Reklam

Resultat 1 till 4 av 4

mne: Ngon i stergtland som r duktig p RC/Quad

Standard Ngon i stergtland som r duktig p RC/Quad

Byggde ihop en egen quad, reptile chassi och emax motorer 800kv med 30a simon k reg, 11.6" kolfiber proppar.
    Fy41-ap 1.2ghz lowpass 800mw tx (har bestllt 5.8ist till quaden.
    Flygvikt med allt ink s3 2300mah 1,4kg (har ca 4.5kg kapacitet enligt motorspec & dom propparna, lite overkill men aja) =)

Nja mitt "problem"
    Ja vgar fan inte lyfta med den, den vill grna brja tippa s snart den blir tillrckligt ltt (nr man gasar)
    r skert bara autopiloten som har en kanal reversed, men inte p Tx. (9xr)

och knns ju inte s skoj fr propparna ryker ju direkt om den vippar 400spnn fr inget liksom.
    Skulle va nice om ngon som vet en heldel och inte har ADHD som jag och r expert p att glmma bort saker som kolla CGt, har nog glmt det varje gng ja flygit med planen.
    r inget srbarn, men har lagt ut 10.500kr p den hr, och vill inte grna att den flyger bort eller pajar direkt :P (den frra fick spelet o lste sig p fullgas till 1.5km hjd sen ner i ett bottenlst fgelreservat, hitta den aldrig.
    Och en annan frga, fyetech har ju gimbal inbyggt i autopiloten, eller ja man kopplar in 2 servos bara.
    Men det str att det mste vara "400mhz servos" vart fasen hittar man sna, listat ut att det r uppdateringshastigheten, men vet inte ens vad ett standardservo har fr upplsning.

r skert bara autopiloten som har en kanal reversed, men inte p Tx. (9xr)

Jag r s vrdels p Gain/ppm/programering verlag, (brja flyga i somras)

Bor i finspng, och flygklubben hr r vl mest gamla reliker med fyrkantiga nikko fm sndare :P s frgar hr om det finns ngon/ngra eller en trff man kan komma till med grejerna och f lite hjlp, s slipper man vrla "f*ttta" i ondan =)

tack p frhand /Christofffer
    Beam e4, Twinstar2, pulse mini xt, easystar, kyosho redbul epp x2, reptile quad fpv, fatshark dominator w/headtracker n 5,8ghz, turnigy 9xr fr-sky djt. Fy41-ap, fy-dos 1,2ghz800mw

Standard

Har hjlpt en kollega med liknande fel! Han hade satt motorerna fel p styrkortet! Allts motor 1 i motor 2 ingngen! Kolla s propparna sitter p rtt plats och motorerna gr t rtt hll.. Lite tips bara!

Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    3 898
    Jobb
    AutomationsIngenjr
    Klubb
    deshgMFK, Trans Mfk, Mfk Malmen

Standard

Jobbar i Finspng i brjan p veckan men r ju bara dr dagtid. Kan ju kika om allt r rtt hrdvarumssigt och tipsa lite om pid. Fy korten rr jag inte dom verkar leva sitt eget liv med slumpmssig gng.

Skickats med min Texas TI99 4A
    ------------------------Skickat frn min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Reg.datum
    Nov 2012
    Inlgg
    394
    Jobb
    Studerande, Elteknik samt Mekatronik
    Klubb
    Mlndal Modellflygfrening

Standard

Jag skulle nog kunna hjlpa till, dock s har ven jag adhd men det kanske vi kan se frbi?

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •