Reklam

Resultat 1 till 15 av 15

mne: Fysiskt hjlp med instllningar av ny byggd Dji f550 i Stockholms omrdet

Standard Fysiskt hjlp med instllningar av ny byggd Dji f550 i Stockholms omrdet

Hej!

Har nu byggt ihop en dji f550 och har en Futaba T14sg radio, men har inte riktigt ftt till instllningar.

Har frskt provflyga i garaget men vgar inte stiga hgt d den knns vldigt instabil.

Tnkte om det finns ngon som har mjlighet att hjlpa mig med injusteringen?

Tack p frhand

Mvh
    Thomas

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    999
    Jobb
    Malm
    Klubb
    Rcff

Standard

Vilken FC har du Naza ? om du fljer DJI s rekommendationer med gains F550 170 170 150 140 170 170
    och har Atti mode eller Position hold ( om du har GPS ) s funkar det direkt om du kommer upp nn meter drunder upplevs det som ostabilt pga virvlar frn multin

Men fr att vara sker finns det skert nn i ditt omrde som kan kolla av och provflyga s allt verkar funka
    Bor i Malm
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

Hej Thomas

Byggde sjlv en f450 med Naza m och fljde guiden p youtube som dji gjort, den flyger som en gud nu!

kolla hr
    och hr

alla instruktioner http://www.dji.com/tutorial/naza-m-lite-tutorials-en/

mvh
    Fredrik

Standard

Ps, glmde...
    nr du ska flyga:
    p med sndaren frst, sen koppla in batteriet. Vnta sen ca 3 minuter s att gpsen ftt full tckning innan du frsker lyfta.
    Det gr en vldig skillnad i stabilitet om man vntar ngra minuter innan man startar med Naza M, om det nu r den du har!

Standard

Hej Stiffe & Pezon!

Tack fr era svar!

Ja jag har Nasa v2 monterat och har inte fljt de gains instllningarna som ni ptalar.
    Visste heller inte att den upplevs ostabil nr den precis lyfter, det lter ju troligt nu nr ni ptalar det.
    Jag fr prova att brja om och stlla in efter guiden p youtube.

Var nog lite hetsig och vntade inte ngra 3 min innan jag frskte flyga, ska tnka p det.
    terkommer till helgen efter lite justeringar.

Tack fr tipsen!

Mvh
    Thomas

Standard

Hej igen Thomas!
    Hur gick det?
    Bor i Sigtuna
    Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
    Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6i

Standard

Hej

Jag hller p att frska stlla in, tror att jag r p rtt vg.
    Tyvrr har det vart fr dligt vder hr fr att prov flyga, samt att tv tittandet p os har frstrt tiden att hlla p med instllningarna :-)

Jag terkommer med mer info

Standard

Tror jag ftt iordning p alla instllningar nu👍
    Provade i eftermiddag att frska lyfta men r fr feg, tycker den knns s himla ostabil .
    Jag r troligtvis fr feg och behver antagligen upp en meter som ni tidigare ptalat.
    Funderar p kontakta flygklubben p orten fr hjlp.

Stiffes avatar
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlgg
    999
    Jobb
    Malm
    Klubb
    Rcff

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thomas N Visa inlgg
    Tror jag ftt iordning p alla instllningar nu
    Provade i eftermiddag att frska lyfta men r fr feg, tycker den knns s himla ostabil .
    Jag r troligtvis fr feg och behver antagligen upp en meter som ni tidigare ptalat.
    Funderar p kontakta flygklubben p orten fr hjlp.
    Om dr finns ngon erfaren multikopterflygare absolut vilket inte r helt skert
    Bor i Malm
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

Standard

Hej Thomas

I vilken del av Stockholm bor du?
    Jag bor i Rimbo (Norrtlje), jag inte ngon erfarenhet av just Naza men jag tror inte flygegenskaperna r s olika mellan olika kontroller.

/Jonas

Standard

Hej !

Jag bor p Rdmans i Norrtlje, det r nstan nstgrds hr p landet :-)

Jonas skulle du mjligtvis har tid att hjlpa mig att se om jag r p rtt vg?

Mvh
    Thomas

Standard

Hej!

Visst, jag r ledig p onsdagar och myser med mina tv yngsta barn och p fredags kvllarna r jag barnfri....
    P lrdag r det inomhusflygning i Roslagsskolan 10:00 - 13:00 och jag planerar att ka dit och flyga med sm modellerna.
    Sist var det en kille som test krde en Dji med Naza han kan skert ocks bist om han r dr.
    /Jonas

Standard

Hej!

Det lter kanon, kan brja med att ka in till roslagsskolan p lrdag.
    Kan man bara komma dit? Vilka r det som anordnar inomhusflygningen?

r det ok s syns vi dr

Mvh
    Thomas

Standard

Det r Roslagens flygklubb som hyr hallen och dom vill ha 100:- / pilot som flyger inne i hallen.
    Visst kan vi trffas dr :-)
    Jag kommer att flyga en vit mini-quad och en mCPX.

/Jonas

Standard

Ok visste inte att dom arrangerade flygdagar.
    D syns vi p lrdag
    Mvh
    Thomas

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •