Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 107

Ämne: Hållbart enkelt FPV-flyg?

  1. #41

    Standard

    Det jag sett på filmer och sånt så är RVJET snabb och stabil. Det är bara storleken som talar lite emot mig samt att det bara spårar ur om man skaffar en större rejäl grej. :-D

    PnT är tänkt vara på Majan.

    Jaså EPO-nos, då va det ju annat... hm hm.

    Kan ju iofs testa Caipen med gyro och 3S 2200, kanske blir bra. Annars får man ta nästa steg.

    Exempel: Nu ringde ju nån nyss och fråga "har du nåt flygbart med GoPro? Vi ska köra diverse dårbilar och annat på isen i morrn." Så nu laddar jag ackar och tar med två st multikoptrar (en med gimbal och en stum). Saknar ju det enkla flyget!!! Majan är ju en hel industri och behöver landningsbana. Vill bara svara "japp" och slänga grejerna i bilen och fara och sen kunna få till bra klipp.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #42
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tillslut kompletterade ja DOSD med fy30a och det blev tråkigt stabilt.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  3. #43

    Standard

    Det hjälper inte med gyro eftersom vaggningen fram och tillbaka är en aerodynamisk effekt som påverkar runt en axel (giraxeln) som rodren inte verkar, de verkar kring roll- samt tippaxeln. En stor fena med sidroder skulle kanske hjälpa till men det får ju inte riktigt plats.

    Det är det inducerade motståndet som orsakar vaggandet. Detta lider även segelflygplan av men där kan man ju använda sidroder för att motverka effekten.
    Senast redigerat av Boopidoo den 2014-01-24 klockan 21:27.

  4. #44

    Standard

    Boop.. du har så rätt, jag kom på tidigare ikväll när jag såg på en film att sidoroder saknades... =)

    Om dom där uppstickande gula fenorna på vingspetsarna (winglets?) har rätt vinkel och form så ska ju det inducerade motståndet minimeras. Hur sitter dom fast på Caparainanen? Är det 6 grader dom brukar vara från flygkroppskordan (alltså inte att de lutar ut, utan är vridna ut/in)? Tänk om ena är 3 grader och andra 6 grader, vad händer då när flyget (tänk slomo och tänk på winglets'ens attackvinkel) girar vääänster hööger vääänster högger... kan det va nåt sånt? Tänk toe in och toe out på bilar, 4wd rc-bilar tex. Toe-in på en MT kan göra att den välter i sväng åt samma håll som toe-in. Kanske skulle monteras luftbromsar på vingspetsarna om winglets måste vara där och de inte gör bra ifrån sig?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #45
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Phantom... den var ny i listan. Får väl kika lite på den med. Finns det nån rättvis film där ute nånstans?
    Kolla på BMSWEB kanal på YouTube, han har några flyg och setup filmer på den.

  6. #46

  7. #47

    Standard

    Hmm, ja, en hel del nya revolutionerande idéer... eller inte.

    PnT-lösningen lämnar en hel del övrigt att önska. Tror personligen att den suger och att det troligtvis alltid kommer att vara massor med reflektioner och distortion etc. De har placerat kameran alldeles för långt bak för att undvika detta.

    De har försökt kopiera lite former etc men lyckats missförstå syftet, ex solskyddet för gopro som på många sätt liknar vårt men som, pga deras placering, är i stort sett värdelös.

  8. #48

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    när man såg bilderna från deras dome ser man verkligen skillnad mot rvjetten, i rvjetten kollar man inte in i en plastvägg på sidorna och har inte upplevt nån reflektion liknande denna .


    Håller just nu på att redigerar en liten easystar film som gjordes igår för att visa hur en easystar/bixler eller annan kopia kan bete sig med en 2200kv motor.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #49

    Standard

    Det satt nog faktiskt en 2200kv i min EZ* när jag tänker efter... men den var ganska svag.

    Jag håller ju på att försöka sälja min Ugglan (apropå hållbart flyg ) men det verkar som om ingen är sugen på den, inte kostigt då den är svår att skicka med post. Så det blir nog så att jag dumpar elektroniken och monterar en Scorpion kv3595 och fläskar på med 4S!

  10. #50
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Har du en bild på din Uggla skicka en bild via PM till mig, behöver en FPV maskin omg.
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Det satt nog faktiskt en 2200kv i min EZ* när jag tänker efter... men den var ganska svag.

    Jag håller ju på att försöka sälja min Ugglan (apropå hållbart flyg ) men det verkar som om ingen är sugen på den, inte kostigt då den är svår att skicka med post. Så det blir nog så att jag dumpar elektroniken och monterar en Scorpion kv3595 och fläskar på med 4S!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Har tydligen fått till nån skum inställning i redigeringsprogrammet så borde kvalitet och bildstorlek blir fel.
    sen att jag fryser som en gris och skrattar samtidigt som jag filmar hjälper ju inte direkt

    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #52
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Har tydligen fått till nån skum inställning i redigeringsprogrammet så borde kvalitet och bildstorlek blir fel.
    sen att jag fryser som en gris och skrattar samtidigt som jag filmar hjälper ju inte direkt
    Ja det blir ingen guldbagge nominering på den filmen, men den fyller i alla fall sitt syfte och visar att det går att få lite power i en Bixler/Easystar också

  13. #53
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  14. #54

    Standard

    Alla vingarna är Ritewings och TBS tar i min mening väl mycket i påslag för rätt lite. Om man vill ha dessa vingar så skulle jag rekommendera att handla direkt från Ritewing istället. Det är en hel del arbete men det är det även om man köper TBS svindyra paket.

  15. #55
    Ingenjörens avatar
    Reg.datum
    jan 2014
    Inlägg
    18
    Jobb
    Ingenjör elektronik.
    Klubb
    Eskilstuna Modellflygklubb

    Standard

    Hejsan, jag skulle rekomendera en Easystar 2, vilket jag själv kör med. Har köpt till en extra huv så jag kan byta mellan vanlig Easystar och FPV. Den har gått i backen ett antal ggr och det är fortfarande hel.

  16. #56

    Standard

    Ritewing, oki! Visste ej.

    Så varför vill man ha en vinge egentligen? Vill man ha en sån om man kraschar mycket? Eller är det för att de är snabba och enklare att bygga för den late? =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #57
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Fördel:
    För enkelhetens skull, roliga att flyga, endast två servon.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #58

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ingenjören Visa inlägg
    Hejsan, jag skulle rekomendera en Easystar 2, vilket jag själv kör med. Har köpt till en extra huv så jag kan byta mellan vanlig Easystar och FPV. Den har gått i backen ett antal ggr och det är fortfarande hel.
    Ja, den kan vara en bra instegsmodell. Jag rekommenderar också Multiplex framför HK:s Bixler... har på sistone ledsnat på HK:s brist på nya idéer.

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Fördel:
    För enkelhetens skull, roliga att flyga, endast två servon.
    Ken
    +1

  19. #59

    Standard

    Instegsmodell... hur ska jag tolka det? Jag har flugit sedan 2007 med ett drös olika flyg, men bara med 2 st skräpvingar. De FPV-kärror jag flugit har jag startat och landat med goggles på. Haft en Multiplex Twinstar II med FPV och det var ett bra material jopp. Så om Easystar 2 är bättre än Bixler 1(.1) så är det bästa alternativet för mig, om jag inte ska ha vinge. =)

    Ska jag ha vinge, så har ni ju lite points... nackdelar med vinge då? Är det bara vobblande/ormandet? Om det är vindstilla och man flyger med samma throttle utan att röra rodrena, då ska den väl inte orma sig? Andra nackdelar? Vad gör TBS med sin Caip tex om man inte ska se på de filmerna om man söker efter ormandet? Finns dom nånstans som svarta? Är svarta skörare? Svarta blir kanske mjukare i solen?

    RVJETen verkar helt klart mest lockade, om jag inte redan hade Majan, samt att RVJET kräver lite hävare grejer och det hela har mitt i allt tagits upp på en annan nivå än jag tänkte mig från början... =) Meeen.. ändå.... vad är max total flygvikt på RVJETen? Vad väger den flygklar med ack utan extra lull-lull?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #60

    Standard

    Denna film är ju inte så ormig med Caipen? Helt OK för mig. Jag brukar vara hård med att få bort glapp och kärv mellan servo och roder. Hatar glapp och sånt. Så det blir nog bra servon med, tex Hitec MG-servon har jag vart nöjd med. Dessutom expo och vana att flyga mjuukt ... så dom där pilot-rycken borde jag slippa =) "säger jag nu... haha"... ;-)
    http://www.youtube.com/watch?v=5__EyWpeljM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •