Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Micro-H-Quad

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    ...
    Om jag ändå klipper antennerna kanske det är lika bra att ta bort mottagaren också? Den gör ju ingen nytta utan antennerna...

    ...
    Såhär kanske de gör nytta; setat på minitri:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	R617FS_Kortantenn.jpg 
Visningar:	74 
Storlek:	8,3 KB 
Id:	43861
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #22

    Standard

    Skalar man själv till rätt längd?

  3. #23

    Standard

    Yepp, antingen monterar du antennerna så en hårda landning fimpar dem så man blir tvungen att göra något åt det (det var så denna kom till mej... eller så mäter du orginallängden, skalar av hölje o koax, och klipper till rätt längd typ.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  4. #24

    Standard

    He, he, så ibland fixar det sig själv, i alla fall halvvägs.

    Jag tror att antennerna sitter med såna där små kontakter i denna mottagaren, ska kolla lite mer innan jag klipper ner dem...

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    Jomenvisst!



    Utan batteri väger hon nu 140g.
    Flygklar med 2S 800mAh 188g.

    Var tusan gömmer jag antennerna???
    Jag skulle nog vrida mottagaren 1/4 varv och sätta en antenn på varje arm.
    /Jonas

    Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

  6. #26
    Sjuntorparns avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    131
    Jobb
    Springpojk, GKN Aerospace Sweden AB
    Klubb
    Trollhättans MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    .....Jag tror att antennerna sitter med såna där små kontakter i denna mottagaren, ska kolla lite mer innan jag klipper ner dem...
    Jaaa! Koppla ur å' kasta bort är bättre än klippa av å' kasta bort!
    Ingen kommer ihåg en fegis - bara att koppla ur.....
    "Jag kan inte flyga, jag är rädd"

  7. #27

    Standard

    Hobbyking är för roliga, idag 9 dagar efter att jag beställde det där jäkla programmeringskortet till fartreglagen är min order printad i EU-huset och håller på att packas. Verkar som de har mycket att göra eller väldigt tröga printrar...

    Vrida mottagaren blir inte bra, då sticker den ut över kanten och styrkortet.
    Klippa antennerna tog emot och så hittade jag krympslang och antennrör i lämplig färg, blev rätt ok tills vidare. Det är ju inte direkt som att man flyger den här lilla saken speciellt långt ifrån sig själv så räckvidden kanske hade räckt utan antenner.


  8. #28

    Standard

    Efter 2 månader behagade Hobbyking skicka det där förb_de programmeringskortet från EU-varuhuset, trots att allt i min order fanns på lager när jag beställde det...

    Nu flyger hon riktigt fint Lilla Bettan men 188g är inte mycket att flyga med när det blåser som det gjort senaste tiden...




  9. #29

    Standard

    Med mindre vikt blir det iaf inte lika hårda krasher
    Förhoppningsvis är dom hårda vårvindarna över snart och vi får lite somrig bris istället hehe.

  10. #30

    Standard

    He, he, det har du rätt i.
    Jag har inte "lyckats" dra den i marken ännu men det brukar ju gå rätt fort när man ska skoja till det... Att fastna i äppelträdet är första incidenten med den här och med fällbara armar/proppsavers hände ingenting med quaden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •