Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Micro-H-Quad

  1. #1

    Standard Micro-H-Quad

    Början på något smått.
    Väger 33g så här långt...


  2. #2
    Henke80s avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    234
    Jobb
    Avfuktsbyggare
    Klubb
    Jönköping rfk

    Standard

    Trevlig sak.

    Setup?

  3. #3

    Standard

    Egentligen har jag för stora fingrar för så här små multirotorer...
    Det blir 10g 2000kv, 10A esc, 5", 2S 800mAh och ett KK2.1 så länge till jag hittar ett nanoWii.

    Fick in fartreglagen i ramen. Sista testmonteringen innan färg.


    Med färg. Jag behöver kontrasten mellan fram och bak för att se vilket håll den är på väg...

  4. #4

    Standard

    Snyggt!
    Tänk bara på att du kan behöva frilägga mer av fartreglagen så dom får kylning.
    Det var nån som byggde en trikopter här i höstas och den gick i backen troligen för att det fartreglaget som matade mottagare / KK2 blev för varmt och stängde ner.
    Jag vill minnas att han gjorde på ungefär samma sätt och satte fartreglagen mellan mitt plattorna, efter att han flyttade ut reglagen på armarna upphörde problemet.

    /Jonas

  5. #5

    Standard

    Du har rätt men det är en kalkylerad risk i detta bygget, ville ha det så kompakt det bara går. Det finns utrymme för kylhål eller ta bort mer av bottenplattan och funkar det ändå inte får jag flytta ut reglagen.
    På microns storasyster, som väger betydligt mer, sitter reglagen på samma ställe, om än mer öppet och det funkar bra.

    Så här löste jag batterianslutningen.


    Matchande buntband...


    Och M2 låsmuttrar i aluminium. Optiondelar till en gammal Mini-Z...

  6. #6

    Standard

    Tufft bygge ! Jag kör själv bara med micro och mini multirotor så ska bli intressant att följa.

  7. #7

    Standard

    Kablarna till motorerna klara.



    Kopplade in mottagare och började "sätta upp" (vad fasen säger man på svenska?) KK2.1an. Jag måste få tag i en NanoWii eller liknande mindre styrkort till den här...
    Någon som har något liggande till rimlig peng?


  8. #8
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    Kopplade in mottagare och började "sätta upp" (vad fasen säger man på svenska?) KK2.1an.
    Ställa in?

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av PinDuke Visa inlägg
    Ställa in?
    Jag hade hjärnsläpp...

  10. #10

    Standard

    Det är bra att lära sig något nytt varje dag.
    Häromdagen lärde jag mig att det inte går att ändra alla parametrar i ett 10A Multistar fartreglage via sändaren... Som default är de inställda på "medium soft start", gissa vem som inte beställde ett programmeringskort?
    Det är som att ha SimonK-mjukvara fast tvärt om, reglagen är väldigt mosiga och quaden wobblar oavsett inställningar i FCn... Prutt!

    Efter att ha tjurat en stund gick jag och beställde ett prog-kort... Jag vill se hur den flyger med original mjukvara i fartreglagen innan/om jag flashar om dem.

    Så här ser den ut just nu:






  11. #11

    Standard

    Snygg liten quad. Håller själv på med en liten maskin, dock har jag inte kommit lika långt. Fick hem dom sista prylarna i veckan. Tror att jag har samma fartreglage som du (multistar 10A). Jag skulle flasha dom igår med SimonK men när jag hade öppnat den första esc så upptäckte jag det var en väldigt liten Atmega chip i dom. Jag har atmega flash verkyg som hobbyking säljer men den är dubbel så stor som chipet i esc.
    Om det är någon som har en bra lösning på hur man flasha dom så får ni gärna säga till. Jag har även 6st Turnigy plush 6A som jag hade tänkt först att använda men upptäckte att man behövde ett annat flashverktyg än det jag hade sedan innan. Om det är någon som har ett sådan över eller kan hjälpa mig med att flasha dessa mot några trisslotter så är jag tacksam.

  12. #12

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Vackert! Fint blir det.
    Jag är för lat för att bygga själv sådär.

  13. #13

    Standard

    Jag kollade nog upp de där 10A ESCerna lite dåligt innan köp...

    På bilderna som finns på HKs hemsida med krympplasten avtagen ser det inte ut som det finns lödpaddar utdragna för att enkelt flasha dem. Måste ju gå att hitta pinnarna på chipet och ändå få till det men lite knepigare blir det.

    Plushreglagen har väl SiLabs chip så du får flasha med BlHeli istället för SimonK.
    Jag använder en Arduino Uno till alla mina flashexperiment. Det funkar på allt från KK-kort till fartreglage. Bara ett tips.

  14. #14

    Standard

    Jodå, en viss storleksskillnad på styrkorten är det...


  15. #15

    Standard

    Snyggt, nanowiit passar helt klart bättre på en quad i denna storlek hehe
    Billigt är det också och funkar kanon vad jag sett.

    Citat Ursprungligen postat av radiocontrol Visa inlägg
    Jodå, en viss storleksskillnad på styrkorten är det...


  16. #16

    Standard

    Håller med, KKn hade jag liggande och tänkte testa med den först men nu blir det byte med en gång.
    Bara det där ...baskade progkortet till fartreglagen kunde dyka upp också...

  17. #17

    Standard

    Jomenvisst!



    Utan batteri väger hon nu 140g.
    Flygklar med 2S 800mAh 188g.

    Var tusan gömmer jag antennerna???

  18. #18
    Sjuntorparns avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    131
    Jobb
    Springpojk, GKN Aerospace Sweden AB
    Klubb
    Trollhättans MFK

    Standard

    Antennerna?! Klipp av å kasta bort, dom är bara i vägen! 😝

    För övrigt undrar jag hur styrkortet ska se vart det är på väg då någon har behagat sätta en stor mottagare i dess synfält?! Får nog jobba lite mer med layouten där..... 😝
    "Jag kan inte flyga, jag är rädd"

  19. #19

    Standard

    Menar du att det ser vart det är på väg?
    Om jag ändå klipper antennerna kanske det är lika bra att ta bort mottagaren också? Den gör ju ingen nytta utan antennerna...

    För övrigt är det Knas-Abbes NanoWii, jag bara lånar det på obestämd tid...

  20. #20

    Standard

    Hej
    Jag tror att någon har fått i sig en och annan pilsner
    Mvh kenj

    Citat Ursprungligen postat av Sjuntorparn Visa inlägg
    Antennerna?! Klipp av å kasta bort, dom är bara i vägen! 

    För övrigt undrar jag hur styrkortet ska se vart det är på väg då någon har behagat sätta en stor mottagare i dess synfält?! Får nog jobba lite mer med layouten där..... 

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •