Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Fysiskt hjälp med inställningar av ny byggd Dji f550 i Stockholms området

  1. #1

    Standard Fysiskt hjälp med inställningar av ny byggd Dji f550 i Stockholms området

    Hej!

    Har nu byggt ihop en dji f550 och har en Futaba T14sg radio, men har inte riktigt fått till inställningar.

    Har försökt provflyga i garaget men vågar inte stiga högt då den känns väldigt instabil.

    Tänkte om det finns någon som har möjlighet att hjälpa mig med injusteringen?

    Tack på förhand

    Mvh
    Thomas

  2. #2
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Vilken FC har du Naza ? om du följer DJI s rekommendationer med gains F550 170 170 150 140 170 170
    och har Atti mode eller Position hold ( om du har GPS ) så funkar det direkt om du kommer upp nån meter därunder upplevs det som ostabilt pga virvlar från multin

    Men för att vara säker finns det säkert nån i ditt område som kan kolla av och provflyga så allt verkar funka
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  3. #3

    Standard

    Hej Thomas

    Byggde själv en f450 med Naza m och följde guiden på youtube som dji gjort, den flyger som en gud nu!

    kolla här
    och här

    alla instruktioner http://www.dji.com/tutorial/naza-m-lite-tutorials-en/

    mvh
    Fredrik

  4. #4

    Standard

    Ps, glömde...
    när du ska flyga:
    på med sändaren först, sen koppla in batteriet. Vänta sen ca 3 minuter så att gpsen fått full täckning innan du försöker lyfta.
    Det gör en väldig skillnad i stabilitet om man väntar några minuter innan man startar med Naza M, om det nu är den du har!

  5. #5

    Standard

    Hej Stiffe & Pezon!

    Tack för era svar!

    Ja jag har Nasa v2 monterat och har inte följt de gains inställningarna som ni påtalar.
    Visste heller inte att den upplevs ostabil när den precis lyfter, det låter ju troligt nu när ni påtalar det.
    Jag får prova att börja om och ställa in efter guiden på youtube.

    Var nog lite hetsig och väntade inte några 3 min innan jag försökte flyga, ska tänka på det.
    Återkommer till helgen efter lite justeringar.

    Tack för tipsen!

    Mvh
    Thomas

  6. #6

    Standard

    Hej igen Thomas!
    Hur gick det?
    Bor i Sigtuna
    Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
    Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6i

  7. #7

    Standard

    Hej

    Jag håller på att försöka ställa in, tror att jag är på rätt väg.
    Tyvärr har det vart för dåligt väder här för att prov flyga, samt att tv tittandet på os har förstört tiden att hålla på med inställningarna :-)

    Jag återkommer med mer info

  8. #8

    Standard

    Tror jag fått iordning på alla inställningar nu👍
    Provade i eftermiddag att försöka lyfta men är för feg, tycker den känns så himla ostabil .
    Jag är troligtvis för feg och behöver antagligen upp en meter som ni tidigare påtalat.
    Funderar på kontakta flygklubben på orten för hjälp.

  9. #9
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas N Visa inlägg
    Tror jag fått iordning på alla inställningar nu
    Provade i eftermiddag att försöka lyfta men är för feg, tycker den känns så himla ostabil .
    Jag är troligtvis för feg och behöver antagligen upp en meter som ni tidigare påtalat.
    Funderar på kontakta flygklubben på orten för hjälp.
    Om där finns någon erfaren multikopterflygare absolut vilket inte är helt säkert
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  10. #10

    Standard

    Hej Thomas

    I vilken del av Stockholm bor du?
    Jag bor i Rimbo (Norrtälje), jag inte någon erfarenhet av just Naza men jag tror inte flygegenskaperna är så olika mellan olika kontroller.

    /Jonas

  11. #11

    Standard

    Hej !

    Jag bor på Rådmansö i Norrtälje, det är nästan nästgårds här på landet :-)

    Jonas skulle du möjligtvis har tid att hjälpa mig att se om jag är på rätt väg?

    Mvh
    Thomas

  12. #12

    Standard

    Hej!

    Visst, jag är ledig på onsdagar och myser med mina två yngsta barn och på fredags kvällarna är jag barnfri....
    På lördag är det inomhusflygning i Roslagsskolan 10:00 - 13:00 och jag planerar att åka dit och flyga med små modellerna.
    Sist var det en kille som test körde en Dji med Naza han kan säkert också bistå om han är där.
    /Jonas

  13. #13

    Standard

    Hej!

    Det låter kanon, kan börja med att åka in till roslagsskolan på lördag.
    Kan man bara komma dit? Vilka är det som anordnar inomhusflygningen?

    Är det ok så syns vi där

    Mvh
    Thomas

  14. #14

    Standard

    Det är Roslagens flygklubb som hyr hallen och dom vill ha 100:- / pilot som flyger inne i hallen.
    Visst kan vi träffas där :-)
    Jag kommer att flyga en vit mini-quad och en mCPX.

    /Jonas

  15. #15

    Standard

    Ok visste inte att dom arrangerade flygdagar.
    Då syns vi på lördag
    Mvh
    Thomas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •