här hade gärna fått vara två timmar lång! Helt klart en av de bästa FPV-filmer som jag har sett. MERA!

    Och jag vill också ha en tri! (Borde faktiskt ha alla komponenter hemma när jag tänker efter!)


    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •