Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Byggfrågor: Tarot FY690S - 680

  1. #1

    Question Byggfrågor: Tarot FY690S - 680

    Hejsan på er, jag är ny här och tänkte bygga mig en hexa så jag beställde en ny ram från Kina via eBay.

    "Tarot TL68C01 FY690S Full Carbon 6-axis Aircraft 3K Folding Hexacopter 690mm FPV"



    Den kom igår och problemen började såklart direkt som det oftast blir när man handlar billigt, fattas lite komponenter, delar av ramen/landningsställen redan ihopskruvade mm.

    På både kartongen och A4-lapp/manualen står det Wheelbase: 680mm

    Har ställt lite frågor till säljaren som nog svarar så gott han kan fast jag tror inte han förstår engelska så bra.

    Nu är jag osäker om 2st av 16mm armarna ska vara lite längre (ca 1cm) än dom andra fyra? Eller om jag även fått några armar fel?

    Någon här som vet hur långa dom ska vara?

  2. #2

    Standard

    Kan det inte vara så att de två "fasta" armarna är lite längre än de som sitter i gångjärn?
    Jag har en T810 och är tämligen säker på att mina fasta är aningen längre.
    Kan kontrollmäta när jag kommer hem.

  3. #3

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har för mig att dom fasta va längre på min 680 .

    Det va uselt med manual , min manual va till en gammal modell så montering av landningställ m.m stämde inte alls inte ens i närheten .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  4. #4

    Standard

    Mät gärna tack om du kan.

    Manualen om man nu kan kalla den det är minst sagt usel, mer som en sprängskiss.

    Ivärsta fall får jag börja skruva ihop allt för att mäta om avstånden blir rätt mellan alla motorer, problemet är bara att det saknas bla änd-fästet till ena armen.. zZzzz.. Men det går säkert att syfta in den endå.

  5. #5

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har du inte prylar monterade på dom vinklingsbara armarna ? eller hål i dom ? har alldeles för mig att det va så på min.

    Ska se om jag kommer ihåg att mäta när jag kommer hem vilket är efter 18 nångång
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #6

    Standard

    Kika på denna bygg-tråd på RCG.
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2008147
    Han kom underfund med att man bara behöver ett halvt fäste per "fast" arm. Kanske samma för dig? I så fall saknas det ju inget

    edit: den andra halvan sitter alltså på landningsstället.

  7. #7

    Standard

    Tack för alla svar, har nu sett lite bättre beskrivningar/bilder och ser nu att det ej ska sitta änd-stycken på dom fasta armarna. Då betyder det att jag fick 1st extra då jag har fem sådana och sex armar. Stod ingenstans i beskrivningen att det skulle följa med och av gammal vana misstänker man såklart att dom packat fel.

    Kommer nog massa mer frågor från mig sen under bygget gång.

  8. #8

    Standard

    Hej igen allihopa! Nu är helgen här och jag tänkte bygga ihop min hexa lite till.

    Fick hem skruvarna för att fästa motorerna idag och hur jag än vrider och vänder så får jag bara 2st hål att passa? Försökte Google lite men hittade inget bra svar.

    Måste jag borra upp två till hål i "motormonteringsplattan"? För att bara köra med 2st M3 skruvar på varje motor känns inte bra.

    Sladdarna ut från motorn vill jag ju helst ha rakt in i armen.

    Motorer: MT2814-11
    Arm: Tarot FY690S
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild.jpg 
Visningar:	143 
Storlek:	258,9 KB 
Id:	43333

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ser ut som du har andra plattor än jag har på min 680, på min passade alla fyra. på min hamnade 2814 motorns kablar rakt ut så man kunde trycka in dom i röret
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #10

    Standard

    Ska kolla alla plattor sen. Har också helt för mig att jag fick det att passa med sladdarna ut åt sidan när jag kollade underifrån förut. Sen nu när skruvarna kom så passar inget.. Tycker att det borde vara en hål-bild som passar t-motor.. eller är den jätteudda? Det är min första multirotor jag bygger men jag fick uppfattningen att det borde passat när jag beställde.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    det är inget konstigt med hålbilden på tmotor , men mycket är konstigt med tarot.

    dock har jag kört med två skruv, det funkar men kanske inte rekommenderat
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #12

    Standard

    Borrade två till hål i alla plattor och tänker slipa ner dom lite på kortsidan så kablarna går rakt in i armen.

    Sen hur all elektronik ska få plats inne på plattorna är ett annat projekt..

  13. #13

    Standard

    Jag satte mina batteriplattor på distanser och stoppade undan lite elektronik under dem.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-01-28 23.25.58.jpg 
Visningar:	132 
Storlek:	93,4 KB 
Id:	43445  

  14. #14

    Standard

    Jag inväntar 2 extra mittenplattor som jag tänkte lätta upp lite och sen bygga en extra våning. Ena plattan har då även inbyggt PCB så har jag tur blir det lite snyggare kabeldragning också.

  15. #15

    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    92
    Jobb
    Kvalitetssuport/Samordnare säkerhet
    Klubb
    Ingen för tillfället

    Standard

    Hej

    Har en Tarot FY680 och på den passar motorerna direkt, har ju adapterplattan som följer med Tigermotorerna monterad på motorn givetvis. Den behövs då motorplattan är i vekaste laget. En nakdel är att två av skruvarna hamnar rakt under bommen.

    /Fredrik


    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    det är inget konstigt med hålbilden på tmotor , men mycket är konstigt med tarot.

    dock har jag kört med två skruv, det funkar men kanske inte rekommenderat

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •