Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Vad krvs om man ska brja kra fpv?

Standard Vad krvs om man ska flyga fpv?

Har just nu en fpv spyhawk som jag brukar flyga med, men med endast 400 meters rckvidd, s man knner ju sig lite begrnsad d mste hlla koll s man inte rkar flyga fr lngt med det. Hade vart kul kunna flyga ivg en lite lngre strcka med planet, s kan man dra p byn en svng med det tex.

Monterade min Go Pro p min spy hawk fr testa om det gick och den verkar bra med sig den utan ngra bekymmer. Flg en svng nr det var -32 grader, sn soligt s det blev ju vldigt fina bilder d.

S om man vill ha ett riktigt plan d som har minst 1 kilometers rckvidd sen ett fpv kit till det, vad kan ni rekommendera en "nybrjare" som mig d?
    Senast redigerat av Burten den 2014-01-21 klockan 23:19.

Standard

Det frsta du kan gra r att byta antenner p din sndare. Bra riktade antenner kommer att ka din rckvidd avsevrt.

Flufs avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlgg
    1 583
    Jobb
    Datornrd p heltid
    Klubb
    Mlndals ModellFlyg

Standard

Inte det billigaste, men vldigt lttanvnt startkit r det jag krde. Fatshark Attitude SD med 250mW sndare och spironet antenner till det. Jag har flugit upp till 2km den setuppen, vilket jag inte rekommenderar att gra utan RTH dock, men 1km borde inte vara ngra issues vid ppna vidder.

Glasgon med inbyggd mottagare r vldigt smidigt d man slipper klumpiga markstationer.
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof p riktigt men anvnder samma forumnamn som jag har p mnga andra forum.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg
    Det frsta du kan gra r att byta antenner p din sndare. Bra riktade antenner kommer att ka din rckvidd avsevrt.
    Har du ngot tips p vad fr antenner jag kan byta till fr att f bttre rckvidd? r det svrt att byta antennerna?

Standard

Jag kan rekommendera det som jag brjade med (om du r beredd att lgga ut lite mer n vad en spyhawk kostar).
    Kp en 6 kanals radio, ackar och en bra multiladdare, en RR multiplex easyglider, fatshark predator (som innehller allt du behver fr att flyga FPV) och clover leaf antenner.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •