Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: X8 SkyWalker

  1. #1
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool X8 SkyWalker

    Hej,

    Jag saknar min vinge att flyga med och något att använda när det blåser, i dessa väder runt 8-m/s trivs inte min Oktokopter så bra. Eftersom min vinge blir försenad och Hm, jag inte har något att göra i garaget, beställde jag en X8, denna kommer jag att ha som backup utifall något inträffar med den andra.

    Eftersom jag har 4S och 6S ackar, beställde jag motor för 4S som test, planerar dra en 12x7 prop med den. Skaffade även servon och Tarot G3 gimbal till den och har nu även beställ 2st DOSD eftersom de fungerade så bra.

    Tanken är att flygningen skall gå via Waypoints och där är DOSD väldigt stark med alla sina inställningsmöjligheter.

    Jag tänkte beställa resterande FPV prylar från ReadymadeRC, men de saknade en artikel jag ville åt, så jag gör ett försök senare.
    Komponentlistan blir:
    *X8
    *Motor + Jeti Opto77
    *Batteri: 4S8400
    *4 servon 1.7kg
    *DOSD, strömsensor, GPS
    *Dragonlink mottagare
    *300mW 1.2 vtx, clover, fpv-kamera + GoPro3+
    *Kommer beställa en Skylark antenntracker, tracer osd
    *Jag funderar på infällbara landställ, men jag kollar först efter det att modellen ligger på bordet.

    Blir säkert bra.
    ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #2

    Standard

    Det finns ju en beggad X8 i säljes...


    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...nge-UAS-2120mm
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Visst, men utan gimbal och inte förstärkta vingar, jag fick mer prylar och bättre grejor för samma pengar. Men måste tyvärr själv bygga ihop den.

    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #4

    Standard

    Uffe säljer en Skylark AAT nu till bra pris: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...87-Skylark-AAT

  5. #5

    Standard

    Bygg X8an nu!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Då har den först detaljen trillat in genom dörren.

    Jag kommer inte att FPV flyga med flyg utan GPS tracker så därför beställde jag en från Kina för 50 USD, tyvärr fick jag en avgift på 250kr, så slutsumman blev 570kr.

    Testade den igår och den fungerar fantastiskt. Man skall lära den att prioritera ett av fem möjliga telefonnummer så man ringer upp den 10ggr och då svarar den att numret är accepterat.

    Sedan ringer man upp GPS och den svarar med ett SMS med en länk, batteristatus och hastighet. Via länken öppnas en karta med markering om vart GPS:en befinner sig, super enkelt.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	GPS.jpg 
Visningar:	200 
Storlek:	194,2 KB 
Id:	43746  
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #7

    Standard

    Nu får du skynda dig så test flyger vi den till helgen med min RVjet

    Om det är väder så blir det dubbel premiär för mig. RVjet och Radjet fpv som jag tror kommer gå rakt ner i marken.

  8. #8

    Standard

    Neu, hur startar du RVJETen?

  9. #9
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Det hörs väl på namnet, lång asfaltsbana.


    Sist så kastade NEU upp den genom att hålla i ena vinghalvan och svinga iväg den.
    Ken


    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Neu, hur startar du RVJETen?
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #10

    Standard

    Givetvis inte turbin som avses med JET i RVJET.

    Att hålla i vingen fungerar men inte genom att svinga iväg den. Håll i vingframkanten och ge gas, så mycket att den i stort sett vill dra iväg av sig självt. Kasta inte utan guida den snarare med handen. Jag använder extremt lite kraft när jag startar min vinge. Faktiskt tycker jag att den nu är en av de absolut enklaste modellerna att starta.

    Alternativt kan man kasta med greppet eller använda bungee istället. Extremt enkelt och problemfritt, kan dock vara mindre enkelt om man är på egen hand även om jag nästan alltid startade själv.

  11. #11

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag kör min rvjet med bungee även när jag är själv , funkar hur bra som helst. det enda missöde jag haft va när jag lyckdes landa rakt på en av pinnarna till bungeen :P
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #12
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Hur gör du med bungee? Ställning, på marken eller håller den i handen runt midjan.

    Ken

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    jag kör min rvjet med bungee även när jag är själv , funkar hur bra som helst. det enda missöde jag haft va när jag lyckdes landa rakt på en av pinnarna till bungeen :P
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  13. #13

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag har en bungee ala' boopi , två st tältpinnar modell något större som jag slår ner i marken och sedan ett tjockt gummiband med nyckelring som hakas i under rvjetten i fästet som redan finns sen är det bara att knalla bakåt med radion i ena handen släppa iväg och ge gas, den får så bra fart så man har gott om tid på sig att börja gasa.

    tyvärr syns inte själva repet i bild men du ser utgångsfarten och hur stabilt den går upp, om man inte råkar ge lite dyk som i andra starten.

    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  14. #14
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vart skaffade du gummirepet och om det finns i olika storlekar, vilket valde du?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  15. #15

    Standard

    Har gjort säkert närmare 1000 starter med olika vingar så det är inga problem haha.
    Det som gjorde att det blev skit var att rvosd fick spel och låste kontrollerna med dyk och 20% gas eller så. Resten kan ni räkna ut själva.

  16. #16

    Standard

    Repet är HK 8mm eller 6mm bungee chord.

  17. #17
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Tack jag skall kolla.

    Igår skickades OSD enheterna och i natt skickades X8, nu får vi se när grejorna dyker upp.


    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Repet är HK 8mm eller 6mm bungee chord.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  18. #18
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Såg att du funderade på ställ till din X-8
    Jag har en X-8 som jag provade att sätta ett par infällbara ställ på, det gick åt h..ete :-)
    Jag gjorde två stora misstag...
    1. Köpte billiga HK ställ .... dåliga är bara förnamnet...
    2. Man måste ha ganska hög anfallsvinkel på vingen (långt nosställ) för att den ska kunna rotera vid takeoff....
    Kolla min film så ser du vad jag menar...

  19. #19
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Cool

    Tack Grimm för din video.

    Igår kom 2 stycken DOSD hem till mig. Dessa är otroligt små, alltså lätta att installera.
    Ken
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DOSD.jpg 
Visningar:	158 
Storlek:	283,7 KB 
Id:	43763  
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  20. #20

    Standard

    Det sär spännande ut! Jag börjar bli sugen på en vinge.
    Alternativ 1: Köpa dyraste "all inclusive" satsen på marknaden med allt färdigt i ett paket och sedan bara köra.
    Alternativ 2: Ta det lugnt och läsa på och bygga en maskin jag själv vet vad den gör och bygga ut funktioner efter hand.
    Jag har ju en OpenPilot Revo (med GPS) som jag kan flytta från en test-quad, en st DJI motor + ESC med 8,9 eller 10 inch propp. Jag har en Futaba, en gammal Orange mottagare och kan väl flytta på en pilotkamera med.
    Är det så att jag egentligen bara behöver två servo och en stor bit cellplast?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •