Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 46

Ämne: Nya fatshark i april

  1. #21

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Flygsmurfen Visa inlägg
    Men vad betyder HD I sammanhanget?
    Kan vi köra HD-FPV med dem eller faller det på sändaren I planet?
    Är dåligt uppdatead på vad som finns nu så det vore kul med komentar fr er som är insatta.

    // Mats W
    Nja HD är väl mest med tanke på upplösningen 800x600 kanske inte så mycket till HD.
    Sedan beror det väl på vad du använder för utrustning för videoövreföringen.
    Ligger själv på 70 plats på förbokningen hos RMRC och håller tummarna för en snar releas.
    //Lasse

  2. #22

    Standard

    Upplösningen är 800x600 så det är egentligen ingen dramatisk ökning. Tacka vet jag något som ger FullHD, vem vet. Det kommer säkert det också snart.

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    FullHD och en kamera för varje öga-now we talking!
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Standard

    Googlar man runt lite så finner man att benämningen HD (High Definition) är en upplösning som är högre än tidigare. =) Är det alltså en jämförelse bara? I så fall så är väl mina FatShark bara SD (Standard Definition) nu då. ;-) Såg att tex upplösningen 848x480 var HD förut.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25

    Standard

    Fatshark HD = SVGA = 800x600 = RV Headplay (dvs inte högre upplösning än vad som redan finns)

    Full HD = 1920x1080, now we're talking... men som sagt, det kanske är på väg.

  6. #26


    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 220
    Klubb
    Södertälje modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    FullHD och en kamera för varje öga-now we talking!
    Det är detta jag menar :-)
    Jag skall förvisso snart skicka upp min "standardutrustning" i luften som jag köpte för två år sedan så det är väl bara att flyga på och hålla tyst? Men man kan ju alltid sitta vid datorn och drömma, eller hur?
    // Mats W

  7. #27

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Såg att de första Dominator HD har börjat att dyka upp hos fpv.are nu.
    Hoppas att det inte tar hela sommaren innan det kommer ett paket.
    //Lasse

  8. #28

    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    31
    Jobb
    Daaata
    Klubb
    Trosa RCK

    Standard

    Jag är sååå sugen på Dominator HD, men det verkar inte helt självklart att de kommer att passa. Det handlar framför allt om avståndet öga-lins som inte får vara för stort.

    När någon i Sverige väl får sina lär det bli rusning dit för att få testa!

  9. #29

    Standard

    Håll till godo med denna så länge....


    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #30

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dreamer Visa inlägg
    Jag är sååå sugen på Dominator HD, men det verkar inte helt självklart att de kommer att passa. Det handlar framför allt om avståndet öga-lins som inte får vara för stort.

    När någon i Sverige väl får sina lär det bli rusning dit för att få testa!
    Finns ju om man har fatshark tidigare ett sätt att avgöra avståndet mellan lins och ögat.
    Testade med mina RCV922 och ligger någonstans runt 8-10mm, så jag håller tummarna på att mina kommer att funka.
    Ligger runt 70 i förbokningslistan på RMRC, så jag hoppas att de börjar få lite fart på produktionen.
    //Lasse

  11. #31

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Wohoo,
    Änteligen så damp det ner ett paket i lådan idag.
    Efter allt läsande om suddig bild samt goggles som är alldeles för känsliga så hade jag inga höga förväntningar.
    Lite testande vid skrivbordet visade att lite lätt suddiga kanter var det allt.
    Precis vindstilla och en klocka som knappt hunnit bli 17.00 gjorde att jag han med lite provflygning.
    Visst skall erkännas att bilden inte var helt perfekt men så fort quaden var i luften så tänkte jag överhuvud taget inte på några suddiga kanter.
    Riktigt kul att flyga med och ett stort lyft från mina RCV922.
    Fick även chansen att testa de nya V2.2 och vart positivt överraskad av dem.
    Såg även att FS planerar en helt ny version av Dominator HD där fov är minskad till 40 istället som idag 45.
    Skillnaden är väl en mindre känslig optik.
    Hur som så är jag riktigt nöjd med mina goggles, tyvärr kom de lite sent.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WP_20141013_012.jpg 
Visningar:	166 
Storlek:	121,4 KB 
Id:	48205
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	WP_20141013_012.jpg 
Visningar:	141 
Storlek:	162,3 KB 
Id:	48204  
    //Lasse

  12. #32

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Tror vi får slänga dit ett par fatsharks till så vi får till en rejäl fatshark hög

    Ska bli mycket spännande att testa hur dom är.



    Vadå sent ? vi flyger ju året om ?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #33

    Standard

    Jag inväntar ju ett par Dominator HD ... vart har du läst att det är nya på gång? Lassebetong
    Using Tapatalk

  14. #34

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cinzano Visa inlägg
    Jag inväntar ju ett par Dominator HD ... vart har du läst att det är nya på gång? Lassebetong
    Läste i Fatshatks forum på Fpvlabs.

    Citat Ursprungligen postat av FatShark Visa inlägg
    I am completing development of new optics for use with the SVGA LCD panel which will deliver an FOV of about 40 degrees and increase the eye relief from 10mm to 18mm and increase the entrance diameter from 4mm to 6mm. However it will be for a completely new headset (won't be releasing an improved DominatorHD).
    Citat Ursprungligen postat av FatShark Visa inlägg
    The new optic development has nothing to do with the DominatorHD other than its apparent from its release that there is demand for a less aggressive FOV. I continue to develop on all fronts and post these developments only as a reminder of my commitment to continuous improvement. Like every other product on the planet there will always be a newer (and hopefully improved) model around the corner. That should be factored into any purchasing decision; if you don't think you'll be happy based on the reviews then wait for the next model. But I will never promise again when that will be. The purpose of the new optics is not to release a tamer version of the DominatorHD; its for a future headset that will carry its own name and personality. The DominatorHD will continue to be sold as is and will be known as the Bad Ass of the FPV world. Its the car world equivalent of a Lamborghini; some things get sacrificed for performance. The DominatorHD allows you to see and feel more which means you can fly faster, harder, lower and more crazy than any other headset ever made. Even if the DominatorHD is replaced, it will continue to be sought after by FPV purists looking for the most immersed experience. If you're not that guy, just don't buy.
    //Lasse

  15. #35
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Lasse,du som flugit med RCV922, kan du beskriva skillnaden mellan dom och DomHD?
    Jag har ju 922orna, utan mottagare. Det är dom enda brillorna jag haft och har tyckt om dom. Nu när jag gick ner på 250 och buskflyg tycker jag dom är lite för suddiga, saknar färger och har lite kass kontrast.
    Svårflugna med miniquad.

    Testade Nickes skyzone med bilden var alldeles för liten för min smak, annars var dom bättre på samtliga punkter. Men bildstorleken är viktig kände jag.

  16. #36

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är brutal skillnad på rcv922 och domhd. riktigt skarpa är dom, trots samma upplösning som headplay inbillar jag mig att domhd är skarpare och har bättre färger, men då ska också sägas att jag inte provat dom samtidigt,
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  17. #37
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Men 5000 spänn... damn

  18. #38
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Kollade just RCShims review på tuben där han faktiskt jämför dom mot RCV922, som varit hans förstaval tidigare pga FOV.
    Han säger i princip samma sak.
    Klickade vidare och hittade en video där han bygger FPV låda med lika bra bild för en tiondel av priset.
    Men han såg ju för jävla dum ut i dumstruten..... =)

    Svårt val.
    Behöver helt klart uppgradera mig hur eller hur.

    http://rcschim.blogspot.se/2014/09/f...hd-review.html
    https://www.youtube.com/watch?v=NomOO_PpEno#t=1120
    http://rcschimhangar.blogspot.co.at/...tive-with.html

  19. #39

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Håller med Simon på den punkten.
    Har flugit tre - fyra olika tillfällen sedan jag fick dem och har inga problem med dem.
    På fm idag så har vi kört lite quadrace. Bestämde en bana och så var vi fyra som flög ett antal heat.
    Lånade ut mina 922 till en polare som kom för att titta. När det var färdigflugit för min del så lät jag honom ta mina HD och tog på mig mina gamla 922 och vilken skillnad det var. Färgen är betydligt mer påtaglig i Hd:n samt att bilden känns lite skarpare.
    Har heller inte gillat den mindre FOV i de nyare gogglesar och därför hållit fast vid mina 922, men kan nu ha dem som passagerarbrillor.

    Är man sugen på nya men osäker så finns de i småland/östergötland om någon vill kika lite.
    //Lasse

  20. #40
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Tack Lasse.
    Verkar som att jag blir tvungen att ringa hyresvärden och meddela att jag skiter i att betala hyran nästa månad

    Skämt å sido, om jag har vägarna förbi dina trakter så hör jag gärna av mig för en koll.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •