Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Frga ang viktfrdelning p min hexa

Reg.datum
    Nov 2013
    Inlgg
    9
    Klubb
    Ingen d jag inte vet ngon som flyger multirotor i Trelleborg

Standard Frga ang viktfrdelning p min hexa

Ni som testat p att flytta runt med vikten p er F550!
    Jag har mitt halvkilos batteri liggande ovanp min F550.
    ven om jag har zenmuse och gopro s inbillar jag mig att hexacoptern ligger stabilare i luften om batteriet ocks r undertill. Visserligen tror jag motorerna fr jobba mera men att rrelserna och korrigeringarna som nazan gr blir lite slare. vilket gr att den str sill bttre och blir lite stabilare nr det blser mer.
    Har jag fel?

Fredrik_Ws avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlgg
    243
    Jobb
    Ja, Stockholm
    Klubb
    MMFK

Standard

Vikt nedtill r som en klvikt p en segelbt - mer stabilitet. Jag har upplevt samma sak med de quadar som jag har byggt.

// Fredrik W
    "gandets gldje r icke att frringa."

berthrsds avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    414
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

Standard

Jag hvdar motsatsen... S mycket balans som mjligt kring centrumpunkten i alla axlar r bst p det hela taget, annars s kommer styrkortet att f kmpa emot ytterligare en kraft.

Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    3 208
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

Standard

Svaret r enkelt.

Hller du handen lngst ner p stllen och vickar rrelsen p motorerna, sg att du skall uppn 5 graders lutning. D fr du gra en strre rrelse fr att uppn samma vinkel mot att du hller handen i centrum mellan motorerna och vinklar den till 5 grader.
    Tips r att frska balansera allt s du har centrum mellan motorerna eller s nra som mjligt.
    Har du den fr lngt ifrn behver koptern gra strre rrelser fr att kompensera, vilket tar tid och drfr kan vissa koptrar upplevas som ostabila eftersom kontrollern inte hinner med att justera positionen
    Ken.

Citat Ursprungligen postat av panino Visa inlgg
    Ni som testat p att flytta runt med vikten p er F550!
    Jag har mitt halvkilos batteri liggande ovanp min F550.
    ven om jag har zenmuse och gopro s inbillar jag mig att hexacoptern ligger stabilare i luften om batteriet ocks r undertill. Visserligen tror jag motorerna fr jobba mera men att rrelserna och korrigeringarna som nazan gr blir lite slare. vilket gr att den str sill bttre och blir lite stabilare nr det blser mer.
    Har jag fel?
    DS-24 operatr.
    Hatar min dator, men tillbringar nd 10 timmar om dagen med den.
    lskar mina 30s med Stinger 400 size nr den gr som bst.
    FPV is das Shit! avstnd 27km med TechPod, hjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Standard

Jag skulle nog ocks hlla med om att en lgre tyngdpunkt br gra plattformen "stadigare", men det lr nog kosta i form av smre flygegenskaper i vrigt.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •