Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Ladda upp film på Youtube

  1. #1
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool Ladda upp film på Youtube

    Jag tycker att mina nerladdningar blir suddiga och kassa överlag när jag laddar upp något till Youtube. Hur gör ni för att få de där klara filmerna/bilderna.

    Jag kör med GoPro och dess red. program och söker där med tips för att förbättra skärpan.


    Ken
    Senast redigerat av administrator den 2014-01-27 klockan 11:20.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #2

    Modellflygarns avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    453
    Jobb
    Bygger stora flygplan!
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Har samma problem jag också. Verkar komprimera massor och det blir inget bra.
    Har också sett de här riktigt fina filmerna...
    Det ser ju rätt bra ut innan man laddar upp.
    Har väl inte varit riktigt så illa som din film iof...
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

  3. #3

    Standard

    Jag vet ej hur bra GoPro och dess redigeringsprogram är, men...
    Om du skippar alla förbättringar då? Försök köra klippena så orörda det bara går.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Klippa filmerna borde man kunna, nu har jag laddat upp olika inställningar så får vi se om det är något som hjälper.

    Jag filmar alltid i fullHD, kanske är det det som är felet.

    GoPro red. Har ju uppladdningar för youtube och annat, skall prova det också.

    Det roliga att samma filmer ser fantastiska ut på min 55" tv i full HD,
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Jag körde nästan alltid 720/60 med tidigare gopro. Jag har inte gjort några filmer med min Black ännu.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag kör 1080/30fps plus bild vart 5 sek.
    Jag har gjort fler uppladdningar men det blir samma soppa, hoppas någon kan hjälpa mig.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    47
    Jobb
    IT Nörd
    Klubb
    Mantorp

    Standard

    Testa att ladda upp samma klipp på vimeo o se hur det blir

  8. #8

    Standard

    Hmm intressant, provat alla möjliga alternativ i Cineform och hur ja än gör så får jag suddig bild, känns inte som att den är OK på något sätt. Måste utforskas lite mer känner jag...

    GoPro Studio med custom profile:


    Canopus Edius med samma export data som i GoPro Studio


    Youtubes rekomenderade upplösningar och datarate
    https://support.google.com/youtube/a..._topic=2888648
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    232
    Jobb
    Friherre
    Klubb
    Västerås Modellflygklubb

    Standard

    Kollegor
    Använd vimeo istället då får du mycket bättre kvalitet vid alla uppladdningar speciellt vid HD-upplösning!
    Enda nackdelen är att gratisversionen är begränsad till 300 MB per vecka. Jag använder 1280 upplösning vid uppladdning.
    Göran
    En dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!

  10. #10

    Standard

    Ska prova lite olika settings på sony vegas när jag kommer hem. Har använt fel inställningar på alla mina videos så dom har blivit riktigt dåliga. Fast dom bli lite bättre på vimeo.



    En av filmerna med fel settings. Inspelat med 720p 60fps GoPro 3 black

  11. #11
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Håller på att tanka ner en snutt på Vimeo, tar en j..kla tid bara. Youtube är snabb, men är resultatet katastrof spelar det ingen roll.
    500MB per vecka är ingenting, någon som betalat för uppgradering?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #12

    Standard

    GoPro har en ny version på sitt program som kanske fixar detta. Jag kör ofta från min Mac och iMovie. Inte för att den är sjukt bra, men den är på snudd gratis. Microsoft har väl också ett gratisprogram Movie Maker för att editera och ladda upp filmer till olika forum. Där kan du (tror jag) editera i 4K om du vill och sedan sköter applikationen skalning & uppladdning on the fly, eller?

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    GoPro har en ny version på sitt program som kanske fixar detta. Jag kör ofta från min Mac och iMovie. Inte för att den är sjukt bra, men den är på snudd gratis. Microsoft har väl också ett gratisprogram Movie Maker för att editera och ladda upp filmer till olika forum. Där kan du (tror jag) editera i 4K om du vill och sedan sköter applikationen skalning & uppladdning on the fly, eller?
    Mina test snuttar ja just la upp är med en GoPro Studio nertankad idag kl 11 ungefär så den kan inte vara så last gammal...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #14

    Standard

    Vimeo är inte så bra som det var förut. Dom har tagit bort flera av funktioner från gratisvarianten. T.ex. HD uppspelning i forum/inbäddning funkar inte längre i gratisversionen. Vimeo har också blivit segare än det var förut, kanske för att dom har många fler användare nu än tidigare.

  15. #15
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Movie Maker buggar ibland och man blir av med allt som inte är sparat, Jag kör med senaste SW från GoPro, tror det är 2.01.
    Spelar nog ingen roll vad man använder för redigeringsprogram, det kan vara min dator som strular fast det tror jag inte då allt annat går som en dröm utom att Youtube. 1G i nät hastighet med 0.5G minimum, så farten är det inte iheller fel på.

    Jag ser nu att min fil i Vimeo är klar, tog en timme att ladda ner och nu säger den att den skall behandla filen i 44 minuter.
    Ken


    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    GoPro har en ny version på sitt program som kanske fixar detta. Jag kör ofta från min Mac och iMovie. Inte för att den är sjukt bra, men den är på snudd gratis. Microsoft har väl också ett gratisprogram Movie Maker för att editera och ladda upp filmer till olika forum. Där kan du (tror jag) editera i 4K om du vill och sedan sköter applikationen skalning & uppladdning on the fly, eller?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  16. #16
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Medan jag väntar på Vimeo, gjorde jag världens kortaste bildserie från helgens flygning som test. PÅ Youtube!
    http://youtu.be/m1p64PBtlkA
    Ken

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Movie Maker buggar ibland och man blir av med allt som inte är sparat, Jag kör med senaste SW från GoPro, tror det är 2.01.
    Spelar nog ingen roll vad man använder för redigeringsprogram, det kan vara min dator som strular fast det tror jag inte då allt annat går som en dröm utom att Youtube. 1G i nät hastighet med 0.5G minimum, så farten är det inte iheller fel på.

    Jag ser nu att min fil i Vimeo är klar, tog en timme att ladda ner och nu säger den att den skall behandla filen i 44 minuter.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #17
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    https://vimeo.com/85147249

    Blev skit det också. Grötigt, skakigt och detaljer försvinner.

    Datorn kan det inte vara, detta är jobb datorn men samma resultat.
    Vad gör jag då för fel?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #18

  19. #19

    Standard

    Jag använder Sony Vegas och det blir suddigt hur man än gör, i stort sett. I alla fall jämfört med program i samma prisklass. Gick in till en Sony-affär och frågade om de visste nåt, de sade "vi haaar en kille hörru!!" och ringde upp denne filur och gav luren åt mig. Jag nämnde vad jag hade och undrade vad jag skulle köpa "hör dom vad jag säger? om inte, S K I T i Sony!!! Skaff nåt annat för guds skull!!!!" och så rabblade han upp alla andra kameror, program och applikationer samt plugins man kunde ladda ner och köpa. Huh!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  20. #20

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Problemet ligger oftast på youtube. De komprimerar filerna väldigt hårt/dåligt. Har man mycket saker på skärmen som rör sig så blir det kass, och fpv filmer hör tyvärr dit. För kunde man kringgå detta genom att rendera filmerna med väldigt hög bitrate innan man skickade iväg det till tuben. Vet ej om detta fungerar fortfarande. Finns en hel del trådar på bla fpvlab om just detta.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •