Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: En nybörjare med motorproblem

  1. #21

    Standard

    Jodå ett flertal timmar har det blivit framför simulatorn fast ska bli första gången i värkligheten Men får hoppas på min vanliga nybörjartur

  2. #22


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Det är jättebra att du flugit SIM men ändå är det lite annorlunda i verkligheten - om inte annat så är man nog lite småskakigare...
    Om du har möjlighet att få hjälp av nån erfaren RC-flygare så ta det erbjudandet - det är alltid roligare att flyga än att laga. Och att göra sina första försök med en kärra som är intrimmad och fungerar är mycket enklare än att som nybörjare dessutom klara av att både flyga och trimma in modellen.
    Lycka till hälsar
    Roger

  3. #23
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Det är jättebra att du flugit SIM men ändå är det lite annorlunda i verkligheten - om inte annat så är man nog lite småskakigare...
    Om du har möjlighet att få hjälp av nån erfaren RC-flygare så ta det erbjudandet - det är alltid roligare att flyga än att laga. Och att göra sina första försök med en kärra som är intrimmad och fungerar är mycket enklare än att som nybörjare dessutom klara av att både flyga och trimma in modellen.
    Lycka till hälsar
    Roger
    Håller med Roger. Var bor du?
    Om du hojtar till kan säkert nån hjälpa dig trimma in den.
    Jag kan ställa upp för en blivande rc-flygare, bor i Bromma, Sthlm.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #24

    Standard

    Hade planer att ge mig ut att flyga idag men tog mig mitt förnuft till fånga och ställde in flygningen och har nu kontaktat Borås flygklubb och frågat om lite hjälp på traven till min första flygning.

    Får tacka för erbjudandet men bor utanför Göteborg så blir skulle bli en lite för lång bit att åka

  5. #25
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Det låter bra.
    Och harva vidare i simulatorn. Lägg in extra svårighet, de flesta simmar har ju inställningsmöjligheter att lägga på vind, accelerera hastigheten i själva flygningen, mm.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •