Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: FatShark googles 5.8 till 1.3 ?

  1. #1

    Standard FatShark googles 5.8 till 1.3 ?

    Tjena..

    Ny på FPV men dock inte ny på RC. Har inte några FPV grejor än men funderingar på att införskaffa nått enkelt bara för att testa om det är nått man vill hålla på med.

    Har en undran.. om jag köper nått som t.ex. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...d_5_8G_TX.html eller http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...w_5_8G_TX.html (byter till andra antenner och kanske en 600mw videosändare) som är på 5.8 och som har inbyggd video mottagare i googlesen.. Kan man senare om man känner för det använda dessa googles till 1.3 istället? Kan man "stänga" av mottagaren i dom och köra med en separat 1.3 istället?

    Vilka andra märke av video mottagare är FatShark googles kompatibla med eller går dom att koppla in till "alla" video mottagare om man stänger den inbyggda mottagaren?
    Kvittar märke igentligen sålänge dom ligger på samma frekvens/kanal?

    Är jag helt ute o reser så rätta mig gärna..

    Det ena paret jag länkat ovan har inbyggd headtracker.. fungerar denna även om man "stänger" videomottagaren och använder brillorna till 1.3 mottagare.?

  2. #2

    Standard

    Köp Dominator alterantivt DominatorHD som släpps i April och komplettera med 5.8 och 1.3ghz moduler.

  3. #3

    Standard

    Är det dessa du menar? Dominator 3rd Generation http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...pv_system.html ???
    Dom verkar bara köra 2.4Ghz eller 5.8Ghz moduler när man läser info. 2.4 vill jag behålla till min rc-sändare. Och jag kan tänka mig att starta med 5.8 grejor men kommer antagligen, efter vad man läst, att byta till 1.3 senare.

    Anledningen till mina frågor ovan är för att det ser ut att vara vettiga "start-kit" till nybörjare innan man ger sig in på att börja sätta ihop lösa delar så jag skulle fortfarande vilja ha några enkla o lätta svar på dom frågorna..

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    dominatorHd finns inte än sen att dom ska släppas i apr får vi se för det har dom sagt i typ två år
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    dominatorHd finns inte än sen att dom ska släppas i apr får vi se för det har dom sagt i typ två år
    Tyckte jag läst det också på ett antal FPV forum

    Å andra sidan är det en prisklass som inte stämmer ihop med "nybörjare som vill se om det kan vara nått för denna" så det är inte direkt intressant med dessa brillorna i första läget.
    Vill bara veta om det jag skrev i första inlägget fungerar..

    Visar det sig att det är det bästa man gjort i sitt liv så kan man alltid sälja till någon annan som är ny på det.. förmodligen lättsålt då också.. och sen köpa på sig lite dyrare utrustning.

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    grejerna i första inlägget funkar fint. fatsharks kameror har tidigare inte varit nån hit men har vad jag förstått börjat bli bättre
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Smajly Visa inlägg
    Är det dessa du menar? Dominator 3rd Generation http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...pv_system.html ???
    Dom verkar bara köra 2.4Ghz eller 5.8Ghz moduler när man läser info. 2.4 vill jag behålla till min rc-sändare. Och jag kan tänka mig att starta med 5.8 grejor men kommer antagligen, efter vad man läst, att byta till 1.3 senare.

    Anledningen till mina frågor ovan är för att det ser ut att vara vettiga "start-kit" till nybörjare innan man ger sig in på att börja sätta ihop lösa delar så jag skulle fortfarande vilja ha några enkla o lätta svar på dom frågorna..
    Det finns en 1.3ghz modul här, jag har testat alla fatshark förutom Teleporter och tycker dominator är bäst hittills, skarpast och bäst bild. Attitude har större bild och är komplett med allt du behöver. Men vill du inte böka med extern 1.3 mottagare senare och vill ha allt integrerat så kör på dominator.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Comparison.jpg 
Visningar:	137 
Storlek:	71,4 KB 
Id:	43760  

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Det finns en 1.3ghz modul här, jag har testat alla fatshark förutom Teleporter och tycker dominator är bäst hittills, skarpast och bäst bild. Attitude har större bild och är komplett med allt du behöver. Men vill du inte böka med extern 1.3 mottagare senare och vill ha allt integrerat så kör på dominator.
    Perfekt !! Tack !!
    Ja det lutar ganska mycket åt AttitudeSD faktiskt.
    Undras om man kan öppna dom och byta 5.8 modulen mot en 1.3 så hade man sluppit extern enhet.

    Går det att "stänga" 5.8 i brillorna och koppla in dom på en extern 1.3 enhet? Eller är det bara att koppla in dom på 1.3 enheten med kabel och sen inte göra mer.. Tänkte om 5.8 ligger och letar signal (och suger onödigt med batteri) hela tiden även om man kör brillorna med kabel på 1.3 extern enhet..

  9. #9

    Standard

    Det går utmärkt att stänga av den inbyggda 5.8 modulen. Vad gäller att byta ut den 5.8 till en 1.3 , kolla rcgroups det finns säkert någon som gjort det, tror inte ingreppet är enkelt. Jag är grymt nöjd med modulerna till dominator, jag använder inte HT så för mig är det perfekt att kunna byta mellan 1.3 och 5.8 enkelt.

  10. #10

    Standard

    Tack för att du tog dig tid att svara på mina frågor.. Är helnöjd för tillfället.. Tackar..

  11. #11

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Har förbokat ett par DominatorHD på RMRC, hoppas att de släpper snart.
    //Lasse

  12. #12

    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    396
    Jobb
    IT
    Klubb
    Björklinge

    Standard

    Om du byter till 1,3GHz kan du ju göra som jag och många andra nämligen koppla in din befintliga 5,8 TX till din nya 1,3 RX och få trådlös länk till glasögonen. "Basstationen" kan då stå en bit bort med ostörd antenn.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av flunk Visa inlägg
    Om du byter till 1,3GHz kan du ju göra som jag och många andra nämligen koppla in din befintliga 5,8 TX till din nya 1,3 RX och få trådlös länk till glasögonen. "Basstationen" kan då stå en bit bort med ostörd antenn.
    Ja sant, de kan man ju göra.. så kan man röra på sig lite mer om man vill utan att sladdarna begränsar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •