Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Multirotor Sverige

  1. #1

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    9
    Klubb
    Ingen då jag inte vet någon som flyger multirotor i Trelleborg

    Standard Multirotor Sverige

    Har skapat en liten grupp på facebook för entusiaster!
    Den är helt ny så mycket matnyttig information finns inte här ännu.
    Själv är jag nybörjare inom området. Men har upptäckt att facebook länkarna som andra användare postar ger en massa tips och tricks som man aldrig tänkt på. Kanske vill ngn hjälpa till med att bygga upp en svensk sida. Så börja med att bli medlem
    Posta matnyttig info. Ställ frågor. Lägg upp bilder och film etc...
    Så får vi se hur långt vi kan komma

  2. #2

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Lägg all info här i detta forum istället för på facebook.
    Vad skall man ha Facebook till?
    75% av min familj har det så jag ser problemen med det.
    Jag kommer aldrig att använda facebook.
    Hoppas att antalet anslutna minskar i snabbare takt 2014 än 2013.

    Jag använder Tapatalk så har man allt i mobilen/plattan i allafall.

    //Tony

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Finns redan,

    Använd Rcgroups eller FPVlab, det är där du kan få svar på frågor.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4
    Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    354
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

    Standard

    Facebook är bara bra om man ska "småsnacka" lite med varandra. Ska man verkligen diskutera ämnen så är ett riktigt forum oslagbart. Och att hitta gammal info på fejjan är helt jäkla omöjligt. Näe, ett forum ska de vara!

    // Fredrik W
    "Ägandets glädje är icke att förringa."

  5. #5
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    jag kommer aldrig att använda facebook.

    x 2
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    x3
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    9
    Klubb
    Ingen då jag inte vet någon som flyger multirotor i Trelleborg

    Standard

    Håller helt med er att ett forum är absolut bästa vägen att lära sig ngt. Men ibland så blir det så jäkla tråkigt att gå igenom alla inlägg och trötta sig igenom alla trådar. jag har snappat upp så många små tips och tricks. Hittat länkar sett fantastiska filmer som alla ni multirotor flygare postat på facebook. Hundratals foto som gett mig underbara ögonblick där man bara tänkt. Där skulle man varit. Ofta lätt att skumma förbi med mobilen när man inte sitter vid datorn. Ibland när något intressant kommit upp. Så kan man ju alltid forska vidare på detta i något forum. Eller om man fått ett litet problem som löses snabbt och lätt får man svar direkt och via då oftast mobilen som plingar till och vips är svaret där. Facebook har gett mig många svar inom många olika områden. Ville bara skapa en grupp för oss där svenska är huvudspråket och där det blir lite lättare att samtala. Kanske vi upptäcker att vi är närmare varandra än vi tror.
    För dom som vill är sidan uppe och välkomna in. Sidan blir inte bättre an vad alla medlemmar gör den till. Men det hade varit roligt att se er där. Vill ni inte så bara hopa ur den igen. men posta gärna och bilder blir alltid gillade av mig ivarjefall.
    Till Stiffe så är det ju så att jag tydligen inte är så långt ifrån dig. Jag håller till i Trelleborg

  8. #8

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Skumma förbi kan du göra i Tapatalk också.

    Problemet med Facebook är inte att det inte fungerar för det gör det
    säkert för vissa men det händer andra saker där som inte händer i ett forum.

    Dom som äger Facebook tar inget ansvar för det som händer där.
    Lagarna stödjer varken mej eller min familj. Min familj har råkat ut för
    det mesta som man kan tänka sig där utan att någon ens hjälp
    oss reda ut problemen.
    Jag bojkottar Facebook.

    Ta inte diskussionerna från detta forum till något Facebook för då
    kommer jag att bli ännu mer arg. :-)

  9. #9

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    9
    Klubb
    Ingen då jag inte vet någon som flyger multirotor i Trelleborg

    Standard

    Det finns för och nackdelar med det mesta.
    Jag känner verkligen för alla som råkat ut för ngt tråkigt via facebook eller andra medier. Har själv 4 barn som man försöker lära vad dom kan posta eller säga på internet.Internet vett är inte det lättaste att lära ut. Även om det är sunt förnuft som gäller. Det är tyvärr ett media som kan användas på många negativa sätt. Min avsikt är ivarjefall att göra ngt lättåtkomligt för dom som vill vara med. Ett trevligt ställe att mötas och se vad vi gjort för ngt skoj.
    Jag la ivarjefall upp min lilla men dyra krash så vill ni se den så kom in.

  10. #10

    Standard

    Hittar den inte på Facebook, exakt vad heter gruppen och är den offentlig så att den går att hitta?

  11. #11

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Ja det finns det men inget annat ställe/forum tillåter det "mesta".

    Internetvett eller inte så hjälper det ju inte när vuxna inte har koll
    på vad andra gör och inte heller gör någon vuxen något åt det tyvärr.

    Det finns inget sunt förnuft på Facebook.
    Kan ett media användas på ett negativt sätt så skall det bojkottas till ägarna ändrar attityd.
    Men det är klart. Så länge som dom får sina stålar så struntar dom i vad som händer i deras värld.

    Det är upp till dej att lägga dina alster vart du vill, det är ett fritt land vi lever i säger dom som tror att dom vet.
    För mej är det inte fritt i detta land vad gäller Facebook så länge någon far illa och ingen gör något åt det.

    Kul att du lade upp det på Facebook. Synd att alla andra inte får se det. Ditt val tyvärr.
    Senast redigerat av SA3BGM den 2014-01-06 klockan 21:36.

  12. #12

    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    9
    Klubb
    Ingen då jag inte vet någon som flyger multirotor i Trelleborg

    Standard

    Gruppen är öppen och heter : Multirotor Sverige

  13. #13

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Förstod nog det redan. (Såg att svaret var till Joakim_S)

    Grattis.

    Hoppas du får många besökare.
    Senast redigerat av SA3BGM den 2014-01-06 klockan 21:38.
    Våga vägra Facebook.

  14. #14

    Standard

    En grupp i Facebook är väl EN diskussionstråd som är svår att hitta nåt i? Mjeee...
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #15
    Matsas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    617
    Jobb
    UH-Tekniker på Holmen Paper
    Klubb
    Spinn, Söderköping

    Standard

    x4

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    x3

  16. #16

    Standard

    G+ är mycket bättre än FB....


    Men nu var det ju inte det som saken gällde....J
    Jag tycker att det redan finns för många ställen att hämta information på så det blir bara för mycket med ytterligare ett ställe.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  17. #17

    Standard

    Finns en grupp på Fejan idag som heter 'Flygfotografering med radiostyrd helikopter' Men man saknar diskussioner runt hemmabyggen där . Mest skryt vem som har dyraste grejorna där , och fpv verkar förbjudet att ens föra på tal ,hemmabyggen existerar inte .och några leker hellre poliser än att ens försöka flyga själv någon gång.
    skulle någon lägga ut en snygg film där dröjer det oftast tyvärr inte länge förrän någon avundsjuk typ letar ytterligheter och fel och överdrivna skräckscenario .När man pratar med folk som är med i den gruppen i verkligheten via telefon eller vanliga samtal är alla trötta på hur stämningen är där .
    Verkar vara mera proffs-fotograförer som senare skaffat dyra ,stora fabriksbyggda multikopters än den vad jag tror den vanligare kategorin av oss här ,som är gamla Rcflygare som sedan skaffat kameror att lyfta upp med våra ofta mera egenbyggda multikopters .

    Skulle finnas utrymme till en Facebookgrupp med inriktning åt Fpv ,flygfoto, Multirotor för oss som har det som en älskad hobby .

    Fördel med en grupp på Facebook brukar vara att svar kommer fortare (ifall man har bråttom) . Jag hittar inte denna nya grupp 'Multirotor Sverige' Som jag gärna vill vara med i .
    Senast redigerat av Putteman den 2014-01-08 klockan 19:46.

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Putteman Visa inlägg
    Finns en grupp på Fejan idag som heter 'Flygfotografering med radiostyrd helikopter' Men man saknar diskussioner runt hemmabyggen där . Mest skryt vem som har dyraste grejorna där , och fpv verkar förbjudet att ens föra på tal ,hemmabyggen existerar inte .och några leker hellre poliser än att ens försöka flyga själv någon gång.
    skulle någon lägga ut en snygg film där dröjer det oftast tyvärr inte länge förrän någon avundsjuk typ letar ytterligheter och fel och överdrivna skräckscenario .När man pratar med folk som är med i den gruppen i verkligheten via telefon eller vanliga samtal är alla trötta på hur stämningen är där .
    Verkar vara mera proffs-fotograförer som senare skaffat dyra ,stora fabriksbyggda multikopters än den vad jag tror den vanligare kategorin av oss här ,som är gamla Rcflygare som sedan skaffat kameror att lyfta upp med våra ofta mera egenbyggda multikopters .

    Skulle finnas utrymme till en Facebookgrupp med inriktning åt Fpv ,flygfoto, Multirotor för oss som har det som en älskad hobby .

    Fördel med en grupp på Facebook brukar vara att svar kommer fortare (ifall man har bråttom) . Jag hittar inte denna nya grupp 'Multirotor Sverige' Som jag gärna vill vara med i .

    Inte jag heller...

  19. #19
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vad kan gå fortare än rcgroups eller fpvlab?
    Har svar på morgonen för då har Amerika varit vakna hela natten. Om inte någon Europa har svarat förstås.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #20
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    FPV och multi sidorna har i genomsnitt 100-200 besökare konstant på dessa forum, och många av dessa är grundare till tekniken eller väldigt duktiga.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •