Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Multirotor Sverige

  1. #21

    Standard

    Låter roligt! Skulle kanske gå med där bara för att posta lite videos och se hur förbannade dom blir
    Tycker snarare att det är fotografera som ska ha respekt för oss som faktiskt har en aning om hur en maskin fungerar och hur man bygger en inte bara ''ohhhh titta 80.000kr för en maskin som bara är värd 10.000kr fan vad cool jag är''.

    Citat Ursprungligen postat av Putteman Visa inlägg
    Finns en grupp på Fejan idag som heter 'Flygfotografering med radiostyrd helikopter' Men man saknar diskussioner runt hemmabyggen där . Mest skryt vem som har dyraste grejorna där , och fpv verkar förbjudet att ens föra på tal ,hemmabyggen existerar inte .och några leker hellre poliser än att ens försöka flyga själv någon gång.
    skulle någon lägga ut en snygg film där dröjer det oftast tyvärr inte länge förrän någon avundsjuk typ letar ytterligheter och fel och överdrivna skräckscenario .När man pratar med folk som är med i den gruppen i verkligheten via telefon eller vanliga samtal är alla trötta på hur stämningen är där .
    Verkar vara mera proffs-fotograförer som senare skaffat dyra ,stora fabriksbyggda multikopters än den vad jag tror den vanligare kategorin av oss här ,som är gamla Rcflygare som sedan skaffat kameror att lyfta upp med våra ofta mera egenbyggda multikopters .

    Skulle finnas utrymme till en Facebookgrupp med inriktning åt Fpv ,flygfoto, Multirotor för oss som har det som en älskad hobby .

    Fördel med en grupp på Facebook brukar vara att svar kommer fortare (ifall man har bråttom) . Jag hittar inte denna nya grupp 'Multirotor Sverige' Som jag gärna vill vara med i .

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2013
    Inlägg
    286
    Jobb
    El-tekniker på Hyundai.
    Klubb
    Ingen ännu.

    Standard

    Putteman!
    Det låter som om du pratar om FaceBook. Där verkar det som om Netikett fungerar bra.

    Någon snackar om snabba svar på Facebook. Det är nog sant men svaren
    är nog inte alltid vad man önskar tyvärr. Jag väntar hellre ett dygn på en fråga här
    än att bli kallad både det ena och andra på FB.
    Dessutom så finns ju som sagt http://www.rcgroups.com/forums/index.php
    Är man nybörjare så är ju detta forum en guldgruva.

    Tapatalk skickar meddelande när ett svar kommit. Det kan ju inte bli lättare.
    Man slipper sitta och stirra på skärmen och man kan bygga flygetyg istället. :-)
    Våga vägra Facebook.

  3. #23

    Standard

    Tror inte detta (håller med) fina forum berörs, men vore ju vettigt ifall det fanns något sevärt på Facebook för oss också Nu finns det i vart fall för den som vill ,en grupp på Facebook som heter ' Fpv Sverige '.

  4. #24

    Standard

    Du ska skapa en grupp, inte en sida, om du vill använda den som du har tänkt dig.
    GAUI 500X Quadrocopter, DJI Naza V2, Futaba T8J radio, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal, Zenmuse H3 3D upgrade (TPPacks.com), DJI iOSD mini, GoPro Hero 3+, Flytrex Flight Recorder, ImmersionRC transmitter/receiver, 7" monitor ☺

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •