Reklam

Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

mne: Kprd 3d-krra el!

darkling76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlgg
    232
    Jobb
    Prototype Engineer
    Klubb
    Ljungby rc-klubb

Standard Kprd 3d-krra el!

Hej alla piloter!
    Har fastnat i 3d flygning rejlt nu och undrar vad fr slags krra som kan vara lmplig att investera i fr att utveckla flygningen vidare.
    Har flugit mycket med bla en blade epp och en sbach 342 umx och senast en liten as3xtra samt massor i Phoenix sim och de vanligaste manverna som hovra,knivegg,4 stegs roll( tror jag det kallas fr) samt inverterat i ttor och harrier roll/cirkelroll tycker jag sitter ok nu men absolut fortfarande nybrjare vad gller denna slags flygning.
    Klart r att det ska vara el setup men vad fr krra kan vara lmpligt?
    Har tittat p multiplex acromaster och parkzones senaste bnf visionaire med as3x.
    ven Extreme flight har jag kollat p och det r vl egentligen en sdan jag skulle vilja ha men frgan r om man ska brja med en strre foamie frst eller ska man g p en "riktig" krra direkt?

Tacksam fr tips!

//Pierre

Standard

Har sjlv en Extreme Flight Laser 48" och kan inte annat n rekommendera den varmt. Finns en sdan till salu i kp & slj just nu.

Standard

Jag r brjade med:
    1. multiplex parkmaster
    2. Multiplex parkmaster
    3. Extreme flight MXS 48"
    4. Extreme flight MXS 64"

64" r fortfarande oflugen d jag vntar till vren samt att jag ska bli bttre p att flyga d jag fortfarande r nybrjare med flygplan. Har bara flugit en del helikopter tidigare.

Skickat frn min HTC One via Tapatalk

darkling76s avatar
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlgg
    232
    Jobb
    Prototype Engineer
    Klubb
    Ljungby rc-klubb

Standard

Hej...
    Tack fr tipsen!
    D kanske man kan kpa sig en extreme flight i alla fall d?
    Har ju flugit mycket i ngra r nu med alla mjliga flygetyg samt helikopter och riktigt snabba modeller och ven p senare tid jetkrror (baiojet/harpoon mm).
    Intresse fr 3d-flyg har inte funnits frrn nu men nr man vl brjat nta p det s har det visat sig vara riktigt roligt d den vanliga "sndagsflygningen" inte ger s mycket lngre.

Standard

Kul att ngon har kommit till insikt att 3d flyg r kul.. =) Jag rekomenderar varmt ExtremeFlight...
    48" r en kul krra men ngot stirriga. Har haft Extran, MXS, Laser och Edgen.
    Personligen tycker jag att 60" r betydligt stadigare och "flyger som en stor". Har sjlv en 60" Edge nu som jag r riktigt njd med. Och vill du ha strre nd s r 78" Extran r underbar!.

Lycka till..

Mvh

Standard

r ocks sugen p en EF Laser 60" som verkar bra men fick nyligen se att GoldWing RC ska komma ut med en Corvus som ser ashftig ut s nu vettefan..http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2041919
    Har krt mycket med min Reaktor i epp frn HK i vinter och tligare plan har sllan skdats. fastnat i trd ett flertal gnger o lyckats bde att f ner den och flyga efter lite roderlimning o trimning. Klart kpvrd fr trning o ltt att ta med sig. /m

Standard

Intressant, hade inte hrt talas om den tidigare. Priset verkar dock hamna ungefr p samma niv som EF hller.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Haha, bildck och flygplan anger i tum...

Av samma anledning att UMX Sbach r lite stirrig s vill man upp i storlek ven hr. Du som kan flyga behver inte ta i med motor som vcker dda utan balansera din setup vikt/prestanda. De som kallas 48" finns vl vissa som brjar flyga bra, men gr du till 60" s brjar det bli riktigt kul, utan att vara fr stort. 72" som min Yak r brjar bli stort, inte gigantiskt men s stort att det hnder grejor om man landar lite hrt eller s, brjar ta plats i bilen mm. 60" r mera frltande men fortfarande vlflygande. Jag borde nog kpt en i den storleken egentligen men nu hade jag motor liggande s det fick bli strre.

ven hr r ett bra gyro en stor hjlp att trolla bort vinden.
    Vasamodel special -Det hnder i Ljungby sklart!

Standard

Jag upplever inte 48" som stirriga, men jag har inte strre att jmfra med s det kanske r frklaringen..

Det som gjorde att valet fll p 48" fr min del r att den gr in i bilen utan att behva montera isr den, bara att kasta in i bilen och ka till fltet nr andan faller p.

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Har sett mnga 48" EF-krror p fltet och alla har varit till mycket stor beltenhet fr resp flygare. Men ven Sebarts krror i ungefr motsvarande storlekar (30-storlek i deras terminologi) har uppskattats s nt av dom fabrikaten skulle jag personligen kolla p om den typen av krra lg i investeringsplanen. Och liksom Hartmann r det nog mnga som uppskattar att man ofta fr in den storleken av krra i bilen utan att behva montera isr den.
    Roger

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Tnk d hur en 60" flyger... eller en 130"

Frn hger 130", 103", 72" och en stabbe som kanske blir 60"

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Hemma p grn

Standard

Jag bestllde en sdan hr: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=37289
    Har lst mycket gott om det flygplanet, sen hur det r i verkligheten vet jag ej

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlgg
    Jag bestllde en sdan hr: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=37289
    Har lst mycket gott om det flygplanet, sen hur det r i verkligheten vet jag ej
    Kan visst vara bra men jag r en aning "allergisk" mot lite billigare "kopior" nr det gller just vlflygande krror av denna typ.
    Sen r ju detta en EPP-krra vilket r bra ibland men personligen fredrar jag riktiga tr-krror i denna storleksklass och fr denna flygmaskinstyp.
    Du fr vl rapportera hur den fungerar.
    Roger

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Hemma p grn

Standard

Det ska jag gra. Hr finns en recension av den.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1767963
    Finns ven en trd p rcgroups om flygplanet fr den som r intresserad. Hoppas den r lika bra som folk skriver.

henke2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlgg
    3 027
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av theailer Visa inlgg
    Hoppas den r lika bra som folk skriver.
    Det r ett generellt problem genom hela livet. Vad har man fr referenser nr man sger att ngonting r bra eller dligt?

Reg.datum
    Oct 2010
    Inlgg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Hemma p grn

Standard

Haha, mycket sant.

Lundmarks avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    84
    Jobb
    Xylem Water Solutions AB
    Klubb
    Gllivare RC

Standard

Jag tycker att det alltid kan vara bra att ha en "strre" epp att trna in riskabla manvrar med.
    Jag flyger en Telink Yak 55 i EPP fr det ndamlet.
    och som alla skriver s r Extreme flight modellerna helt suverna. jag har bde Edge och Yak i 48" utfrande. gr alla manvrar och flyger fint. tl dock ej ngra hrdare "landningar".
    jmfr man med mina andra strre 88" och 91" EF krror s r dom strre mkt lugnare och lttare att flyga.

Har du plats och mjlighet s g p en 50cc krra p en gng! =) ..fast d med elsetup. och en strre foamie som tillgg.
    GLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Citat Ursprungligen postat av Lundmark Visa inlgg
    ...tl dock ej ngra hrdare "landningar".
    Nja - att kunna landa bra hr vl till grundkunskaperna inom denna dla hobby...
    Roger

Lundmarks avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    84
    Jobb
    Xylem Water Solutions AB
    Klubb
    Gllivare RC

Standard

Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlgg
    Nja - att kunna landa bra hr vl till grundkunskaperna inom denna dla hobby...
    Roger
    hehe, helt klart. men det jag menade med "landningar" var vl lite "OJ!" & "AJ!" moment som kan bli vid 3D manvrar nra backen!
    GLLIVARE RC http://www.gallivarerc.com
    #RC Factory Crack Yak
    #Telink YAK 55
    #88" Extreme Flight Extra 300, DA 50R
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, DLE 55 RA
    #91" Extreme Flight Extra 300 EXP, EME 60

Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    6 848
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Vsters Modellflygkubb

Standard

Ahh - s k oplanerade landningar allts...
    Roger

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •