Reklam

 
Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 510111213141516171819 SistaSista
Resultat 281 till 300 av 368

Ämne: Flygförbud?

  1. #281

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Rolf, du har tokfel. Du är ett ollon vars uppgift är att sänka mig. Tänk nu på det ni som läser detta... eller ring mig på 0703055706 för förtydligande.


    Från styrelsens protokoll:

    "Rolf har efter förfrågan gett
    klartecken att vilja hålla i
    utbildningen för våra
    klubbmedlemmar." (Detta är 2013)


    Som sagt det farliga är inte hastigheten utan smällen och där felar vår klubb brutalt! Yes Rolf klubben där du är utbildningsansvarig. Fundera på det innan du försöker sänka mig, för det går inte. Okej igen Rolf, det går inte! Går inte!!!! Rolf, det går inte! Inte!!! Rolf!

    Så, replik välkomnas Rolf. Fundera ett par dagar and do your best.

    För det första Henke vill jag inte sänka dig alls, jag tycker bara att hastigheten har betydelse i en olycka/krasch och den åsikten står jag för.
    För det andra , jag är inte säkerhetsansvarig i vår klubb , jag har lovat att hålla i flygkollen för certen från SMFF, klubben har väl ingen säkerhetsansvarig numera. Du får skilja på säkansv. och kontrollant för certen.
    Men i fortsättningen gör jag inga inlägg där du gjort inlägg för lugnets skull punkt slut.
    Flyg fort och lågt

  2. #282

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    ni kan bråka med varandra på er ort och lämna det utanför forumet , det är redan för mycket sådan skit här.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #283
    MasterZaps avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    158
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

    Standard

    Ptja, jag har i alla fall löst mitt LOS problem. Har satt på ultrabrighta LED blixtar. Nu syns den utan problem på åtminståne 3 kilometers håll.

    Ha en bra dag.

    /Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

  4. #284
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Simon Arvestrand! Vem är det som bråkar? Säger som Lasse Palm. Är jag förvånad eller???
    Mogge

  5. #285

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mogge Visa inlägg
    Simon Arvestrand! Vem är det som bråkar? Säger som Lasse Palm. Är jag förvånad eller???
    Mogge
    jag ser iallafall detta som bråk, något som inte har med tråden att göra.
    Rolf, du har tokfel. Du är ett ollon vars uppgift är att sänka mig.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  6. #286

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MasterZap Visa inlägg
    Ptja, jag har i alla fall löst mitt LOS problem. Har satt på ultrabrighta LED blixtar. Nu syns den utan problem på åtminståne 3 kilometers håll.

    Ha en bra dag.

    /Z
    Och när lipot startar en brand då springer du med lätthet de 3 kilometers med en släckare?

  7. #287

    Standard

    @simonarvestrand
    Detta är nog en lokal diskussion som infekterat forumet då mogge, puggen och henke2 alla är med i Växjö-RC.

  8. #288

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    @simonarvestrand
    Detta är nog en lokal diskussion som infekterat forumet då mogge, puggen och henke2 alla är med i Växjö-RC.
    jupp , där av min önskan att skippa bråket här men det gick inte fram utan ska istället malas vidare. ett misslyckande från min sida borde väl varit tyst .
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  9. #289

    Standard

    Admins som borde kliva in och dra dessa 3 herrar i slipsen...offentligt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #290
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Hörru UndCond med flera. Blanda inte in mej. Jag har läst det här från början o gjort en kommentar. Sedan kan jag inte se annat än att Puggen har rätt i sak. Vad dom däremellan har ogemensamt har jag inte en aning om. Men i detta ärende har det förekommit näst intill ärekränkande ord. Ditt Ollon??????????
    Mogge

  11. #291

    Standard

    Antalet spelar ingen roll....ursäkta om du känner dig träffad - men faktum är att vi klarar oss utan personangrepp av det slaget.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #292
    mogges avatar
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    377
    Jobb
    Statsanställd
    Klubb
    Växjö-rc

    Standard

    Ja,men då är vi ju helt överens.
    Mogge

  13. #293

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Vilken tråkig tråd, har jag tänkt varje gång jag läst rubriken, sedan klickade jag in på sista sidan för att se om det verkar stå något vettigt i den och läser Henkes inlägg
    Jag måste nog läsa igenom hela tråden verkar det som

  14. #294
    teamleaders avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    255
    Blogginlägg
    16
    Jobb
    Arbetslös se presentationsblogg.
    Klubb
    F.n ingen alls men funderar på medlemskap i KMFK eller AKMG.

    Standard

    Jag var med på AKMG:s inomhusflygningar och en gång fick jag en microhelikopter som kom flygande från ingenstans i 80-90 km/h rätt i främre delen av huvudet. Jag fick ett djupt jack som blödde kraftigt och jag hade kraftig huvudvärk i nästan 1 vecka efteråt. Killen som flög den tänkte säkert stila sig och var fullständigt ouppmärksam på händelsen, när jag fick helikoptern i huvudet sa han bara ojdå förlåt, men fick också en rätt rejäl utskällning av de äldre medlemmarna i AKMG. En jäv.. tur för honom att det inte var en 500 size som han flög för då hade han blivit anmäld för vållande till annan persons död.

    Bara ett exempel på vad bristningar i uppmärksamhet kan leda till och vad som kan hända även med små microhelisar.
    Mathias, simulatortränad.

  15. #295
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Lite oftopic bara en fundering som dök upp när jag läste i tråden. Var på sida 11. Det här med att se modellen när man flyger fpv. Om jag sätter en zoombar kamera på min antenntracker och kopplar så jag har en liten bild i hörnet på min fpv bild (så kallad bild i bild) och ett servo som jag kan styra zoomen med. Hade även varit coolt att kunna byta huvudbild. Då kan ju ingen säga att man inte ser modellen. Bara en idé jag fick men det kanske man ska ta upp i en annan tråd. :-P

  16. #296
    yak 55s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    102
    Jobb
    Ibland
    Klubb
    Skellefteå

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bogieboy Visa inlägg
    Lite oftopic bara en fundering som dök upp när jag läste i tråden. Var på sida 11. Det här med att se modellen när man flyger fpv. Om jag sätter en zoombar kamera på min antenntracker och kopplar så jag har en liten bild i hörnet på min fpv bild (så kallad bild i bild) och ett servo som jag kan styra zoomen med. Hade även varit coolt att kunna byta huvudbild. Då kan ju ingen säga att man inte ser modellen. Bara en idé jag fick men det kanske man ska ta upp i en annan tråd. :-P
    Hmm, du kanske borde läsa på lite vilka regler som gäller för modellflyg, postar detta igen.

    Kopierat direkt från Transportstyrelsen:
    Inom synhåll

    Med "inom synhåll" menas det maximala avståndet mellan piloten och
    luftfartyget inom vilket luftfartygets position och färdriktning hela tiden kan
    observeras visuellt utan kamera, kikare eller andra hjälpmedel, samt det avstånd
    där luftfartyget säkert kan manövreras på så sätt att kollision med andra
    luftfartyg i luften och personer eller egendom på marken kan undvikas. Med andra
    hjälpmedel menas i det här fallet inte glasögon eller kontaktlinser avsedda för
    korrektion av nedsatt syn.

  17. #297
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av yak 55 Visa inlägg
    Hmm, du kanske borde läsa på lite vilka regler som gäller för modellflyg, postar detta igen.

    Kopierat direkt från Transportstyrelsen:
    Inom synhåll

    Med "inom synhåll" menas det maximala avståndet mellan piloten och
    luftfartyget inom vilket luftfartygets position och färdriktning hela tiden kan
    observeras visuellt utan kamera, kikare eller andra hjälpmedel, samt det avstånd
    där luftfartyget säkert kan manövreras på så sätt att kollision med andra
    luftfartyg i luften och personer eller egendom på marken kan undvikas. Med andra
    hjälpmedel menas i det här fallet inte glasögon eller kontaktlinser avsedda för
    korrektion av nedsatt syn.
    Aha Doh... men det hade ju varit sjukt coolt iaf. Och så slipper man tjata med frugan ut för att filma. :-D

    Men som sagt var bara en tanke som dök upp.

  18. #298
    MasterZaps avatar
    Reg.datum
    nov 2013
    Inlägg
    158
    Jobb
    Datorgrafik, rendering, 3d m.m.

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ibbe76 Visa inlägg
    Och när lipot startar en brand då springer du med lätthet de 3 kilometers med en släckare?
    Det tar ju försäkringen, för det var inom synhåll

    /Z
    Zap Andersson | @MasterZap | Videos: http://www.youtube.com/user/ZapAndersson
    - - - - - - - - - - - - - - "The Ground is for Dead People" - - - - - - - - - - - - - -
    Admin i Facbookgruppen "FPV Sverige" och arrangör av http://KopterFest.com

  19. #299

    Standard

    För fan bara lägg ner. 3km är inte inom synhåll och du kan ju bara glömma att försäkringen kommer ta det. Bara att lägga ner diskussionen.

  20. #300
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vadå, inte inom synhåll?

    https://www.facebook.com/photo.php?f...2750668&type=1

    Kolla först innan kommentar, tack.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •